Gå til innhold

Hvorfor fjerner man neglebånd?

Sessan_

Anbefalte innlegg

Hei

Et veldig enkelt spørsmål, som tittelen sier: hvorfor fjerner man neglebånd? Jeg kan ikke skjønne hvorfor man gjør det. Jeg får fikset neglene med jevne mellomrom, og helt ærlig så ser jeg ikke forskjell på neglene før og etter "fjerning", så da forstår jeg heller ikke vitsen. I tillegg blir jeg nesten alltid rød og sår når de fjerner dem. Det må jo være en grunn til at de er der?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fjerner som oftest bare neglebånd som har vokst oppover neglen. De skal normalt sett mykes opp og dyttes forsiktig tilbake, også fjerne det som blir overflødig. Det er for at neglene skal se finere ut og for at lakken skal sitte finere. 

Men det høres ut som de tar for mye/er for hardfør der du vanligvis steller neglene dine. Klipper de neglebåndene dine? Det er ikke anbefalt. Det er ikke normalt å bli rød og sår, og det er fort gjort å få en infeksjon. Jeg ville funnet meg en ny negledesigner om jeg hadde vært deg. :)

Endret av _Aries
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fjerne neglebåndet klarer nok ingen på egen jånd og uten at det gjør forskrekkelig vondt. 

Neglenånd mykes opp i varmt vann og dyttes tilbake når det har vokst ut over neglen. Er det noe som står litt ut, kan det forsiktig klippes med en liten tang beregnet for formålet. 

Anonymkode: 0848c...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...