AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #1 Skrevet 6. april 2016 Hei Jeg begynte å trene for ca. 1 måned siden. Da veide jeg meg og jeg veide rundt 70kg. Nå har jeg trent styrketrening 2 ganger i uken i en måned og vært veldig opptatt av å spise sunt. Veide meg igjen for en uke siden og da veide jeg plutselig 78kg. Den siste uken har jeg også begynt å trene annen hver dag med kondisjon i tillegg, og veide meg igjen i går og da var vekta den samme (78kg). Har snakket med noen som har peiling på trening, og de mener det kan være vann og slikt. Men 8 kilo er veldig mye, og har heller ikke merket det noe særlig på kroppen. Anonymkode: 7f9b8...1cf
Thorn Skrevet 6. april 2016 #2 Skrevet 6. april 2016 Kan det være at vekta di viser feil? Syns også at åtte kilo var ganske mye, og det tror jeg du hadde merket på kroppen. Selv går jeg opp rundt tre kilo når jeg begynner å trene styrke etter en lengre periode uten fast styrketrening. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #3 Skrevet 6. april 2016 7 minutter siden, Thorn skrev: Kan det være at vekta di viser feil? Syns også at åtte kilo var ganske mye, og det tror jeg du hadde merket på kroppen. Selv går jeg opp rundt tre kilo når jeg begynner å trene styrke etter en lengre periode uten fast styrketrening. Veide meg på samme vekta... Nei, altså hvis det hadde vært fett hadde jeg jo ikke fått igjen buksen min etter 8 kilo.. Vet ikke hva det kan være.. Anonymkode: 7f9b8...1cf
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #4 Skrevet 6. april 2016 Spiser du mer enn tidligere? Det hjelper ikke at maten er sunn dersom du spiser mer enn du forbrenner. Anonymkode: 91e93...9c8 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #5 Skrevet 6. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiser du mer enn tidligere? Det hjelper ikke at maten er sunn dersom du spiser mer enn du forbrenner. Anonymkode: 91e93...9c8 Spiser ganske mye mindre enn hva jeg gjorde før jeg begynte å trene. Spiser mindre og oftere.. Anonymkode: 7f9b8...1cf
Gjest Runforit Skrevet 6. april 2016 #6 Skrevet 6. april 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg begynte å trene for ca. 1 måned siden. Da veide jeg meg og jeg veide rundt 70kg. Nå har jeg trent styrketrening 2 ganger i uken i en måned og vært veldig opptatt av å spise sunt. Veide meg igjen for en uke siden og da veide jeg plutselig 78kg. Den siste uken har jeg også begynt å trene annen hver dag med kondisjon i tillegg, og veide meg igjen i går og da var vekta den samme (78kg). Har snakket med noen som har peiling på trening, og de mener det kan være vann og slikt. Men 8 kilo er veldig mye, og har heller ikke merket det noe særlig på kroppen. Anonymkode: 7f9b8...1cf Om du har gått opp 8 kg på 4 uker så har du lagt på deg noe vann og en del fett. Du har ikke bygd noe særlig muskelmasse på 4 uker som vil gi utslag på vekten. Hva er målet med treningen? Vekt, cm, muskler, fettprosent? Endret 6. april 2016 av Runforit
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #7 Skrevet 6. april 2016 8 minutter siden, Runforit skrev: Om du har gått opp 8 kg på 4 uker så har du lagt på deg noe vann og en del fett. Du har ikke bygd noe særlig muskelmasse på 4 uker som vil gi utslag på vekten. Hva er målet med treningen? Vekt, cm, muskler, fettprosent? Vil først å fremst gå ned i vekt, har et mål på 65kg. Ellers vil jeg selvfølgelig få mer muskler og og strammere kropp. Anonymkode: 7f9b8...1cf
ajarRun Skrevet 6. april 2016 #8 Skrevet 6. april 2016 13 minutter siden, Runforit skrev: Om du har gått opp 8 kg på 4 uker så har du lagt på deg noe vann og en del fett. Du har ikke bygd noe særlig muskelmasse på 4 uker som vil gi utslag på vekten. Hva er målet med treningen? Vekt, cm, muskler, fettprosent? En mann kan jo legge på seg et og et halvt kilo på fire uker. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil først å fremst gå ned i vekt, har et mål på 65kg. Ellers vil jeg selvfølgelig få mer muskler og og strammere kropp. Anonymkode: 7f9b8...1cf Hvis du vil gå ned i vekt må du spise mindre.
Gjest Runforit Skrevet 6. april 2016 #9 Skrevet 6. april 2016 3 minutter siden, ambivalentReaction skrev: En mann kan jo legge på seg et og et halvt kilo på fire uker. Hvis du vil gå ned i vekt må du spise mindre. Lyle McDonald har en enkel modell som er tilpasset menn. For kvinner anbefaler han å ta utgangspunkt i rundt halvparten. År med skikkelig trening Potensial for muskelvekst 1 år 9 til 11 kilo 2 år 4,5 til 5,5 kilo 3 år 2,2 til 2,7 kilo 4 år+ 0,9 til 1,4 kilo http://fitnessbloggen.no/muskelvekst-aarlig/
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #10 Skrevet 6. april 2016 Må være noe galt med vekta di isåfall. Enten da du veide deg for 4 uker siden eller nå. Anonymkode: 1fd85...0e2 1
Gjest Runforit Skrevet 6. april 2016 #11 Skrevet 6. april 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil først å fremst gå ned i vekt, har et mål på 65kg. Ellers vil jeg selvfølgelig få mer muskler og og strammere kropp. Anonymkode: 7f9b8...1cf Du spiser enkelt og greit mer enn du forbrenner. Det er umulig å legge på seg 8 kg på kaloriunderskudd. Om målet er vektnedgang så må du ta fatt i kostholdet. Treningen i seg selv et ikke "slankende" med mindre kroppen er i underskudd, men treningen er jo super fordi du former kroppen.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #12 Skrevet 6. april 2016 2 minutter siden, Runforit skrev: Lyle McDonald har en enkel modell som er tilpasset menn. For kvinner anbefaler han å ta utgangspunkt i rundt halvparten. År med skikkelig trening Potensial for muskelvekst 1 år 9 til 11 kilo 2 år 4,5 til 5,5 kilo 3 år 2,2 til 2,7 kilo 4 år+ 0,9 til 1,4 kilo http://fitnessbloggen.no/muskelvekst-aarlig/ Takk for svar Anonymkode: 7f9b8...1cf
ajarRun Skrevet 6. april 2016 #13 Skrevet 6. april 2016 2 minutter siden, Runforit skrev: Lyle McDonald har en enkel modell som er tilpasset menn. For kvinner anbefaler han å ta utgangspunkt i rundt halvparten. År med skikkelig trening Potensial for muskelvekst 1 år 9 til 11 kilo 2 år 4,5 til 5,5 kilo 3 år 2,2 til 2,7 kilo 4 år+ 0,9 til 1,4 kilo http://fitnessbloggen.no/muskelvekst-aarlig/ De tallene kan jo umulig stemme? Da vil jeg jo bare kunne legge på meg 21 kilo muskler på 4 år.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #14 Skrevet 6. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må være noe galt med vekta di isåfall. Enten da du veide deg for 4 uker siden eller nå. Anonymkode: 1fd85...0e2 Veide meg første gang på stamina, etter ca. 3 uker veide jeg meg på en annen vekt og ble sjokkert når det sto 78kg. Veide meg igjen på stamina noen dager etterpå og da sto det også 78kg.. Skulle ønsket at det var noe feil med vekten. Men bruker størrelse small i buksene mine, og den var helt lik på kroppen når jeg veide 70kg og 78kg, så ser ikke for meg at det er 8kg fett som er lagt seg på kroppen. Anonymkode: 7f9b8...1cf
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #15 Skrevet 6. april 2016 7 minutter siden, ambivalentReaction skrev: De tallene kan jo umulig stemme? Da vil jeg jo bare kunne legge på meg 21 kilo muskler på 4 år. Visse menn kan det ja, men ikke alle selvsagt. Vil jo da kreve veldig god genetikk, tung styrke og mye (sunn og ren) mat. Anonymkode: 1fd85...0e2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #16 Skrevet 6. april 2016 8 minutter siden, Runforit skrev: Du spiser enkelt og greit mer enn du forbrenner. Det er umulig å legge på seg 8 kg på kaloriunderskudd. Om målet er vektnedgang så må du ta fatt i kostholdet. Treningen i seg selv et ikke "slankende" med mindre kroppen er i underskudd, men treningen er jo super fordi du former kroppen. Men da må det være en annen forklaring, siden jeg er veldig obs på kostholdet mitt og spiser kun usunt i helgene og spiser ikke mye usunt heller.. Men så var det påske og da blir det jo litt snop men er ikke snakk så mye at jeg skal kunne gå opp 8 kg.. Anonymkode: 7f9b8...1cf
ajarRun Skrevet 6. april 2016 #17 Skrevet 6. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Visse menn kan det ja, men ikke alle selvsagt. Vil jo da kreve veldig god genetikk, tung styrke og mye (sunn og ren) mat. Anonymkode: 1fd85...0e2 Jeg mener 21 kilo er lite, folk som trener bruker jo ofte å gå opp langt mer enn 21 kilo og fortsatt ha lav fettprosent.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #18 Skrevet 6. april 2016 2 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Jeg mener 21 kilo er lite, folk som trener bruker jo ofte å gå opp langt mer enn 21 kilo og fortsatt ha lav fettprosent. 21 kilo ren muskelmasse uten å bruke steroider er mye. Anonymkode: 1fd85...0e2 2
Twixter Skrevet 6. april 2016 #19 Skrevet 6. april 2016 Man kan veie veldig forskjellig utifra når på dagen man veier seg, tror det beste er å veie seg om morgenen etter man har vært på toalettet; det er vel da man er lettest. Om målet er å gå ned i vekt vil forresten maten du spiser ha mye mer si enn hvor mye du trener, så det å loggføre alt du putter i kroppen er en god begynnelse om du ikke gjør det allerede!
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #20 Skrevet 6. april 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da må det være en annen forklaring, siden jeg er veldig obs på kostholdet mitt og spiser kun usunt i helgene og spiser ikke mye usunt heller.. Men så var det påske og da blir det jo litt snop men er ikke snakk så mye at jeg skal kunne gå opp 8 kg.. Anonymkode: 7f9b8...1cf Jeg hadde faktisk tatt meg en tur til legen om ikke en annen vekt viser noe annet. Det er ikke normalt å øke så raskt på bare en måned, og komplett umulig om du ikke har gjort ekstreme tiltak. Det er nok vekta som er klikket. Anonymkode: 01eb9...0f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå