AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #1 Skrevet 6. april 2016 Hei, Noen som vet hva som er innafor å betale for fire nye sommerdekk+felger? Er 10.200,- en ublu pris, eller er det for normalt å regne? Tilbudet er på Nokian Hakka Green og 16" felger. Anonymkode: 83b68...c81
tdm900 Skrevet 6. april 2016 #2 Skrevet 6. april 2016 Det er nok en pris du må regne med, om det er på et merkeverksted du kjøper. Men har sett på dekk/felgpakker til min egen bil i 15", og må ut med 5-6000,-. Men da veit jeg ikke hva dekk som blir satt på.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #3 Skrevet 6. april 2016 det hadde hjulpet stort med mer info om dekkene og bilen de skal på, er det små hjul som skal på en liten bil er det dyrt, er det en suv er det billig. Anonymkode: 7a320...8f3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #4 Skrevet 7. april 2016 De skal på en Auris. Anonymkode: 83b68...c81
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #5 Skrevet 7. april 2016 16'' på en Auris? Du kan ikke kjøpe mindre hjul da? Anonymkode: ea1c5...d4b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #6 Skrevet 7. april 2016 Det er som står i vognkortet. Anonymkode: 83b68...c81
tdm900 Skrevet 7. april 2016 #7 Skrevet 7. april 2016 Må nok forholde seg til det som står i vognkortet. Men likevel er det en bra pris, originale felger?
Hannahblomst Skrevet 7. april 2016 #8 Skrevet 7. april 2016 Har du sjekket på vianor sin side. tror du skal kunne få 4 hakka green dekk for mellom 6-8000 kr.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #9 Skrevet 8. april 2016 15 timer siden, tdm900 skrev: Må nok forholde seg til det som står i vognkortet. Men likevel er det en bra pris, originale felger? Ja - dette tilbudet er fra Toyota selv, så det regner jeg da med... Turbine alu.felg. Dekkene vant jo også Motors dekktest i år, så de skal jo være bra også? 15 timer siden, Hannahblomst skrev: Har du sjekket på vianor sin side. tror du skal kunne få 4 hakka green dekk for mellom 6-8000 kr. Vianor sitt tilbud var på 1500,- mer, så de har jeg utelukket Anonymkode: 83b68...c81
tdm900 Skrevet 8. april 2016 #10 Skrevet 8. april 2016 Ikke noe i veien da med prisen, og du er også garantert å få felger sim passer bilen
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #11 Skrevet 8. april 2016 1 time siden, tdm900 skrev: Ikke noe i veien da med prisen, og du er også garantert å få felger sim passer bilen Jepp. Jeg kjenner at det føles litt tryggere enn å bestille fra en vilkårlig nettbutikk også Anonymkode: 83b68...c81
Gutt_Buskerud Skrevet 8. april 2016 #12 Skrevet 8. april 2016 Her virker det til og være litt forskjellige missforståelser ute og går. For det første er det helt umulig og si om det er en god eller dårlig pris. Det er mye informasjon som mangler her. Pris varierer ut i fra hvilken dimmensjon dekkene har. Det er mange forskjellige dimmensjoner også innenfor 16 tommers dekk. Man har bredde, høyde på dekket etc. er det feks. 205/55-16 eller er det 225/50-16 eller hva er det. Videre er det greit og vite om det er med felger. Er det originale felger, er det uoriginale felger, er det replica felger, er det aluminiums felger eller er det stålfelger? Selv om det står en dimmensjon er det ikke dermed sagt man MÅ følge den dimmensjonen. Det som står oppgitt i vognkortet er kun den dimmensjonen som bilen er typegodkjent med i fra fabrikken. Man kan endre rulleomkretsen med +/- 5% ut i fra det, og da være innenfor det som er lov. Men om man endrer til noe som endrer rulleomkretsen med med enn 5% den ene eller andre veien, så er det ulovlig. Så for det skal være greit og gi ett svar på det du lurer på, så må man vite mer, slik jeg har nevnt tidligere. Men du må også vite at en merkeforhandler tar vesentlig bedre betalt for ett sett med dekk og felg til en bil enn hva f.eks. ViaNor eller andre dekkbutikker faktisk gjør. Det kan faktisk være ganske lurt og ta noen telefoner til noen som selger dekk og felg i nærområdet ditt. Det kan du spare ganske mange tusenlapper på.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #13 Skrevet 9. april 2016 18 timer siden, Gutt_Buskerud skrev: Her virker det til og være litt forskjellige missforståelser ute og går. For det første er det helt umulig og si om det er en god eller dårlig pris. Det er mye informasjon som mangler her. Pris varierer ut i fra hvilken dimmensjon dekkene har. Det er mange forskjellige dimmensjoner også innenfor 16 tommers dekk. Man har bredde, høyde på dekket etc. er det feks. 205/55-16 eller er det 225/50-16 eller hva er det. Videre er det greit og vite om det er med felger. Er det originale felger, er det uoriginale felger, er det replica felger, er det aluminiums felger eller er det stålfelger? Selv om det står en dimmensjon er det ikke dermed sagt man MÅ følge den dimmensjonen. Det som står oppgitt i vognkortet er kun den dimmensjonen som bilen er typegodkjent med i fra fabrikken. Man kan endre rulleomkretsen med +/- 5% ut i fra det, og da være innenfor det som er lov. Men om man endrer til noe som endrer rulleomkretsen med med enn 5% den ene eller andre veien, så er det ulovlig. Så for det skal være greit og gi ett svar på det du lurer på, så må man vite mer, slik jeg har nevnt tidligere. Men du må også vite at en merkeforhandler tar vesentlig bedre betalt for ett sett med dekk og felg til en bil enn hva f.eks. ViaNor eller andre dekkbutikker faktisk gjør. Det kan faktisk være ganske lurt og ta noen telefoner til noen som selger dekk og felg i nærområdet ditt. Det kan du spare ganske mange tusenlapper på. Dekkene er 205/55, resten av det du lurer på står vel i tråden?? Som skrevet er tilbudet fra Toyota 1500,- lavere enn Vianor sitt. Jeg har også hørt med en annen forhandler, de klarer heller ikke matche Toyota. Jeg er vant til at merkeforhandlere er mye dyrere enn andre. Men det virker jo ikke slik her. Anonymkode: 83b68...c81
Gutt_Buskerud Skrevet 9. april 2016 #14 Skrevet 9. april 2016 I dette tilfellet virker det som du har fått en god pris på dekk og felger som skal være lik de som bilen blir levert med fra fabrkk ja. MEn generelt sett syntes jeg prisen på over 10.000,- burde vært noe lavere. Men da blir det uten originale felger, men samme dekk.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #15 Skrevet 9. april 2016 Og for 10.000kr får jeg full pakke hos min merkeforhandler på 17" dekk..... 225/45-17... Ta et par telefoner til? Det kan lønne seg... Anonymkode: ff333...a52
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #16 Skrevet 9. april 2016 Sjekk dekkonline.com Jeg fikk dekk og felg, 195/65/16 91H til kr 6300. Da inkludert frakt. Dekket Continental PremiumContact-5 195/65 R15 91H Anonymkode: 404c7...b0d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #17 Skrevet 9. april 2016 Den Wednesday, April 06, 2016 at 12.26, AnonymBruker skrev: Hei, Noen som vet hva som er innafor å betale for fire nye sommerdekk+felger? Er 10.200,- en ublu pris, eller er det for normalt å regne? Tilbudet er på Nokian Hakka Green og 16" felger. Anonymkode: 83b68...c81 Tror mine kostet over 20 000. Anonymkode: c0d07...5ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå