AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #1 Skrevet 6. april 2016 Hva skjer dersom noe alvorlig skjer med den som har hovedomsorgen for et (eller flere) barn? I dette tilfellet når det er mor som har all omsorgen, og far ikke er særlig interessert. Han ser barnet bare en sjelden gang, og er i grunn bare far på papiret og ikke egentlig i praksis. Om da noe skjer med mor, som feks alvorlig sykdom eller død, hvordan blir det med barnet da? Finnes det noe automatikk i det? Blir far automatisk den som overtar omsorgen for barnet? Eller kan besteforeldre, som barnet i dette tilfellet har veldig god kontakt med, overta omsorgen? Har noen noe de skulle sagt i en slik situasjon? Barnet her er snart 2 år, og kan jo ikke uttale seg selv om det. Anonymkode: 9bf1d...5e5
Silfen Skrevet 6. april 2016 #2 Skrevet 6. april 2016 Skriv en viljeserklæring og håp at den tas hensyn til ved eventuell bortgang. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #3 Skrevet 6. april 2016 Barnevernet blir automatisk koblet inn. De vurderer om barnet har omsorgspersoner det kan være hos, eller må akuttplasseres. I noen tilfeller blir barn akuttplassert inntil situasjonen er oversiktlig og avklart. Kan besteforeldre trø til, eller andre slektninger så blir de ofte benyttet. Men mye kan skje og ingen siytuasjon er lik. Anonymkode: 0eae4...935 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #4 Skrevet 6. april 2016 33 minutter siden, Silfen skrev: Skriv en viljeserklæring og håp at den tas hensyn til ved eventuell bortgang. Hvor og hvordan skriver man det? Anonymkode: 9bf1d...5e5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #5 Skrevet 6. april 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnevernet blir automatisk koblet inn. De vurderer om barnet har omsorgspersoner det kan være hos, eller må akuttplasseres. I noen tilfeller blir barn akuttplassert inntil situasjonen er oversiktlig og avklart. Kan besteforeldre trø til, eller andre slektninger så blir de ofte benyttet. Men mye kan skje og ingen siytuasjon er lik. Anonymkode: 0eae4...935 Takk for svar! Anonymkode: 9bf1d...5e5
Silfen Skrevet 6. april 2016 #6 Skrevet 6. april 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor og hvordan skriver man det? Anonymkode: 9bf1d...5e5 Eksempelvis; http://www.oslo-universitetssykehus.no/SiteCollectionDocuments/Om%20oss/Avdelinger/Kreft%20og%20kirurgi/KSLB/P%C3%A5r%C3%B8rende/viljeserkl%C3%A6ring%20om%20barn.pdf 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #7 Skrevet 6. april 2016 29 minutter siden, Silfen skrev: Eksempelvis; http://www.oslo-universitetssykehus.no/SiteCollectionDocuments/Om%20oss/Avdelinger/Kreft%20og%20kirurgi/KSLB/P%C3%A5r%C3%B8rende/viljeserkl%C3%A6ring%20om%20barn.pdf Takk! Jeg fant også denne når jeg googla det Forstår det sånn at den ikke lan leveres inn noe sted? Man må altså oppbevare den selv, og bruke den om nødvendig? Anonymkode: 9bf1d...5e5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #8 Skrevet 6. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Jeg fant også denne når jeg googla det Forstår det sånn at den ikke lan leveres inn noe sted? Man må altså oppbevare den selv, og bruke den om nødvendig? Anonymkode: 9bf1d...5e5 Du kan gjøre en avtale om oppbevaring hos advokat, eller hos noen/den du ønsker skal ha ansvaret for barnet. Men sistnevnte kan medføre at den personen blir anklager for å ha skrevet erklæringen selv. Mulig den kan oppbevares i Tingretten, slik som testamenter? Undersøk, for det vet jeg ikke. Anonymkode: 0eae4...935
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå