Gå til innhold

Hvordan få dusjvegger blanke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd magiske svamper fra ebay, jeg har prøvd Jif og lignende, jeg har prøvd mikrofiberklut, zalo, eddik osv, men får det liksom aldri blankt nok. noen som har et supert tips?

Noe annet som ergrer meg, er at når jeg har dusjet og vasket håret, ligger det shampo/balsamrester på gulvet i dusjen, jeg får ikke til å skylle vekk, så må bruke en klut for å skrubbe det vekk... det sitter som en oransj skumaktig guffe! Fysj! Så om jeg glemmer det, så ser det rett og slett uhygienisk ut. Andre som opplever dette?

Anonymkode: 87482...07b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har prøvd alt dette så er slaget trolig tapt: det meste av "matthet" på plast er enten fett og såpe (som går av med eddik, vann og såpe) eller slitasje. Så gråheten er neppe skitt. Den er riper. De får du ikke vasket bort. Det forklarer også skitten i bunnen av dusjkabinettet: shampooen sitter fast i riper og hakk. På et nytt plastunderlag glir alt rett av.

Til neste gang: helt normal såpe med høyt fettinnhold (type oliven/kokosbassert som kommer i barer) og en ts eddik på en myk og våt svamp tar alt. En trenger ikke gni - med mye nok vann og såpe glir fettet og såpen rett av. 

Dersom dette er et sted du eiger selv ville jeg kjøpt nytt kabinett. Er ikke spesielt dyrt. Dersom du leiger og stortrives ville jeg hørt med utleier, og vært villig til å spytte inn de få tusenlappene av egen lomme for å slippe å gnure (det er en ok timelønn, for å si det slik!)

Anonymkode: aa73e...2ed

Skrevet

Hvor blankt er blankt nok?

Skrevet

Min første tanke var, hvor mye shampoo/såpe bruker du...? Siden det blir liggende igjen mener jeg.

Vår dusjkabin er med rifflete underlag, og alt sklir av. Bort sett fra skrubbsåpe som flyger som dotter hit og dit - så de får jeg spole bort ekstra.

Skrevet

Mikrofiber og skurekremer lager små riper i glasset som gjør at skitten setter seg lettere. Vet det finnes "easy clean" på flaske som lager en hinne som gjør at skitt sklir lettere av. Men vet ikke om det kan redde dusjdørene når de er fulle av små riper.å

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Fanteria skrev:

Mikrofiber og skurekremer lager små riper i glasset som gjør at skitten setter seg lettere. Vet det finnes "easy clean" på flaske som lager en hinne som gjør at skitt sklir lettere av. Men vet ikke om det kan redde dusjdørene når de er fulle av små riper.å

Ikke bare lager det riper, men herdet glass som har blitt ripete etter så røff behandling komme ren vakker dag til å eksplodere. Hvorfor leser ikke folk bruksanvisninger og gjør rent deretter? 

Mulig ts har vaskemani, når ting aldri blir rent og bankt nok, så dette bør hun komme tilbake og redegjøre nærmere for. 

Anonymkode: 657a7...35f

Skrevet

Jeg har til nå ikke fått tilbakemelding om at en dusjløsning har implodert som en direkte årsak av feil rengjøring. Men ja, jeg er også overrasket over hvor mange som vasker glass på feil måte. Mikrofiberkluter brukes til alt uten ettertanke. :/ utrolig synd at folk ødelegger møbelet uten å tenke over det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, Fanteria skrev:

Jeg har til nå ikke fått tilbakemelding om at en dusjløsning har implodert som en direkte årsak av feil rengjøring. Men ja, jeg er også overrasket over hvor mange som vasker glass på feil måte. Mikrofiberkluter brukes til alt uten ettertanke. :/ utrolig synd at folk ødelegger møbelet uten å tenke over det. 

Da er du tydelig vist veldig lite opplyst og oppdatert! Selv glassbord i herdet glass eksploderer. Bohos har og gått ut og advart mot bruk av microfiber kluter på malte møbler/bord. 

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare lager det riper, men herdet glass som har blitt ripete etter så røff behandling komme ren vakker dag til å eksplodere. Hvorfor leser ikke folk bruksanvisninger og gjør rent deretter? 

Mulig ts har vaskemani, når ting aldri blir rent og bankt nok, så dette bør hun komme tilbake og redegjøre nærmere for. 

Det er det da ingen grunn til: min gamle leilighet hadde en dusj som aldri ble imponerende ren. Den var rett og slett slitt og av billigste slag. Bunnen var ru og uggen og ekkel. Om forrige eiger hadde vasket den med noe rart vet ikke jeg, men selv jeg som er lite kresen på slikt ville ha byttet ut den om jeg ikke flyttet. 

Og ts skriver at h*n har prøvd mikrofiber. "Prøvd" betyr ikke mer enn en eller to forsøk, per definisjon. Vi vet heller ikke om dette er et gammelt kabinett fra 90-tallet eller noe, om ts er leigetaker nr 123 i en studenthybel eller andre ikke usansynlige scenarioer som gjør at dusjen nok helt naturlig er "ekkel".

Anonymkode: aa73e...2ed

Skrevet

Så et tips om Zalo og eddik, kom det fra en av dere? I så fall lurer jeg på om det tilsettes vannet i bøtta eller has rett på dusjveggen? Funker det på fliser også?

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er du tydelig vist veldig lite opplyst og oppdatert! Selv glassbord i herdet glass eksploderer. Bohos har og gått ut og advart mot bruk av microfiber kluter på malte møbler/bord. 

Nå skjønner jeg ikke helt hvor du kom frem til den konklusjonen. Tror du må ha lest svaret mitt feil. Jeg har, som jeg skrev ikke fått en reklamasjon hvor glasset har implodert som en DIREKTE årsak av feil rengjøring. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...