AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #1 Del Skrevet 6. april 2016 En litt merkelig fyr med en kriminelle fortid blir sint hvis man ler. Da kan han si: hva ler du av a for faen? Ingen ler da av eller med han, da han verken er morsom, eller et tema i livet vårt da vi ler. Men han gir seg ikke. Vi ler visst AV han. Ingen ler av han. Er han paranoid? Anonymkode: 5763d...068 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #2 Del Skrevet 6. april 2016 Han er en narsissist og har trolig en eller annen form for personlighetsforstyrrelse (det som tidligere ble kalt psykopati). Det nytter ikke å henvise til fornuft når forklaringer skal gis til sånne mennesker. Med mindre man er en psykiater/psykolog bør man rett og slett holde seg unna. https://no.wikipedia.org/wiki/Narsissisme http://www.sinnetshelse.no/artikler/personlighetsforstyrrelser.htm Anonymkode: 9e915...4e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mis(s)Understood Skrevet 6. april 2016 #3 Del Skrevet 6. april 2016 Han er en sånn type som du holder deg unna. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #4 Del Skrevet 6. april 2016 Minner meg om en jeg gikk på skole med. "Mens narsissisme er et uttrykk for individets adferd i relasjon til omgivelsene, er Selvet et uttrykk for individets oppfattelse av seg selv. Fordi begrepet narsissisme oftest relateres til negativ adferd, blir en narsissist gjerne oppfattet som en person med narsissismens negative adjektiver; egosentrisk, manglende empati, overdrevet grandiost selvbilde, sårbar for krenkelser osv. Narsissisme beskrives ofte som «selvkjærlighet», som kan være både av positiv og negativ karakter, alt etter kvalitet og kvantitet. Derigjennom kommer beskrivelsen av at man ikke kan elske andre om man ikke evner å elske seg selv. Narsissistisk sårbarhet er et begrep som angir kvaliteten på individets narsissisme. Lav terskel for krenkelse er ofte et uttrykk for stor narsissistisk sårbarhet. De alvorligste tilfeller beskrives som narsissistisk personlighetsforstyrelse. Slike mennesker reagerer med narsissistisk raseri ved opplevde krenkelser av eget Selv. Narsissistisk raseri er en instrumentell (målrettet) negativ adferd, hvis motiv er oppreisning / hevn for den opplevde krenkelse. Den skiller seg fra en mer affektiv aggresjon ved sin lengre varighet og styrke, et uttrykk for at bakenforliggende årsaker ikke bygger på øyeblikkets affekt, men en dypereliggende sårbarhet." - https://no.wikipedia.org/wiki/Narsissisme Anonymkode: b7778...c9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #5 Del Skrevet 6. april 2016 Sikkert en fortid med amfetamin som gjør han slik. Pass på så du ikke svarer feil og han plutselig blir bråsint. Anonymkode: 06e81...5d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #6 Del Skrevet 6. april 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Han er en narsissist og har trolig en eller annen form for personlighetsforstyrrelse (det som tidligere ble kalt psykopati). Det nytter ikke å henvise til fornuft når forklaringer skal gis til sånne mennesker. Med mindre man er en psykiater/psykolog bør man rett og slett holde seg unna. https://no.wikipedia.org/wiki/Narsissisme http://www.sinnetshelse.no/artikler/personlighetsforstyrrelser.htm Anonymkode: 9e915...4e5 Du - ingen bruker første link til noe form for referanse i det hele tatt. Anonymkode: 5763d...068 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #7 Del Skrevet 6. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Sikkert en fortid med amfetamin som gjør han slik. Pass på så du ikke svarer feil og han plutselig blir bråsint. Anonymkode: 06e81...5d4 Er det et tegn på amfetaminmisbruk? At dem tror vi ler av dem? Anonymkode: 5763d...068 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #8 Del Skrevet 6. april 2016 5 timer siden, Mis(s)Understood skrev: Han er en sånn type som du holder deg unna. Yes. Det er sikkert. Anonymkode: 5763d...068 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #9 Del Skrevet 6. april 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Minner meg om en jeg gikk på skole med. "Mens narsissisme er et uttrykk for individets adferd i relasjon til omgivelsene, er Selvet et uttrykk for individets oppfattelse av seg selv. Fordi begrepet narsissisme oftest relateres til negativ adferd, blir en narsissist gjerne oppfattet som en person med narsissismens negative adjektiver; egosentrisk, manglende empati, overdrevet grandiost selvbilde, sårbar for krenkelser osv. Narsissisme beskrives ofte som «selvkjærlighet», som kan være både av positiv og negativ karakter, alt etter kvalitet og kvantitet. Derigjennom kommer beskrivelsen av at man ikke kan elske andre om man ikke evner å elske seg selv. Narsissistisk sårbarhet er et begrep som angir kvaliteten på individets narsissisme. Lav terskel for krenkelse er ofte et uttrykk for stor narsissistisk sårbarhet. De alvorligste tilfeller beskrives som narsissistisk personlighetsforstyrelse. Slike mennesker reagerer med narsissistisk raseri ved opplevde krenkelser av eget Selv. Narsissistisk raseri er en instrumentell (målrettet) negativ adferd, hvis motiv er oppreisning / hevn for den opplevde krenkelse. Den skiller seg fra en mer affektiv aggresjon ved sin lengre varighet og styrke, et uttrykk for at bakenforliggende årsaker ikke bygger på øyeblikkets affekt, men en dypereliggende sårbarhet." - https://no.wikipedia.org/wiki/Narsissisme Anonymkode: b7778...c9a Men burde man ikke ha mange flere tegn på at man er psykopat hvis man skal passe inn i psykopatens væremåte enn kun en ting? Anonymkode: 5763d...068 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #10 Del Skrevet 6. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det et tegn på amfetaminmisbruk? At dem tror vi ler av dem? Anonymkode: 5763d...068 metamfetamin kanskje? crystal meth? Anonymkode: 5763d...068 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krs1996 Skrevet 6. april 2016 #11 Del Skrevet 6. april 2016 Altså, når noen ler, har jeg alltid en baktanke om at de ler av meg. Det er nok fordi jeg ble mobbet en del i løpet av oppveksten og er enda ikke helt forbi alt. Samme gjelder når noen hvisker o.l. Jeg "reagerer" aldri på det, later som ingenting og fortsetter som vanlig. Så ærlig talt, syns dere dømmer han litt hardt, vi kjenner ikke fyren en gang. For alt vi vet ble han mobbet på skolen og sliter psykisk på grunn av dette. Eller så kan de andre ha rett, men det er fortsatt ikke greit å gjøre sånne antagelser IMO. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #12 Del Skrevet 6. april 2016 1 time siden, krs1996 skrev: Altså, når noen ler, har jeg alltid en baktanke om at de ler av meg. Det er nok fordi jeg ble mobbet en del i løpet av oppveksten og er enda ikke helt forbi alt. Samme gjelder når noen hvisker o.l. Jeg "reagerer" aldri på det, later som ingenting og fortsetter som vanlig. Så ærlig talt, syns dere dømmer han litt hardt, vi kjenner ikke fyren en gang. For alt vi vet ble han mobbet på skolen og sliter psykisk på grunn av dette. Eller så kan de andre ha rett, men det er fortsatt ikke greit å gjøre sånne antagelser IMO. Signerer denne. Sliter med akkurat det samme bare at jeg ikke blir sint men lei meg(noen reagerer med sinne og) en barndom med folk som har rakket ned både ute og hjemme har gjort at det sitter dypt. Trodde selv jeg var narrsesist men psykologen sa det hadde med mobbing i barndomen og gjøre. Jobber man med det daglig så blir det bedre med tiden:-) Anonymkode: f02da...c10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #13 Del Skrevet 6. april 2016 Det veldig leit å høre om hvilke konsekvenser mobbing har hatt for dere. Men felles for dere og til forskjell fra narsissisten er at dere ikke reagerer med et behov for å hevne en angivelig krenkelse. Flere studier har vist at narsisster og "psykopater" har en dysfunksjonalitet i frontallappen. Noe som gjør at de har en lavere evne til å forstå abstrakte begreper, derfor vil de også ha problemer med å forstå humor. I tillegg til mangelfulle empatiske evner. Kjennetegn dere nok ikke kjenner dere igjen i. Det er vanskelig å forklare, men man merker stor forskjell på en som trekker seg unna og er mistenskom overfor noen som ler på grunn av mobbing, og de som er narsissister og "psykopater". Anonymkode: 9e915...4e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krs1996 Skrevet 6. april 2016 #14 Del Skrevet 6. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Signerer denne. Sliter med akkurat det samme bare at jeg ikke blir sint men lei meg(noen reagerer med sinne og) en barndom med folk som har rakket ned både ute og hjemme har gjort at det sitter dypt. Trodde selv jeg var narrsesist men psykologen sa det hadde med mobbing i barndomen og gjøre. Jobber man med det daglig så blir det bedre med tiden:-) Anonymkode: f02da...c10 Dette blir veldig off-topic, men ville bare svare deg Jeg blir ikke lei meg, men blir vel mer redd og trekker meg unna. Litt som jeg gjorde i barndommen, etter skolen gikk jeg hjem og låste meg inn på rommet og var der så godt som til neste skoledag. Jeg gikk til psykolog 4 ganger, så gadd jeg ikke mer. Han sa ingenting av nytte, han nådde bare konklusjoner jeg alt hadde nådd for mange år siden. Mye av barndommen og tenårene gikk til å kartlegge mine egne psykiske problemer. Det pleide å være en lang liste, men det meste er bedre. Du må gjerne sende meg en PM om du har lyst til å snakke om dine problemer, lytter gjerne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #15 Del Skrevet 6. april 2016 Ja han er paranoid trolig pga rusproblemer tidligere siden han reagerer sånn og du skriver han har kriminell fortid. Anonymkode: 3beae...5ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #16 Del Skrevet 6. april 2016 vrangforestillinger og paranoid schizofren tenker jeg. Er han voldelig? Anonymkode: eaaa0...0a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #17 Del Skrevet 6. april 2016 jeg har opplevd en helvetes mye mobbing og drit og psykologiske spill i venneflokken og andre steder så hallo! å si at alle som reagerer på latterligjøring etc pga mobbing er paranoide vitner bare om at noen ikke har vokst ut hjernen sin. Anonymkode: be35b...fbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krs1996 Skrevet 6. april 2016 #18 Del Skrevet 6. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg har opplevd en helvetes mye mobbing og drit og psykologiske spill i venneflokken og andre steder så hallo! å si at alle som reagerer på latterligjøring etc pga mobbing er paranoide vitner bare om at noen ikke har vokst ut hjernen sin. Anonymkode: be35b...fbb Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? Sa jeg noen gang at det gjaldt alle som ble mobbet? Nei. Sa jeg at det gjaldt han? Nei. Det jeg sa, er at vi ikke har all informasjonen for øyeblikket, og at vi ikke burde konkludere i noe så ekstremt som rushistorikk uten noe bevis. Og jeg opplevde mobbing fra 1. til 10. klasse, altså gjennom hele stadiet av oppveksten, uten noe støtte fra noen kanter. Det lager arr, og det tar tid å bearbeide. Jeg er 19 år, kom meg ikke unna mobbing og fikk mulighet til å starte å bearbeide det før jeg var 17. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå