Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på date med ei jeg møtte på en datingside. Jeg foreslo kino og så gå ut og spise, noe ho ikke var så veldig  begeistret for.

Hva gjør dere eller foretrekker dere å gjøre når dere er ute på date?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bergtekjen
Skrevet

På dei dateane eg har vore på (ikkje så mange), gjekk me tur, var på Teknisk museum, var på kino, såg film hjå både han og meg og berre låg i sofaen og snakka og holdt rundt kvarandre.

Forskjellige museum og gåturar synast eg alltid er ein suksess fordi då har dykk noko å sjå på og snakke om. Det kan jo alltid hende at kjemien ikkje er der, dykk ikkje har så mykje å snakke om og då funkar dette fint. Eg vil også foreslå forskjellige sportsaktiviteter hvis dykk begge er interessert i det eller den eine er interessert i å lære.

Skrevet
7 minutter siden, Karou skrev:

På dei dateane eg har vore på (ikkje så mange), gjekk me tur, var på Teknisk museum, var på kino, såg film hjå både han og meg og berre låg i sofaen og snakka og holdt rundt kvarandre.

Forskjellige museum og gåturar synast eg alltid er ein suksess fordi då har dykk noko å sjå på og snakke om. Det kan jo alltid hende at kjemien ikkje er der, dykk ikkje har så mykje å snakke om og då funkar dette fint. Eg vil også foreslå forskjellige sportsaktiviteter hvis dykk begge er interessert i det eller den eine er interessert i å lære.

Der var flere gode ideer :)

I går etter ho sa at ho ikke ville på kino og restaurant, foreslo jeg å traske litt rundt i byen og spise hvis vi blir sultne. Nå foreslo ho Sørlandssenteret på fredag :):):)

Jeg skrev at hvis ho ble med meg inn på gamestop, så skulle jeg bli med inn i klesbutikker. Så skrev ho at ho ville på outland og gamestop! 

Skrevet

Noe som er mer eller mindre gratis og som ikke trenger å ta lang tid. Middag forplikter litt, og hvis du tar henne med på kino, får dere ikke snakket i lag.

Men - nå er det jo vår og en lunsj i parken, medbragte rundstykker eller noe, kan være en mulighet.

• Liker 5
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Ute å spis, kaffedate, på kino, på tur i naturen,piknik, bowling, møtes ute og tatt ei øl.

Har til og med vært på stranda på grilldate, koselig :)

Skrevet

Jeg ville vel ikke valgt kino på første date...? Da får man jo ikke snakket sammen. Og ut og spise blir litt "heftig" hvis det ikke er kjemi.

Gå en tur eller ta en kaffe er jeg mer for :-)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

På første date: kaffe, eller en tur. For all del ikke kino, og ikke restaurant. Det må være noe hvor man får snakket sammen (kino er dårlig egnet til det), og noe hvor det er lett å komme seg unna om man ikke liker seg. Det er lettere å bare supe i seg kaffen og gå enn å måtte sitte og vente på regning og slikt på restaurant. 

Når man har datet et par ganger: kafé, kino, teater, show, ut og spise, ut på tur, biljard, bowling.

Når man har datet minst fem-seks ganger, gjerne hjemmedate med film, matlaging, brettspilling, etc. 

Anonymkode: 78170...ea5

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes at en kafetur eller en gåtur passer best som første date.. Det jeg liker best er å bare gå en tur og prate litt :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner tankegangen deres. Aldri tenkt noe på det selv.

Går ikke ofte på date for å si det slik :P

Men vi stikker ut på senteret på fredag, så det blir forhåpentligvis hyggelig :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ikke kino, kleint og får jo ikke pratet sammen. Gå tur, gjerne med hund, eller ta en øl, evn en kort timestid fisketur, eller grille i nærheten over en kaffe og pølser / fisk og prate

Endret av avida30
Skrevet

Gå turer

Nettopp satt ut min lille båt så blir noen båtturer, lande på en random øy med bål og litt mat :) 

Ik så glad i kino, foretrekker filmkveld med en god sofa+ koselig fysisk kontakt.

Restaurant er ok men sjelden for meg,foretrekker å lage maten til daten selv. Gjerne no vi kan lage sammen som alltid er gøy!

Bil Date! ingen planer, bare kjøre litt rundt her og der og stoppe et sted ved vannet for en avslappende piknik. Ber alltid daten ta med en minnebrikke med 10 av hennes favorittsanger så vi kan høre på i bilen. Musikk smaken sier mye om en person! Havnet i gøteborg med en date en gang! :P 

Overraskelser Overraskelser Overraskelser! Her gjelder det å følge med på småe detaljer og lytte til din dates interesser. Er hun glad i dyr, ta med henne på en gård? Om hun er glad matlaging og du vet litt om hennes favoritt mat, finn en oppskrift som dere kan lage sammen. Er det en sport hun liker å se på, skaff billetter! Band/artist hun liker, skaff billetter! Om hun er en gamer, ta med henne på en gaming event. osv osv osv

Kommer veldig an på personen å. Kan du se at hun er utmattet og sliten (ofte studenter) så er rolige dater kansje best. Spa tur,hjemme massasje, peis+brettspill+snacks=romantisk og avslappende! Ofte er en enkel filmkveld + en GOD armkrok alt ei jente trenger for å kose seg!

Er kjemien der så er det ingenting dere ik kan gjøre sammen som blir gøy uansett. Jeg jobber en del, så for meg er det ik så viktig hva man gjør så lenge jeg kan tilbringe kvalitet tid med en jeg liker så er jeg Happy :) Det viktigste er å kose seg og ha det gøy! såååå kos deg TS !! Håper du får en fin date!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, krs1996 skrev:

Skal på date med ei jeg møtte på en datingside. Jeg foreslo kino og så gå ut og spise, noe ho ikke var så veldig  begeistret for.

Hva gjør dere eller foretrekker dere å gjøre når dere er ute på date?

Ikke kino!!! Spørr om hennes favoritt mat og finn en restaurant som passer

Anonymkode: 432cd...bcf

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Karou skrev:

Som første date så synes jeg det er kleint å være hjemme hos hverandre eller gå på museum (gjesp?)...

For meg er det mest "safe" og aller minst kleint med enten en kopp kaffe/glass øl på cafe eller middag på restaurant. Man kan møtes et sted først og så gå til cafe/resauranten, spesielt nå som det er fint vær så er det jo koselig å gå litt. Man får snakket sammen face2face, og bli kjent i en vanlig setting. Hvis daten blir helt feil så er det også lett å komme seg vekk/hjem etterpå.

Anonymkode: f02c2...264

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som første date så synes jeg det er kleint å være hjemme hos hverandre eller gå på museum (gjesp?)...

For meg er det mest "safe" og aller minst kleint med enten en kopp kaffe/glass øl på cafe eller middag på restaurant. Man kan møtes et sted først og så gå til cafe/resauranten, spesielt nå som det er fint vær så er det jo koselig å gå litt. Man får snakket sammen face2face, og bli kjent i en vanlig setting. Hvis daten blir helt feil så er det også lett å komme seg vekk/hjem etterpå.

Nå spurte ik TS om hva vi gjør 1. daten heller da.... " Hva gjør dere eller foretrekker dere å gjøre når dere er ute på date? "

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå spurte ik TS om hva vi gjør 1. daten heller da.... " Hva gjør dere eller foretrekker dere å gjøre når dere er ute på date? "

Han har møtt henne på en datingside og det er implisitt at dette er faktisk deres første date...

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 timer siden, John_Felipe skrev:

Gå turer

Nettopp satt ut min lille båt så blir noen båtturer, lande på en random øy med bål og litt mat :) 

Ik så glad i kino, foretrekker filmkveld med en god sofa+ koselig fysisk kontakt.

Restaurant er ok men sjelden for meg,foretrekker å lage maten til daten selv. Gjerne no vi kan lage sammen som alltid er gøy!

Bil Date! ingen planer, bare kjøre litt rundt her og der og stoppe et sted ved vannet for en avslappende piknik. Ber alltid daten ta med en minnebrikke med 10 av hennes favorittsanger så vi kan høre på i bilen. Musikk smaken sier mye om en person! Havnet i gøteborg med en date en gang! :P 

Overraskelser Overraskelser Overraskelser! Her gjelder det å følge med på småe detaljer og lytte til din dates interesser. Er hun glad i dyr, ta med henne på en gård? Om hun er glad matlaging og du vet litt om hennes favoritt mat, finn en oppskrift som dere kan lage sammen. Er det en sport hun liker å se på, skaff billetter! Band/artist hun liker, skaff billetter! Om hun er en gamer, ta med henne på en gaming event. osv osv osv

Kommer veldig an på personen å. Kan du se at hun er utmattet og sliten (ofte studenter) så er rolige dater kansje best. Spa tur,hjemme massasje, peis+brettspill+snacks=romantisk og avslappende! Ofte er en enkel filmkveld + en GOD armkrok alt ei jente trenger for å kose seg!

Er kjemien der så er det ingenting dere ik kan gjøre sammen som blir gøy uansett. Jeg jobber en del, så for meg er det ik så viktig hva man gjør så lenge jeg kan tilbringe kvalitet tid med en jeg liker så er jeg Happy :) Det viktigste er å kose seg og ha det gøy! såååå kos deg TS !! Håper du får en fin date!

Likte ditt svar veldig godt :) Har ikke lappen enda, men jobber med det 

Første date blir på sørlandssenteret, traske rundt, stikke innom GameStop og Outland, kanskje sette oss ned på Egon og spise hvis vi blir sultne. Etter at ho foreslo sørlandssenteret, sa jeg at jeg ble med inn på klesbutikker hvis ho ble med inn på gamestop. Ho ville ikke inn på klesbutikker :o første gang jeg har snakket med ei jente som ikke vil inn på klesbutikk 

Ho gamer, ser litt serier og liker cosplay. Vi har alt avtalt at hvis første date går bra, tar vi en filmkveld i sofaen hos en av oss :laugh:

Vi har alt diskutert desucon, og ho ville da hjelpe meg med å finne et kostyme, da jeg aldri har vært med på noe slikt før :P

La oss si det ikke er noe kjemi, så er det fortsatt ei jeg kunne tenkt å bli venn med og gjøre disse tingene med, da det virker gøy. Ho virker som den type person som liker mye ting jeg ville likt å være med på, men ikke gjør da jeg ikke har noen jeg har lyst til å dra med.

Endret av krs1996
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han har møtt henne på en datingside og det er implisitt at dette er faktisk deres første date...

Riktig, men hvis vi går på flere dater og jeg/vi vil finne på noe nytt, så vet jeg hvilket av bokmerkene mine jeg går tilbake og sjekker! :P

Skrevet
24 minutter siden, krs1996 skrev:

Likte ditt svar veldig godt :) Har ikke lappen enda, men jobber med det 

Første date blir på sørlandssenteret, traske rundt, stikke innom GameStop og Outland, kanskje sette oss ned på Egon og spise hvis vi blir sultne. Etter at ho foreslo sørlandssenteret, sa jeg at jeg ble med inn på klesbutikker hvis ho ble med inn på gamestop. Ho ville ikke inn på klesbutikker :o første gang jeg har snakket med ei jente som ikke vil inn på klesbutikk 

Ho gamer, ser litt serier og liker cosplay. Vi har alt avtalt at hvis første date går bra, tar vi en filmkveld i sofaen hos en av oss :laugh:

Vi har alt diskutert desucon, og ho ville da hjelpe meg med å finne et kostyme, da jeg aldri har vært med på noe slikt før :P

La oss si det ikke er noe kjemi, så er det fortsatt ei jeg kunne tenkt å bli venn med og gjøre disse tingene med, da det virker gøy. Ho virker som den type person som liker mye ting jeg ville likt å være med på, men ikke gjør da jeg ikke har noen jeg har lyst til å dra med.

Desucon hørtes veldig BRA ut! Gaming+Cosplay+Desucon= cant go wrong! Cosplay er alltid så gøy! Det er en stund til da, så dere rekker å  få det fint sammen hvis 1. date går bra! Lykke til!

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, John_Felipe skrev:

Desucon hørtes veldig BRA ut! Gaming+Cosplay+Desucon= cant go wrong! Cosplay er alltid så gøy! Det er en stund til da, så dere rekker å  få det fint sammen hvis 1. date går bra! Lykke til!

Merker at jeg er litt nervøs for denne daten. Altså, for en måned siden (eller noe sånt) holdt jeg kurs for 115 ansatte innenfor tannhelse-sektoren sammen med sjefen min. Sjefen min fortalte at han var nervøs, jeg var ikke. Det var ikke noe problem. (IT-lærling btw)

Men one-on-one med ei jente... håper virkelig ikke ho er veldig sjenert eller noe i den duren. Har vært borti jenter som så vidt snakker når man går ut med de. Prøver å fortelle om meg selv og spørre om hva de liker, og så sier de ingenting og bygger ikke på samtalen. Jeg tenker nok bare for mye på dette, men uansett, er nervøs :P

Gjest Bergtekjen
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eg skreiv berre kva eg gjorde og ville gjort. Andre får vurdere om det passar på ein fyrste date eller ikkje. Hvis det hadde virka som om TS tenkte meir på fyrste date-problematikken (kva er kleint å gjere osv.) ville eg tatt det med i svaret mitt. 

Nokon synast forresten museum er interessant og slike museum som f. eks. Teknisk museum kan vere interessant også for dei som ikkje er "tradisjonelle museumsgåarar". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...