AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #1 Skrevet 6. april 2016 Jeg elsker å skrive dikt, men har alltid lurt på om jeg er noe god. Jeg skriver jo mest for meg selv, men har lyst å dele noen av dem med dere for å se hva dere syntes. De fleste er noe mørke, mest fordi jeg skriver når jeg trenger utløp for diverse tanker. Veldig lyst på tilbakemelding, og kanskje andre diktinteresserte har lyst å dele her? Så kan vi gi hverandre tilbakemeldinger? Går som anonym foreløpig siden flere kjenner meg her. Kanskje jeg tør å stå frem etterhvert. Bare å komme med kritikk altså. Dikt er jo veldig subjektivt, så meninger er bare flott Ditt siste åndedrag Tik, tak. Tik, tak. Klokken slår og dommen er nær Du står i tomme gater med tomme mennesker I det fjerne hører du skrik og brøl Tik, tak. Tik, tak. Du titter på tomme skyer og tomme bølger Nærmere kommer han, fjernt blir nært Tik, tak. Tik, tak Du pakker tomme eiendeler og tomme minner Døden finner deg og ber deg gjøre deg klar. Tik, tak. Tik tak. Stikk Solen sovner og angsten våkner Sinnet gjør klar nålestikkene Et stikk, to stikk, tre stikk. Skrik. Kroppen er sliten, men flere stikk skal settes Fire stikk, fem stikk, seks stikk, Skrik, Skrik, Skrik. Kroppen rister, ber på sine knær. Ikke mer nå. Allikevel Syv stikk, åtte stikk, ni stikk, Skrik, Skrik, Skrik. Solen står opp, kroppen er død. Sinnet er fornøyd. Anonymkode: 8df36...991
Utenegenart Skrevet 6. april 2016 #2 Skrevet 6. april 2016 Ville anbefalt f.eks. dikt.no for å dele dikt. Der et det akkurat det folk forventer når de trykker seg inn på ting. Ikke voldsomt med kultur for kommentering alltid, dog. Anyway, litt usikker på om de repeterende frasende i diktene her egentlig hjalp noe særlig. Tror kanskje verselinjene hadde vært bedre brukt på å male litt klarere metaforer og bilder, eller litt kontekstualisering av de resterende litt vage beskrivelsene. At du fint kan gå dypere i beskrivelsene. Å gå litt "mørkt" gjør ikke noe. Heller det enn et dikt til om kjærester som slo opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå