Gå til innhold

Har jeg et greit kosthold for å gå ned i vekt ? Inneholder dette masse kalorier ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har jeg et greit kosthold ? Inneholder dette mange kalorier ? Ønsker og gå ned i vekt

frokost :

enten

4 rugsprø med tilsammen 8 kyllingpålegg på, har også litt paprika og purre på rugsprøene.

Eller

pannekaker laget med 2 egg + 1 eggehvite , 4 Ss med havregryn , 1 Ss med cottage cheese, 2 Ss med havremelk, 1 Ts kanel og     1 Ts sukrin . Det blir 2 små pannekaker som jeg har litt mager vanilje kesam og sukkerfritt bringebærsyltetøy på. 

Lunch: 150 g smårettskinke ( eventuelt smårett kylling ) + 150 -200 g grønnsaker( salat, paprika , agurk og halvt eple ) + 1 Ss taco saus ( santa Maria uten sukker)

middag: 150 - 200 g kylling/svin/laks/karbonadedeig + 150 - 200 g grønnsaker  + 1 Ss taco saus uten sukker

dessert : kesam lime med 50 g blåbær og 50 g bringebær 

kveldsmat : go morgen zero 

Hadde blitt kjempe glad om noen av dere kunne svare :) virker som mange her har god peiling på sånt. Jeg er ny på dette og litt usikker :)

Anonymkode: 19347...843

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du skal tenke så mye på kaloriene så lenge du ikke spiser usunt. Sukker er en annen greie. Spis godis kun på lørdager, og ikke spis mye. Velg heller sunnere alternativer som gulrot med dipp om det lar seg gjøre. Spis mye grønnsaker, og spis til du er 75% mett og heller spis flere regelmessige mellommåltider. Det er også viktig med mosjon. Men.. Ikke tenk FOR mye på kostholdet ditt, er ikke meningen det skal ta over livet ditt.

Anonymkode: 087c4...8cf

Gjest 82girl
Skrevet

Last ned appen Lifesum, register alt du spiser og drikker der :)

Gjest Runforit
Skrevet

Umulig å svare på om du spiser for mye/lite når du ikke noterer ned alder, høyde, vekt og aktivitetsnivå.

Ellere kan du logge all magen på f.eks MyFitnesepal for å regne ut hvor mange kalorier du inntar per dag.

Du burde uansett ikke havne på under 1500 kalorier på treningsfrie dager og så burde du spise 2-300 kcal mer de dagene du trener.

AnonymBruker
Skrevet

Vekt og kalkulator er det som skal til for at du skal vite hvor mye kalorier du får i deg. 

Anonymkode: e450c...0dc

AnonymBruker
Skrevet

melk.no er en fin side der du kan legge inn vekt, høyde, alder og kjønn og få en oversikt over hva du bør spise av de forskjellige næringsgruppene og måltidsforslag osv. 

Anonymkode: 48ef1...a43

• Liker 2
Skrevet

Hvis du tenker å "telle" kalorier for å gå ned i vekt, må du regne ut hvor mange du trenger og hvor mange du får i deg. Få deg en brukerkonto på Myfitnesspal eller noe, og bruk den. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke spist både pannekaker og kjøttmiddag på samme dag, hvis begge deler stekes med fett.

Anonymkode: f8bc5...4b3

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Runforit skrev:

Umulig å svare på om du spiser for mye/lite når du ikke noterer ned alder, høyde, vekt og aktivitetsnivå.

Ellere kan du logge all magen på f.eks MyFitnesepal for å regne ut hvor mange kalorier du inntar per dag.

Du burde uansett ikke havne på under 1500 kalorier på treningsfrie dager og så burde du spise 2-300 kcal mer de dagene du trener.

Jeg er 29 år. 165 cm høy og veier 62 kg. 

Jeg har vært syk de siste ukene så da har det ikke blitt noe aktivitete på meg. ( første gang i dag på noen uker, gikk en tur på 2,5 km bare for å komme igang )

planen er å trene 4 dager i uka.

2 ganger i uka intervall 30 min per gang 

og 2 ganger styrke ca 1- 1 og en halv time per gang.

har prøvd å laste ned likesom etter tips herfra. Der fikk jeg beskjed om at jeg bør spise 1404 kcal om dagen for å gå ned.. Syns det virka lite iforhold til hva jeg har lest her.

men ser at det er vanskelig å få til så mye for i dag har jeg spist 4 rugsprø med kyllingpålegg og paprika og det ble 295 kcal ( 57 mindre enn de anbefalte )

og til lunch spise jeg smårettkylling, med grønnsaker og halvt eple til og det ble kun 200 kcal ( 222 kcal mindre enn de anbefalte )

vanlig is går det greit å spise det jeg gjør, men blir jo ekstra sulten når jeg ser hvor lite jeg har spist forhold til anbefalt 😛

Håper jeg får til mer riktig til middag da :)

men er ikke 1404 kcal litt lite om dagen ?

Skrevet

Hvis du kom fram til 1404 kcal har du sikkert lagt inn at du ønsker å gå ned et visst antall kilo på kort tid? Prøv å utvide tidsperspektivet litt, så kommer du nok opp på et mer "levelig" nivå. :)

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Nixnax skrev:

Hvis du kom fram til 1404 kcal har du sikkert lagt inn at du ønsker å gå ned et visst antall kilo på kort tid? Prøv å utvide tidsperspektivet litt, så kommer du nok opp på et mer "levelig" nivå. :)

Jeg skrev at målet mitt var 55 kg og da anbefalte de at jeg brukte 16 uker på å nå det med 1404 kcal daglig. 

Valgte bare det som var anbefalt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...