AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #1 Skrevet 5. april 2016 Kom med ja/nei mat, værsåsnill! MÅ bli tynn før sommeren, orker ikke enda en sommer i altfor varme klær og kvalme over å gå i bikini. Gjør alt som skal til, så kjør på! Anonymkode: fe23f...4bb
Emalje Skrevet 5. april 2016 #2 Skrevet 5. april 2016 1. Virkelighetssjekk: Trenger du egentlig å gå ned i vekt? Regn ut BMI-en din og se om du er overvektig. Hvis ikke: Bli klar for bikini med å trene og stramme opp litt før sommeren mens du spiser som vanlig. 2. Er du overvektig og trenger å gå ned i vekt, så er den eneste måten du gjør det å spise færre kalorier enn du bruker. Last ned en app for å gjøre det enklere, for eksempel Lifesum eller Myfitnesspal. Der kan du legge inn Startvekt og målvekt, og finne ut hvor mye du må spise for å gå ned i vekt! 3. Bli med i en gruppe her for å holde motivasjonen oppe! F.eks. "Vi som skal ned i vekt før sommeren" eller "Førstemann ned 5 kg". Det hjelper å få inspirasjon fra andre, pluss litt gruppepress. Uansett hva det blir: Ha en fin sommer! Jeg er sikker på at du ser fin ut i bikini uansett (: 4
Gjest Runforit Skrevet 6. april 2016 #3 Skrevet 6. april 2016 Finnes ikke ja/nei mat. Jeg konsumerte en bøtte med is med sjokoladesaus i går....er slank med lav fettprosent. Løsningen er livsstil med et godt og variabelt kosthold og at du ikke spiser mer kalorier enn du klarer å forbrenne.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #4 Skrevet 6. april 2016 Heisann har nettopp gått ned i vekt selv. Jeg er vegetarianer og spiser ikkje kjøtt. Så jeg har blitt flinkere på kjøkkenet som tiden har gått. Lager næringsrike retter som blit lavkarbo. Mat hadde mye å si for at jeg skulle gå ned i vekt og trening! Nå har jeg ikke vekt så har ikke veid.meg enda men feks busene mine blir løsere og løsere. Neimat for meg var det vanlige usunne. Desserter, godteri chips. Men jeg har faktisk hatt snope dag 2 ganger i uken selv on jeg gikk ned i vekt. Tror jeg hadde gått fortere ned i vekt om jeg ikke hadde hatt snopedag, men nå er jeg en sånn en godtemoms og tror det hadde gått verre om jeg ikke hadde spist snop 1—2 dager i uken. Der tror jeg treningen kom inn i bildet(siden jeg spiste snop så trente jeg og gikk ned i vekt). Så å prøve å velge sunn mat og trene hjelper altså og jeg spiser alltid hver 3—4 time. Trening jeg har holdt på med er litt jogging, fort gåing og tur i skog og mark. Dette har fått meg ned i vekt. Er utrolig førnøyd Håper virkelig du klarer det! Stå på :D Anonymkode: 52d48...d84
mittnavn Skrevet 6. april 2016 #5 Skrevet 6. april 2016 Noen tips kan jo være å bytte ut godteri og potetgull med frukt og bær. Bytte ost med mager smøreost, brød med knekkebrød, kjøtt med kylling og fisk, mindre pasta, poteter og ris og mer grønnsaker feks. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #6 Skrevet 6. april 2016 6 minutter siden, mittnavn skrev: Noen tips kan jo være å bytte ut godteri og potetgull med frukt og bær. Bytte ost med mager smøreost, brød med knekkebrød, kjøtt med kylling og fisk, mindre pasta, poteter og ris og mer grønnsaker feks. Kjempe gode tips :D Jeg byttet ikke ut alt brødet med knekkebrøs siden eg viø kroppen ska være vant med e all slags mulig mat så den ikke går opp i vekt når man spiser vanlig igjen. (Spiser som oftest 1—2 måltider med brø mat om dagen. Eg går langsiktig ned og har tenk til å bli nede. Anonymkode: 52d48...d84 1
BlendaSensitive Skrevet 6. april 2016 #7 Skrevet 6. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjempe gode tips :D Jeg byttet ikke ut alt brødet med knekkebrøs siden eg viø kroppen ska være vant med e all slags mulig mat så den ikke går opp i vekt når man spiser vanlig igjen. (Spiser som oftest 1—2 måltider med brø mat om dagen. Eg går langsiktig ned og har tenk til å bli nede. Anonymkode: 52d48...d84 Kroppen bli ikke vant med det ene eller andre. Og knekkebrød og brød påvirker kroppen like mye. Men knekkebrød har mye mindre kalorier og velger du feks fiber balance, så er det mer fullkorn - som kroppen ikke får så brå sukkerstigning av. Årsaken til at folk går opp i vekt etter vektnedgang er at man går tilbake til gamle vaner - der inntaket av kalorier er høyere enn kroppen forbruker. Mange tenker "nå er jeg ferdig slanket" og spise det de vil. Sakte men sikkert går vekten oppigjen, gjerne forbi den opprinnelige høye vekten - fordi kroppen gjerne vil streve etter "sin høyeste vekt/fettprosent". Som jeg har fått forklart det. Unngå sukker, hvitt mel, unødvendige kalorier i form av brus, godis, is, potetgull, junk food. Spis masse med ren mat tilaget fra gunnen av. Og du er langt på vei. Spis brød/knekebrød, men spis fullkorn. Og med brød (lettere karbohydrater) bør du begrense fettet, så dropp smør på brødskiva, spis lettere ost. (mange kalorier i brød) Spis masse grønnsaker, rent kjøtt, fisk, fugl. Mange enkle artikkler om tema, en bra start i å tillegne seg kunnnskap: http://fedon.no/tema_kategorier/kosthold/ Om lav gi: http://nhi.no/seminarer/type-2-diabetes/pasientinformasjoner/glykemisk-indeks-15340.html Lav gi og mer proteiner: http://fedon.no/tema/mer-protein-og-lav-gi-best-for-overvektige/ Dedon er bare en som skriver om dette, men hans artikker er lette å lese og en god start i å forstå det viktigste. Mat er ikke din fiende - med din medisin og drivstoff. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå