Gå til innhold

Vise foreldre at jeg setter pris på de (fattig student)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne ikke fått bedre foreldre, og det har jeg særlig merket etter at jeg flyttet ut med hvor mye de hjelper meg og sponser meg (hehe) med alt mulig. Fra Vipps for at jeg skal få kose meg på kafe til store matinnkjøp når de er på besøk, skikkelig oppvartning og hotell-følelse de helgene jeg kommer hjem. I tillegg betalte de store deler av restskatten min som kom veldig overraskende på meg. Særlig dette siste har jeg lyst til å takke for litt ordentlig. Noe mer enn bare ord. Så har noen forslag til gaver/måter jeg kan vise hvor glad jeg er i de og hvor takknemlig jeg er? :) Jeg har gitt de mange gaver og mange hjemmelagde greier + opplevelser osv. opp gjennom årene. Men ja, nå er jeg fattig student med dårlig tid og sliter med min kreative evne..

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nåh, så koselig:) Tror en av de beste gavene jeg noen gang har kokt i hop var en til min far. Jeg er forfatterspire og faren min lesehest, så da han fylte 70 skrev jeg en lengre novelle der jeg og han dro på eventyr sammen:) Inspirert av ting vi liker å lese(som er vilt forskjellige ting så ble en sarlig blanding!), intern humor, minner av ting vi har gjort osv. Fikk den bundet inn og:)

Anonymkode: 872c8...a07

• Liker 5
Skrevet

Jeg er helt sikker på at den største gaven du kan gi dem er å fortelle dem hvor heldig du synes du er, som har nettopp dem som foreldre :)  Ingen gave kan veie opp for å høre barna sine, som voksne, si at de har hatt en god oppvekst. 

• Liker 3
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nåh, så koselig:) Tror en av de beste gavene jeg noen gang har kokt i hop var en til min far. Jeg er forfatterspire og faren min lesehest, så da han fylte 70 skrev jeg en lengre novelle der jeg og han dro på eventyr sammen:) Inspirert av ting vi liker å lese(som er vilt forskjellige ting så ble en sarlig blanding!), intern humor, minner av ting vi har gjort osv. Fikk den bundet inn og:)

Anonymkode: 872c8...a07

Åh så koselig☺️

Gjest ClickB4it
Skrevet

Jeg sender foreldrene mine blomster på døren en gang i mellom, gjerne en helt ordinær onsdag.

Skrevet
11 timer siden, Zienna skrev:

Jeg er helt sikker på at den største gaven du kan gi dem er å fortelle dem hvor heldig du synes du er, som har nettopp dem som foreldre :)  Ingen gave kan veie opp for å høre barna sine, som voksne, si at de har hatt en god oppvekst. 

Ja, det er antagelig det. Jeg er bare ikke så glad i å uttrykke følelsene mine sånn:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har studentbarn selv og vi hjelper dem gjerne på samme måte som dine foreldre hjelper deg. Våre barn blir veldig glade og takker for disse bidragene fra oss. De har aldri gitt oss gaver tilbake utenom jul/bursdager, men vi vet at de er veldig takknemlige. De sier at de skal ta oss med på ferie når de får bedre råd, og at de skal passe på oss når de blir gamle. Vi har bedt om å få det skriftlig. ;)

Anonymkode: 032ee...ba9

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Glittergiraff skrev:

Ja, det er antagelig det. Jeg er bare ikke så glad i å uttrykke følelsene mine sånn:)

Aller først: så hyggelig at du vil vise foreldrene din at du er glad og takknemlig for støtten de gir deg. :)

Jeg har en studentersønn som jeg forsøker å hjelpe, når jeg har mulighet, og egentlig rekker det mer enn nok at han takker og er glad for den hjelpen han får. I tillegg oppfatter jeg det som en tillitserklæring og en glede i seg selv, at han kommer til meg med smått og stort, for det kunne jeg ikke selv gjøre med mine foreldre, da jeg studerte - eller gruet hvert fall for å spørre om et lite lån.

Jeg har to nesten gratis ideer som hvert fall gjorde meg glad og varm om hjertet.

Hva med å sende et godt gammeldags brev eller kort der du skriver om hvor glad og takknemlig du er for støtten de gir. Det er kanskje lettere å skrive enn å uttrykke det muntlig? Det trenger ikke være mye eller langt, men jeg ble både glad og varm om hjertet da sønnen min gjorde det. Koselig med slik post i postkassen helt ut av det blå...

Jeg kjører vel også litt hotellstandard når sønnen min har ferie, Og jeg liker og stelle og lage mat, skjemme bort, siden han studerer langt unna og er sjeldent hjemme.
Da blir det ekstra stor stas for meg, når jeg har vært ute på tur eller jobb, og kommer hjem til ferdig middag eller kanskje han har tatt en runde med støvsuger eller gjort andre praktiske gjøremål i heimen (noe slikt blir vel kanskje ikke aktuelt før sommerferien kanskje?).

De tingene kostet bare litt omtanke og tid for ham, og gjorde meg utrolig glad. Jeg tror vel det er nøkkelen, litt omtanke og litt tidsbruk... for det er det som er mulig nå, og det betyr mye mer, for meg hvertfall, enn noe som koster penger :)

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, ca.passe skrev:

Aller først: så hyggelig at du vil vise foreldrene din at du er glad og takknemlig for støtten de gir deg. :)

Jeg har en studentersønn som jeg forsøker å hjelpe, når jeg har mulighet, og egentlig rekker det mer enn nok at han takker og er glad for den hjelpen han får. I tillegg oppfatter jeg det som en tillitserklæring og en glede i seg selv, at han kommer til meg med smått og stort, for det kunne jeg ikke selv gjøre med mine foreldre, da jeg studerte - eller gruet hvert fall for å spørre om et lite lån.

Jeg har to nesten gratis ideer som hvert fall gjorde meg glad og varm om hjertet.

Hva med å sende et godt gammeldags brev eller kort der du skriver om hvor glad og takknemlig du er for støtten de gir. Det er kanskje lettere å skrive enn å uttrykke det muntlig? Det trenger ikke være mye eller langt, men jeg ble både glad og varm om hjertet da sønnen min gjorde det. Koselig med slik post i postkassen helt ut av det blå...

Jeg kjører vel også litt hotellstandard når sønnen min har ferie, Og jeg liker og stelle og lage mat, skjemme bort, siden han studerer langt unna og er sjeldent hjemme.
Da blir det ekstra stor stas for meg, når jeg har vært ute på tur eller jobb, og kommer hjem til ferdig middag eller kanskje han har tatt en runde med støvsuger eller gjort andre praktiske gjøremål i heimen (noe slikt blir vel kanskje ikke aktuelt før sommerferien kanskje?).

De tingene kostet bare litt omtanke og tid for ham, og gjorde meg utrolig glad. Jeg tror vel det er nøkkelen, litt omtanke og litt tidsbruk... for det er det som er mulig nå, og det betyr mye mer, for meg hvertfall, enn noe som koster penger :)

Gode tips, tusen takk :) Det er greit å vite at det ikke er så mye som skal til. Kan kanskje vaske og rydde litt hjemme + bake pappas yndlingskake når jeg skal hjem en tur om et par uker :)

• Liker 2
Skrevet

Enig- i disse epost/data tider, en håndskrevet brev varmer nok hjerte deres! 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ei som endra mellomnavnet sitt til farens og datter. Altså typ "Trine håkonsdatter Olsen".. Gaven var altså at hun tok hans fornavn og laget til sitt etternavn .. 

Anonymkode: aaf84...351

Skrevet
2 timer siden, Glittergiraff skrev:

Gode tips, tusen takk :) Det er greit å vite at det ikke er så mye som skal til. Kan kanskje vaske og rydde litt hjemme + bake pappas yndlingskake når jeg skal hjem en tur om et par uker :)

Det høres ut som en veldig god idè! Jeg er mor til voksne døtre selv, og som ca.passe skrev, så er det godt å kjenne omtanken i slike ting. Det betyr mye mer for meg enn en gave kjøpt for penger f.eks. 

AnonymBruker
Skrevet

Som mor, må jeg si at ingenting varmer meg mer enn en skikkelig god bamseklem fra mine voksne barn. Det at de holder rundt meg, tuller med håret mitt, stryker meg på hånda, slike småting... Varmer meg mye mer enn store gaver gjør. 

Store gaver kan en spare opp til en gang i tiåret eller noe.

Anonymkode: 16d4c...197

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir sjeldent noe særlig med gaver til foreldrene mine lenger. Både de og jeg syns de har nok av ting og tang! Men gave nok for dem er at jeg kommer på besøk og vi finner på noe koselig :) Og at jeg forteller de hvor mye jeg setter pris på dem og all hjelpen jeg har fått. 

Anonymkode: 39f0a...236

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...