AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #1 Del Skrevet 5. april 2016 Jeg har nå hatt vondt i halsen i 5 uker. Den første uka lå jeg rett ut med feber, men har de siste 4 ukene vært frisk hvis man ser bort ifra vondt i halsen og at jeg blir veldig fort sliten. Jeg kikket meg selv i speilet og oppdaget en merkelig hvit "kul" bak i svelget. Hva kan dette være for noe? Jeg har bestilt legetime.. Anonymkode: bb324...e15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #2 Del Skrevet 5. april 2016 Drøvern din? Anonymkode: 8571e...e03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 5. april 2016 #3 Del Skrevet 5. april 2016 Epiglottis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #4 Del Skrevet 5. april 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drøvern din? Anonymkode: 8571e...e03 Nei, bak drøvelen. Den hvite "kulen" Anonymkode: bb324...e15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #5 Del Skrevet 6. april 2016 Det der er epiglottis (strupelokket). Det er helt øvre del av strupehodet. Er synlig hos enkelte. https://no.wikipedia.org/wiki/Epiglottis Anonymkode: f126c...9ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diafragma Skrevet 6. april 2016 #6 Del Skrevet 6. april 2016 Som de andre sier, det er epiglottis, "lokket" som legger seg over øvre del av luftveiene når du svelger (mat, for eksempel). Hos noen få voksne er epiglottis synlig, som hos deg, men dette er vanligere hos barn. Med mindre du ikke "føler" at den er der, og har ubehag med det, er dette ikke farlig eller problematisk på andre måter. For øvrig ser det ut som et fint og ubetent epiglottis. Fargen er normal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 6. april 2016 #7 Del Skrevet 6. april 2016 Du har ihvertfall hovne mandler, med mindre de pleier å være så store. (de to blobbene på hver sin side av svelget) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå