AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #1 Skrevet 5. april 2016 Når jeg skriver på nett så ligger jeg merke til at de fleste på nett som angriper deg som person er Amerikanere. Hvis jeg for eksempel kommenterer en sak på YouTube og sier at jeg ikke er for våpenlovene i USA, så vil da de aller fleste Amerikanere si ting som "You're so fucking stupid! You European communist! Go back to Hitler!" etc. Altså, jeg opplever sjeldent at Amerikanere sier ting som "I disagree with you, because..." og da presenterer hvorfor de ikke er enig. De må banne og angripe kulturen din, de kaller deg gjerne 'pussy' og 'faggot'. Disse tingene er ikke særlig overbevisende i en argumentasjon. Det gjør ikke at jeg plutselig får en åpenbaring og tenker "Åh! Du har helt rett! Dette gir mye mer mening." Hva tenker dere er grunnen til dette? Det er mye enklere å "krangle" med nordmenn, selv om det er på nett. Anonymkode: cf15f...085
Clarity Skrevet 6. april 2016 #2 Skrevet 6. april 2016 Vet ikke om de har kortere lunte, men de er jo kjent for å være ganske selvsentrerte og selvgode. Den typiske amerikaneren er også gjerne ganske nasjonalistisk. Dermed går de nok raskt i forsvarsposisjon dersom man kritiserer amerikanske lover, verdier eller kultur.
Whoops Skrevet 6. april 2016 #3 Skrevet 6. april 2016 Det finnes alle slag, der som her Men de har et mer aggressivt språk og lavere terskel for å bruke kraftuttrykk. USA et er nytt land og de har ikke de samme røttene som oss i Europa. Samtidig er de "store og sterke" og det er dette de gjerne bruker i en evt. debatt. Folk som skriver sånt på nett er stort sett trollete unger. De har vi over alt.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #4 Skrevet 6. april 2016 Amerikanere har ofte en tendens til å snakke mer rett fra levra og har lavere terskel for å gi deg kritikk etc. Dette gjelder både i jobbsammenheng og privat. På den annen side er det også gjerne mer snakksalige og roser deg hvis du gjør en bra ting i f. eks. jobbsammenheng også. De spiller på en måte mer på hele registeret enn mange nordmenn. De du sikter til er dog whitetrash og er nettrollene blant amerikanerne (typisk dropouts og lignende), oppegående og velutdannede amerikanere vil ikke snakke til deg slik. Oppegående amerikanere kan kritisere deg, til tider også ganske hardt, men slenger sjelden regelrett dritt eller tyr til usakligheter som ikke har noe med saken å gjøre. De kan virke kraftfulle men som regel saklige. Veldig generelt selvsagt, du finner også store forskjeller i USA. Stort land. Anonymkode: 302b1...b43
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #5 Skrevet 6. april 2016 Det fordi de er normale det burde vært lov i norge å si 'fuck you' uten å bli sykeligjort. Anonymkode: b9c2d...5c9
Cathrine88 Skrevet 6. april 2016 #6 Skrevet 6. april 2016 Alle som kommenterer på youtube er riv ruskende gærne. Jeg vet ikke om du har sett hva som skjer hvis en stakkars amerikaner skriver noe sånt som "Disse svenskene er hysterisk morsomme!" under en Ylvis-video, men det er ikke pent! Du finner selvsagt selvgode og nasjonalistiske amerikanere, men generelt har jeg inntrykk av at nordmenn er mye raskere ute med å poengtere at de er norske og skryte av det fantastiske landet de kommer fra. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #7 Skrevet 6. april 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg for eksempel kommenterer en sak på YouTube og sier at jeg ikke er for våpenlovene i USA, så vil da de aller fleste Amerikanere si ting som "You're so fucking stupid! You European communist! Go back to Hitler!" etc. Anonymkode: cf15f...085 De aller fleste amerikanere som kommenterer den aktuelle saken på YouTube. Jeg tviler vel forsåvidt på at de fleste av dem gjør det engang, selv om det sikkert er noen, men det er jo noe med utvalget også. Man trenger selvsagt ikke høre med alle 310+ millioner amerikanere for å danne seg et inntrykk, men YouTube-kommentariatet er jo ikke akkurat representative. VGs kommentarfelt er jo rene Mensa-møter i forhold. Å diskutere politikk og lovgivningsspørsmål på YouTube er jo åpenbart ingen god idé om man ønsker konstruktiv debatt. Det er mange amerikanere som er både stokk dumme og ekstremt direkte, altså, men jeg tror vel ikke den jevne amerikaner har så mye kortere lunte enn andre. Det er i hvert fall ikke mitt inntrykk når jeg møter helt ordinære amerikanere. De er ofte ekstremt stolte av USA og sine verdier, men på akkurat det med stolthet over eget land er jo vi nordmenn også høyt oppe på listen. Og amerikanere hører dritt om sitt eget land på nett oftere enn noen andre, skulle jeg tro, samtidig som det er mye mulig de også deler ut mest dritt til andre. Hvem som "begynte" er det meningsløst å diskutere, men det blir jo polarisering av det. Anonymkode: c6957...10e 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #8 Skrevet 6. april 2016 Dette er vel ikke bare ett amerikansk fenomen? Man kan lese lignende kommentarer på forskjellige norske debatt-forum (deriblant Kvinne-guiden) også. For eksempel hvis en person påstår at det ikke spiller noen rolle hvor lite man tjener i lønn, alle skal betale skatt av lønn uansett. Hvis jeg da prøver å innvende at det er mulig å skaffe seg frikort, og tjene opp til en viss sum uten å betale skatt av dette - så kan jeg få kommentarer av typen "nei, dette som du skriver er helt feil" eller "dine påstander er jo bare tull" Men enkelte "sulliker" gidder jo aldri å forklare HVORFOR de mener at det jeg skriver ikke stemmer. Det finnes en del folk som gjør seg opp en mening om ett eller annet, og dersom noen påpeker at standpunktet deres er feil - så bare avfeier de alle argumenter / synspunkter som beviser at dem tar feil..... Anonymkode: e0eb8...a9f 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 6. april 2016 #9 Skrevet 6. april 2016 58 minutter siden, Clarity skrev: Vet ikke om de har kortere lunte, men de er jo kjent for å være ganske selvsentrerte og selvgode. Den typiske amerikaneren er også gjerne ganske nasjonalistisk. Dermed går de nok raskt i forsvarsposisjon dersom man kritiserer amerikanske lover, verdier eller kultur. Akkurat dette synes jeg passer enda bedre om nordmenn, enn om noe annet folk i verden.
Cathrine88 Skrevet 6. april 2016 #10 Skrevet 6. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er ofte ekstremt stolte av USA og sine verdier, men på akkurat det med stolthet over eget land er jo vi nordmenn også høyt oppe på listen. Anonymkode: c6957...10e Nettopp. Gå inn på en hvilken som helst youtube-video med en norsk artist, komiker eller idrettsmann/kvinne og de fleste kommentarene vil være fra nordmenn som skriver "Soooooo proud to be Norwegian!" Det er utrolig merkelig. Men hvor mange amerikanere går inn på (for eksempel) en Miley Cyrus-video for å erklære hvor stolte de er over å være fra USA? Det er helt uvanlig. 3
Clarity Skrevet 6. april 2016 #11 Skrevet 6. april 2016 23 minutter siden, Herr Heftig skrev: Akkurat dette synes jeg passer enda bedre om nordmenn, enn om noe annet folk i verden. Det kan jeg være enig med deg i. Vi er kanskje ikke så ulike amerikanerne som vi gjerne vil ha det til.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #12 Skrevet 6. april 2016 5 timer siden, Cathrine88 skrev: Nettopp. Gå inn på en hvilken som helst youtube-video med en norsk artist, komiker eller idrettsmann/kvinne og de fleste kommentarene vil være fra nordmenn som skriver "Soooooo proud to be Norwegian!" Det er utrolig merkelig. Men hvor mange amerikanere går inn på (for eksempel) en Miley Cyrus-video for å erklære hvor stolte de er over å være fra USA? Det er helt uvanlig. Dette er så kjempe flaut. Jeg vrir meg i smerte når jeg leser dette. Anonymkode: cf15f...085 3
Cathrine88 Skrevet 6. april 2016 #13 Skrevet 6. april 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er så kjempe flaut. Jeg vrir meg i smerte når jeg leser dette. Anonymkode: cf15f...085 Ja, det er pinlig. Jeg skjønner overhodet ikke greia. Fortjener jeg virkelig en del av æren for en sang om en rev fordi jeg tilfeldigvis ble født i samme land som de som skrev den? 2
Gjest Jonasmann Skrevet 6. april 2016 #14 Skrevet 6. april 2016 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Amerikanere har ofte en tendens til å snakke mer rett fra levra og har lavere terskel for å gi deg kritikk etc. Dette gjelder både i jobbsammenheng og privat. På den annen side er det også gjerne mer snakksalige og roser deg hvis du gjør en bra ting i f. eks. jobbsammenheng også. De spiller på en måte mer på hele registeret enn mange nordmenn. De du sikter til er dog whitetrash og er nettrollene blant amerikanerne (typisk dropouts og lignende), oppegående og velutdannede amerikanere vil ikke snakke til deg slik. Oppegående amerikanere kan kritisere deg, til tider også ganske hardt, men slenger sjelden regelrett dritt eller tyr til usakligheter som ikke har noe med saken å gjøre. De kan virke kraftfulle men som regel saklige. Veldig generelt selvsagt, du finner også store forskjeller i USA. Stort land. Anonymkode: 302b1...b43 Hvorfor trekker du at de er hvite og søppel inn i diskusjonen om amerikansk oppførsel? Det vil jeg for øvrig hevde er enda verre enn noe av det de har skrevet i følge TS. Og du prater som du er på et eller annet nivå over dem? Wow. Du vet en gang ikke hva et nettroll er en gang. Det er en person som tar en posisjon, men mener det egentlig ikke, for å skape debatt, irritere eller noe lignende med den hensikt i å skape underholdning. At de med lang skolegang er mindre krasse på internett tviler jeg på og. Tar master jeg for øvrig, slik at du ikke kan angripe meg på det punktet. Endret 6. april 2016 av Jonasmann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå