Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er hjemmefarge så skadelig som alle skal ha det til? Er frisørfarge så mye bedre? I så fall, hvorfor?

Hvilket merke hårfarge anbefaler dere? Jeg har brukt Garnier, men syns lukten er litt vond.

Anonymkode: 606a4...7a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

All hårfarge er skadelig, for håret iallefall. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være skadelig om man ikke vet hva man gjør. Derfor er det lurt å sette seg litt inn i hvordan de forskjellige fargene fungerer.

"Boks-farge" er rimelig safe, men man ender jo sjelden opp med fargen lik den modellen på eska har...Derfor har jeg iallefall satt meg godt inn i farger og farging, og deretter kjøpt farge, developer og alt man trenger på eBay/Amazon, og blander mine egne farger. Resultatene etter noen år med litt prøving og feiling, er like bra, om ikke bedre enn hos frisør. 

Anonymkode: c875f...c2f

Skrevet

Jeg har ikke opplevd at håret mitt har blitt noe særlig mer slitt ved hjemmefarging enn ved frisørfarging, det er mer fargeresultatet som alltid blir mislykket når jeg gjør det hjemme.

AnonymBruker
Skrevet

Du skal i hvert fall være sikker på at du ikke har sår i hodebunn, før du farger håret. 

Jeg anbefaler det chisandra gjorde. :P 

Anonymkode: c044c...1da

AnonymBruker
Skrevet

Bruker Casting tre ganger pr. år og jeg er veldig fornøyd med å bruke det. Håret ser bra ut og fargen sitter til håret gror ut sånn ca.

Anonymkode: a0690...f07

AnonymBruker
Skrevet

All farging sliter på håret og skader det. Jeg har ikke noe inntrykk av at håret blir MINDRE skadet hos frisør for å si det sånn. Har farget håret jevnlig med hjemmefarge i femten år. 

Anonymkode: fec5a...6ea

Skrevet

Jeg gjorde det for noen dager siden, så jeg håper ikke det er farlig... Brukte Loreal. Lukter nyfarget hår, det har en særegen lukt. Lukter både godt og vondt, synes jeg. Håret er faktisk mykere og freshere enn på aldri så lenge.

Jeg har farget håret hos frisøren èn gang. Det ble helt ødelagt etterpå, og oransje (skulle bare lysne det litt mer mot min originale hårfarge, da jeg hadde farget det mørkere). Jeg har ikke tørt å dra til frisøren for hårfarging etter det.

• Liker 1
Skrevet

Etter å ha farget håret både hjemme og hos frisør (men mest hjemme) i snart 9 år har jeg kommet frem til at jeg uten tvil foretrekker hjemmefarge. Håret mitt føles mindre slitt, og fargen holder mye lenger enn den noen gang har gjort med frisørfarge. Det siste året har jeg brukt Garnier Olia, den lukter ikke særlig sterkt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen betenkeligheter med å farge selv når resultatet blir bra. I tillegg er det kjempestor prisforskjell. 

Anonymkode: a0690...f07

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

jeg får alltid kjeft av frisøren hvis jeg kommer for å farge håret og har hjemmefarge i håret. vet ikke selv nok til å skjønne hva som er forskjellen, så er det noen farger man kan kjøpe som ikke inneholder dette som frisørene ikke liker?

Anonymkode: 3b0e2...672

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Har ikke merket noe særlig forskjell på frisør og hjemmefarge. Jeg farger det rødt og da må jeg farge det ganske ofte så hjemmefarging er uten tvil best for meg. (og lommeboka) :fnise: Bruker shcwarzkopf.

AnonymBruker
Skrevet
Den 14.4.2016 at 23.10, AnonymBruker skrev:

jeg får alltid kjeft av frisøren hvis jeg kommer for å farge håret og har hjemmefarge i håret. vet ikke selv nok til å skjønne hva som er forskjellen, så er det noen farger man kan kjøpe som ikke inneholder dette som frisørene ikke liker?

Anonymkode: 3b0e2...672

Det er vel helst fordi frisøren vil tjene pengene på fargingen din. Derfor driver de med litt skremselspropaganda sånn at du skal slutte å farge hjemme.

Anonymkode: 67714...23e

• Liker 2
Skrevet

Største forskjellen jeg har opplevd med frisørfarge og hjemmefarge er at frisørfargen blekner og blir blass MYE raskere enn hjemmefargen jeg bruker. Er veldig glad i Schwartskopf Color XXL og jeg bruker for det meste nr 99.
Etter 20 år med hårfarging har jeg fortsatt aldri opplevd noen reaksjoner på fargen, men man kan aldri være for sikker på at det ikke skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...