Gå til innhold

Student og skal øke treningsmengden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 22 år, som skal begynne på en bachelor i fysioterapi til høsten. I tillegg skal jeg begynne å spille aktivt håndball igjen. Dette innebærer at jeg kommer til å få lange skoledager kombinert med mye trening. Jeg må trene omtrent hver dag, og de dagene det er både egentrening og trening med laget må jeg trene både før og etter skolen. 

Dette er litt nytt for meg, selv om jeg er vant med å trene en del fra før av (5-6 økter per uke). Derfor lurer jeg på om noen har tips til hvordan jeg kan håndtere dette, slik at jeg ikke går på en smell eller lignende? Tenker da for å kunne prestere godt både på skole og på trening :)

Jeg kommer ikke til å feste særlig mye, og heller bruke helger på å slappe av, restituere og samle energi. I tillegg vet jeg at jeg må kutte feks. tv-tid og heller gjøre skolearbeid, for at jeg skal få gjort det som må gjøres på et så krevende studie som fysioterapi. 

Noen som har tips? På forhånd, takk! :)

Anonymkode: d4a20...878

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løp minst en time før du drikker, helst to. Da blir man kanon etter tre øl, så slipper man å være bakfull, det sparer masse tid. Men ikke gå på en smell å drikk 60% etter det, da ender man fort opp i en busk eller på en tbanestasjon med spy på skoene.

Jeg ville trent StrongLift 5x5 tre ganger i uken og løpt 30-60 minutter om morgenen og så mye det lot seg gjøre etter skole. Du kan restituere mens du trener. Husk at kardio må etter på dagen enn styrke. Jeg ville solgt fjernsynet, hva er poenget med å gi NRK-jævlene masse penger?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Løp minst en time før du drikker, helst to. Da blir man kanon etter tre øl, så slipper man å være bakfull, det sparer masse tid. Men ikke gå på en smell å drikk 60% etter det, da ender man fort opp i en busk eller på en tbanestasjon med spy på skoene.

Jeg ville trent StrongLift 5x5 tre ganger i uken og løpt 30-60 minutter om morgenen og så mye det lot seg gjøre etter skole. Du kan restituere mens du trener. Husk at kardio må etter på dagen enn styrke. Jeg ville solgt fjernsynet, hva er poenget med å gi NRK-jævlene masse penger?

Er dette ment som et useriøst svar? Jeg skriver jo at jeg ikke kommer til å feste noe særlig. Og hva jeg skal trene er heller ikke spørsmålet her, fordi jeg må jo trene det jeg skal trene i forhold til håndballen :) Altså, håndballtreningene er jo teknikktrening, løpetrening, spill osv., og egentreningene er det også treneren som bestemmer, men det er oftest styrke, jogging og sykling. 

Jeg skal heller ikke selge TV-en, men bare se mindre på den enn jeg gjør i dag. 

Er mer ute etter råd for hva jeg bør passe på sånn generelt i hverdagen osv., slik at jeg og kroppen min takler en hverdag med lange dager på skolen kombinert med mye trening. 

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er dette ment som et useriøst svar? Jeg skriver jo at jeg ikke kommer til å feste noe særlig. Og hva jeg skal trene er heller ikke spørsmålet her, fordi jeg må jo trene det jeg skal trene i forhold til håndballen :) Altså, håndballtreningene er jo teknikktrening, løpetrening, spill osv., og egentreningene er det også treneren som bestemmer, men det er oftest styrke, jogging og sykling. 

Jeg skal heller ikke selge TV-en, men bare se mindre på den enn jeg gjør i dag. 

Er mer ute etter råd for hva jeg bør passe på sånn generelt i hverdagen osv., slik at jeg og kroppen min takler en hverdag med lange dager på skolen kombinert med mye trening. 

Da misforstod jeg problemstillingen.

Drikk vann, sov nok og spis proteiner (mellom 0.6 og 1.8 gram per kilo kroppsvekt avhengig av hvem du spør).

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Da misforstod jeg problemstillingen.

Drikk vann, sov nok og spis proteiner (mellom 0.6 og 1.8 gram per kilo kroppsvekt avhengig av hvem du spør).

Okei, skjønner :) Er litt redd for det med søvnen. Per i dag sover jeg 5-6 timer hver natt, men likevel føler jeg meg opplagt og fungerer godt i hverdagen. Men lurer på om det kan bli litt lite hvis jeg øker treningsmengden. Vann drikker jeg masse av allerede, og proteiner blir det også mye av! Men skal jo passe på det når jeg øker treningen, selvfølgelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen flere som kan komme med tips? :)

AnonymBruker
Skrevet

Legg deg tidlig!! Tror nesten det er nøkkelen her. Tillegg så må du passe på å få i deg all næringen du skal ha, så fort du får mangel på noe så går det utover helsa di. Og en annen viktig ting som kanskje er viktigst, det er gode rutiner. Har du rutiner då blir kroppen vant til det og du trenger ikke slite deg ut. Lykke til :) 

Anonymkode: d2015...0c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...