Gjest godt Skrevet 14. april 2016 #41 Skrevet 14. april 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette sier alle som ikke trenger å spise dette morsom dere! Flinke dere er til å sette dere inn i en annen sin situasjon når dere lever på knekkebrød og first price syltetøy da allt har gått rett vest får dere ikke et øre av meg. Anonymkode: 26628...06a Hvordan har de ikke satt seg inn i situasjonen? De kommer med et konkret, fullt brukbart tips. Kommer man lengre av sympatierklæringer enn konkrete mulige tiltak? Jeg har levd mye på havregrøt kokt på vann og husman-knekkebrød jeg når det har kommet en uventet regning midt i en ellers trang måned. Fullt overkommelig, selv om det er litt nitrist. Er man blakk så må man spise det man får tak i. Hva er alternativet? Fortsette å klage på at man ikke har råd til indrefilet? Jeg er ikke for god for billig, tam mat hvis det er det eneste jeg har råd til. Er du?
Gjest Mysticgirl Skrevet 15. april 2016 #42 Skrevet 15. april 2016 Nudler er mettende og koster nesten ingenting for sånne sparepakker med 5 stykker inni. Da har du fem middager. Også har de sånne billigpølser fra best pris for 16,70 kr stykket og det er vel en 16 pølser i pakken. Ikke det sunneste valget men i nøden funker det
Pringle Skrevet 15. april 2016 #43 Skrevet 15. april 2016 31 minutter siden, Mysticgirl skrev: Nudler er mettende og koster nesten ingenting for sånne sparepakker med 5 stykker inni. Da har du fem middager. Også har de sånne billigpølser fra best pris for 16,70 kr stykket og det er vel en 16 pølser i pakken. Ikke det sunneste valget men i nøden funker det Mettende = =næringsrikt = sunt, og fem kroner for 80 gram nudler vil jeg si er dyrere enn ti kroner for en kilo pasta. Ved akutt/absolutt fattigdom, når fem kroner er avgjørende, kan dog nudlene være et bedre valg, fordi det er det eneste valget. 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 15. april 2016 #44 Skrevet 15. april 2016 6 minutter siden, Pringle skrev: Mettende = =næringsrikt = sunt, og fem kroner for 80 gram nudler vil jeg si er dyrere enn ti kroner for en kilo pasta. Ved akutt/absolutt fattigdom, når fem kroner er avgjørende, kan dog nudlene være et bedre valg, fordi det er det eneste valget. Du får jo en 5 pakke for 14-15 kroner på europris iallefall. Men de har jo også store pakker med pasta til rundt ti kroner . Iallefall xtra har mange billige produkter Blir mange middager da, med billigpølse fra best pris og billig pasta
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #45 Skrevet 17. april 2016 bytt ut kjøtt med bønner, veldig mye billigere ellers kan du kjøpe f.eks. tomatsuppe fra firstprice (koster bare 4,- for fire porsjoner), pasta, ris og sopp er også veldig billig mat Anonymkode: 1b508...adb
AnonymBruker Skrevet 17. april 2016 #46 Skrevet 17. april 2016 Nå mente ts at hun ikke fikk så mange vakter. Den setningen ga ikke mening uten ordet: ikke. 8300 er det man får fra lånekassen om man fordeler summen på 12 måneder. De fleste kan jo jobbe mer om sommeren, så man kan fordele summen på 11 hvertfall. Men det spørs om man får nok vakter. De fleste vil vel jobbe og tjene mest mulig men det er lette sagt en gjort. Husk at over 100.000 er arbeidsledige.. Er jo ikke nok med bare 2 vakter i uken om man skal klare å spare opp noe til studenttiden. Hun har også 1500 til overs til alt. Ikke bare mat. Så mobilregning, legeregning, medisin/p-piller, busskort (?), bøker, eksamensavgift og lignende må hun jo også betale for de pengene om jeg forstod det rett. Det er ikke bare bare å leve slik i flere måneder. Det går fint i én måned eller noe, men det går ikke om man må til tannlege eller noe uforutsett skjer. Men leiligheten hennes må jo da koste 6.800kr og det er dyrt. Man kan finne kollektiv til hvertfall 5000kr. Finnes også en del til 4000 og et par under der igjen. Så det er fullt mulig å overleve på kun studielån dersom man prioriterer, men det er ingen luksus. Anonymkode: 25018...9dd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå