AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #1 Skrevet 5. april 2016 Hva er det som får en voksen mann til å konkurrere med en kvinne på en kvinnes nivå. Altså - hvem som har kulest klær, kulest bil, den beste foundationen, bedre jobb, osv. Mulig jeg er konservativ, men noe så sært. Har dagens menn blitt for like kvinner? Vil vi oppleve flere transvesitter, kvinnelige hormoner blandt menn, etc? For meg så er det ikke så tiltrekkende, men det er irrelevant. Det som er relevant er jo det at snart så får ikke vi kvinner være kvinner lenger - hva er det neste? Legger de seg ned med menstruasjonssmerter? Hvor ble det av de litt vanlige mennene som åpnet døren for kvinnene innimellom? Har de begynt å bruke mascara og neglelakk? Anonymkode: 50e0f...6f3
ajarRun Skrevet 5. april 2016 #2 Skrevet 5. april 2016 Dette handler om offerstrukturen i samfunnet. Siden kvinner har inntatt offerrollen må hvite menn gå opp et steg på offerstigen. Hvis man ikke liker religion er homoseksualitet over kvinner, og transvestitter er langt langt over kvinner. Hvis jeg som mann parkerer Mercedesen min ved siden av en alenemor sin slitne Honda Accord fra '98 så får ikke jeg noe kred for mine prestasjoner. Jeg må jo forstå at mitt harde arbeid kun er resultat av menns undertrykkelse av kvinner og at det er dypt urettferdig at jeg ble født med fordeler som hun aldri hadde. Dette er dessverre slik den kjipe feminismen fungerer, jeg foretrekker sex-positiv feminisme men den er det ingen som bryr seg med lengre. Jeg kan ikke vinne med kulere klær, bedre jobb, bedre bil og større hus, da demonstrerer jeg bare hvordan patriarkatet undertrykker de stakkars kvinnene. Min suksess er mikroagressjon mot kvinner, at jeg jobber, og ikke velger å være alenefar som støvsuger med barnet i fatlet som Audun Lysbakken er et overgrep mot kvinner. Det er ikke en prestasjon. Paradoksalt vil jeg bli dømt av kvinner for mine materielle verdier, de mindre taktfulle spør hvor jeg bor og hva jeg jobber med mens de med litt mer mellom ørene ser hva jeg har på meg og hva jeg bruker penger på. Morsomt å se hvordan folk behandler deg bedre når du tar på deg en dyr jakke enn når jeg slenger på meg en en jallajakke fra Jula som kostet 300. Kvinner vil være menn, og kvinner vil på ene siden ha en macho mann og på den andre siden ha en Audun Lysbakken som vasker do og unnskylder sin eksistens i bøker så kjedelig at ingen engang husker tittelen. Problemet er den kognitive dissonansen kvinner opplever når familieliv kommer i konflikt med arbeid. For meg er valget lett, jeg lever for meg selv, ikke for noen andre. Jeg jobber fordi jeg liker det og jeg kjøper det jeg vil ha. At kvinner ikke får være kvinner lengre for at menn blir kvinner må være et tegn på at feminister er som hodeløse høns. Først er det galt at menn er menn, så vil kvinner være menn og når menn naturlig nok da fyller vakumet kvinner etterlates skal de kritiseres for å ta kvinners rolle? Og ærlig talt, hvis en kvinne ikke kan konkurrere med en transe burde hun kanskje ta et langt og hard blikk inn i speilet. Man får ikke respekt fra en kvinne for å åpne døren, og den type menn som er så desperat etter kvinners anerkjennelse at de kaster bort tid og energi for å få den er typisk sett den type menn kvinner ikke vil assosieres med. Men for å være helt klar, jeg vil beklage, på alle menns vegne, at vi ser på deg som et likeverdig menneske og behandler deg deretter. Det må være forferdelig å få såpass respekt. 3
Cathrine88 Skrevet 5. april 2016 #3 Skrevet 5. april 2016 Hvorfor "får ikke vi kvinner være kvinner lenger"? Gror du penis og testikler hvis du ser en mann med mascara? Jeg forstår heller ikke hva du mener med å "konkurrere med en kvinne på en kvinnes nivå". Jeg har aldri følt at en mann utkonkurrerer eller prøver å utkonkurrere meg ved å bruke foundation. 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #4 Skrevet 5. april 2016 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Dette handler om offerstrukturen i samfunnet. Siden kvinner har inntatt offerrollen må hvite menn gå opp et steg på offerstigen. Hvis man ikke liker religion er homoseksualitet over kvinner, og transvestitter er langt langt over kvinner. Hvis jeg som mann parkerer Mercedesen min ved siden av en alenemor sin slitne Honda Accord fra '98 så får ikke jeg noe kred for mine prestasjoner. Jeg må jo forstå at mitt harde arbeid kun er resultat av menns undertrykkelse av kvinner og at det er dypt urettferdig at jeg ble født med fordeler som hun aldri hadde. Dette er dessverre slik den kjipe feminismen fungerer, jeg foretrekker sex-positiv feminisme men den er det ingen som bryr seg med lengre. Jeg kan ikke vinne med kulere klær, bedre jobb, bedre bil og større hus, da demonstrerer jeg bare hvordan patriarkatet undertrykker de stakkars kvinnene. Min suksess er mikroagressjon mot kvinner, at jeg jobber, og ikke velger å være alenefar som støvsuger med barnet i fatlet som Audun Lysbakken er et overgrep mot kvinner. Det er ikke en prestasjon. Paradoksalt vil jeg bli dømt av kvinner for mine materielle verdier, de mindre taktfulle spør hvor jeg bor og hva jeg jobber med mens de med litt mer mellom ørene ser hva jeg har på meg og hva jeg bruker penger på. Morsomt å se hvordan folk behandler deg bedre når du tar på deg en dyr jakke enn når jeg slenger på meg en en jallajakke fra Jula som kostet 300. Kvinner vil være menn, og kvinner vil på ene siden ha en macho mann og på den andre siden ha en Audun Lysbakken som vasker do og unnskylder sin eksistens i bøker så kjedelig at ingen engang husker tittelen. Problemet er den kognitive dissonansen kvinner opplever når familieliv kommer i konflikt med arbeid. For meg er valget lett, jeg lever for meg selv, ikke for noen andre. Jeg jobber fordi jeg liker det og jeg kjøper det jeg vil ha. At kvinner ikke får være kvinner lengre for at menn blir kvinner må være et tegn på at feminister er som hodeløse høns. Først er det galt at menn er menn, så vil kvinner være menn og når menn naturlig nok da fyller vakumet kvinner etterlates skal de kritiseres for å ta kvinners rolle? Og ærlig talt, hvis en kvinne ikke kan konkurrere med en transe burde hun kanskje ta et langt og hard blikk inn i speilet. Man får ikke respekt fra en kvinne for å åpne døren, og den type menn som er så desperat etter kvinners anerkjennelse at de kaster bort tid og energi for å få den er typisk sett den type menn kvinner ikke vil assosieres med. Men for å være helt klar, jeg vil beklage, på alle menns vegne, at vi ser på deg som et likeverdig menneske og behandler deg deretter. Det må være forferdelig å få såpass respekt. ...W..T...F...??! ? 😳 Anonymkode: e3c98...752 2
sol87 Skrevet 5. april 2016 #5 Skrevet 5. april 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det som får en voksen mann til å konkurrere med en kvinne på en kvinnes nivå. Altså - hvem som har kulest klær, kulest bil, den beste foundationen, bedre jobb, osv. Mulig jeg er konservativ, men noe så sært. Har dagens menn blitt for like kvinner? Vil vi oppleve flere transvesitter, kvinnelige hormoner blandt menn, etc? For meg så er det ikke så tiltrekkende, men det er irrelevant. Det som er relevant er jo det at snart så får ikke vi kvinner være kvinner lenger - hva er det neste? Legger de seg ned med menstruasjonssmerter? Hvor ble det av de litt vanlige mennene som åpnet døren for kvinnene innimellom? Har de begynt å bruke mascara og neglelakk? Anonymkode: 50e0f...6f3 Jeg forstår ikke problemet? Det må jo være opp til hver enkelt mann hvordan han vil leve ut sitt kjønn og sin identitet? Personlig kjenner jeg ingen menn som er spesielt opptatt av sminke... 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #6 Skrevet 5. april 2016 TS , Hvilken by bor du? Jeg har ikke sett en eneste transvitit. Anonymkode: a6c28...d47
ajarRun Skrevet 5. april 2016 #7 Skrevet 5. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS , Hvilken by bor du? Jeg har ikke sett en eneste transvitit. Anonymkode: a6c28...d47 Hvordan skulle du klart å se det? Moderne transvestitter er ofte penere enn ekte samer.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #8 Skrevet 5. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS , Hvilken by bor du? Jeg har ikke sett en eneste transvitit. Anonymkode: a6c28...d47 Hovedstaden. Anonymkode: 50e0f...6f3
Clarity Skrevet 5. april 2016 #9 Skrevet 5. april 2016 (endret) På hvilken måte påvirker det deg direkte at en liten brøkdel av verdenssamfunnet er transvesitter? Og ja, svaret på spørsmålet ditt om vi vil oppleve flere transvestitter, er ja. Ikke fordi det er noe nytt, men fordi det heldigvis blir mer og mer respektert. La folk få være seg. Endret 5. april 2016 av Clarity 1
Kragebein Skrevet 5. april 2016 #10 Skrevet 5. april 2016 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Kragebein, mod
OPIgirl Skrevet 6. april 2016 #11 Skrevet 6. april 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det som får en voksen mann til å konkurrere med en kvinne på en kvinnes nivå. Altså - hvem som har kulest klær, kulest bil, den beste foundationen, bedre jobb, osv. Mulig jeg er konservativ, men noe så sært. Har dagens menn blitt for like kvinner? Vil vi oppleve flere transvesitter, kvinnelige hormoner blandt menn, etc? For meg så er det ikke så tiltrekkende, men det er irrelevant. Det som er relevant er jo det at snart så får ikke vi kvinner være kvinner lenger - hva er det neste? Legger de seg ned med menstruasjonssmerter? Hvor ble det av de litt vanlige mennene som åpnet døren for kvinnene innimellom? Har de begynt å bruke mascara og neglelakk? Anonymkode: 50e0f...6f3 Er det transvestitter du mener?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #12 Skrevet 6. april 2016 14 timer siden, ambivalentReaction skrev: Hvordan skulle du klart å se det? Moderne transvestitter er ofte penere enn ekte samer. Hva har du egentlig imot samer?! Anonymkode: 26da5...9a7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #13 Skrevet 6. april 2016 5 minutter siden, OPIgirl skrev: Er det transvestitter du mener? 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har du egentlig imot samer?! Anonymkode: 26da5...9a7 Ja, transvestitter, ja. Ser jeg glemte en bokstav. Anonymkode: 50e0f...6f3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #14 Skrevet 6. april 2016 13 timer siden, Clarity skrev: På hvilken måte påvirker det deg direkte at en liten brøkdel av verdenssamfunnet er transvesitter? Og ja, svaret på spørsmålet ditt om vi vil oppleve flere transvestitter, er ja. Ikke fordi det er noe nytt, men fordi det heldigvis blir mer og mer respektert. La folk få være seg. Enig, men nå svarer du egentlig bare på en liten digresjon. Jeg spurte egentlig om flertallet av menn har tatt over kvinnens rolle i samfunnet. Så hvis man dropper transvestitter. Hva syntes du? Anonymkode: 50e0f...6f3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #15 Skrevet 6. april 2016 Tror jeg nettopp fik et lite drypp av denne tråden. Kun et fåtall av postene ser ut til å gi mening. Anonymkode: 56f4a...25f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå