Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:-? Hørte det på radioen i morrest..... Hm.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Hun har jo fantasi, så jeg vet nesten ikke om jeg skal tro det.

Skrevet
Hun har jo fantasi' date=' så jeg vet nesten ikke om jeg skal tro det.[/quote']

Synd å ikke bli trodd på såpass graverende opplevelser. Men, jeg er enig med deg... det er litt vanskelig å ta henne helt bokstavelig etter å ha lest en del av bøkene.

Skrevet

Er dette en nyhet?

Det har da stått i flere av bøkene hennes..

Og jeg tror virkelig at hun TROR hun drepte ham, selv om sannsynligheten vel er stor for at han våknet igjen med kul i hodet en stund senere og ikke fortalte noen om hendelsen..

Gjest Anonymous
Skrevet
Er dette en nyhet?

Det har da stått i flere av bøkene hennes..

Og jeg tror virkelig at hun TROR hun drepte ham, selv om sannsynligheten vel er stor for at han våknet igjen med kul i hodet en stund senere og ikke fortalte noen om hendelsen..

'

ja - og i motsatt fall ville det vel la seg gjøre å undersøke saken nærmere... vil tro at noen er blitt meldt savnet e.l og at dette står i politiarkivene. Selv om det vel ikke har vært særlig siviliserte tilstander i grensetraktene der...

Skrevet

Som noen nevte over her så er vel sjansen stor for at han ble bevistløs en stund og ikke sa noe til noen etterpå om hva som hadde skjedd. Margit Sandemo var 11 den gang dette skjedde, hvor sterk er man egentlig da? Og for 50 år siden sa man ikke til familie og venner at man hadde voldtatt en 11 åring, det gjør man jo ikke i dag heller, de som er så syke å gjør slikt...

Gjest Fighter
Skrevet
Hun har jo fantasi' date=' så jeg vet nesten ikke om jeg skal tro det.[/quote']

Men det kan jo hende at hun har så livlig fantasi pga de vonde opplevelsene. At skrvingen og fantasiene er en slags flukt fra det vonde.

Skrevet

Det er vel en av de teoriene jeg ser for meg.

Skal jo ganske mye til å bli voldtatt av 3 forskjellige menn da.

Men som sagt, se er det vondt å bli mistrodd også...

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal jo ganske mye til å bli voldtatt av 3 forskjellige menn da.  

Men som sagt, se er det vondt å bli mistrodd også...

Om du snakker med noen som jobber på et støttesenter for jenter som har opplevd seksuelle overgrep så tror jeg ikke de vil være blankt enig med deg i det! Det kan se ut som, av en eller annen grunn, at jenter som først har opplevd et form for overgrep "lettere" blir utsatt for flere. Handler kanskje om ubevisste signaler???

En jente som har opplevd slikt og som ikke har bearbeidet det, kan f eks KAN også lettere finne seg en mann som gjør dette mot hennes egne barn.... Slik menn som har opplevd seksuelle overgrep som barn, "lettere" kan bli overgripere selv. Det som styrer den ubevisste delen av hjernen vår kan mange ganger virke som om den blir styrt i bakvendtland :)

Skrevet

Uansett om det har skjedd eller ikke virker det som dama har en del demoner å slåss med.

Stakkars menneske.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes man skal være litt forsiktig med å bedømme hva som er sant/usant, særlig om en kanskje ikke har så mye livserfaring...

Gjest LoisLane
Skrevet

Det er umulig for oss å bedømme hva som er sant og usant i et annet menneskes liv.

Hva som er sannsynlig og ikke, kan vi derimot mene noe om.

Gjest Anonymous
Skrevet
Det er umulig for oss å bedømme hva som er sant og usant i et annet menneskes liv.

Hva som er sannsynlig og ikke, kan vi derimot mene noe om.

Å bedømme hva som er sansynlig øker kanskje også med livserfaring..

Skrevet

Må si jeg seriøst vurderer muligheten for at Margit våknet opp en dag og syntes boksalget hennes gikk litt for tregt...

Gjest Chrizzy
Skrevet

Det er kjempe lenge siden hun sa dette første gang! :)

Skrevet

Hun må i allefall ha vært en fysisk sterk 11-åring som har klart å gjemme ham i en grøft.

Synes det er litt vanskelig å tro at hun kan ha drept ham. Snakken om funnet av en død mann i en grøftekant ville nok ha bredd seg som ild i tørt gress. Større sjans for at hun trodde hun hadde drept ham.

Voldtatt 3 ganger, av forskjellige menn. Som barn? Høres ganske så usannsynlig ut...

Skrevet
Voldtatt 3 ganger' date=' av forskjellige menn. Som barn? Høres ganske så usannsynlig ut...[/quote']

Dette er faktisk ikke uvanlig i det hele tatt. Mennesker som blir voldtatt har ofte i utgangspunktet dårlig selvtillit, er det barn vi snakker om er det gjerne barn som prøver å synes minst mulig, og som overgriperen skjønner at neppe vil fortelle om overgrepet til noen. Og har man først blitt utsatt for ett overgrep begynner man å leve seg inn i offerrollen og sende ut "offersignaler" som nye potensielle overgripere vil oppfatte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...