kaleidoskop Skrevet 5. april 2016 #1 Skrevet 5. april 2016 Jeg er invitert i konfirmasjon. Dette er til en inngift niese. Tenker penger er ok, og det er jo det de ønsker seg. Men hvor mye bør jeg gi? Hva er innafor og hva er for mye/lite?
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #2 Skrevet 5. april 2016 Hva er en inngift niese for noe? I og med at hun skal konfirmeres håper jeg ikke det er hun som er gift Er det din mann sin side du mener? Altså din mann sin niese? Eller? Og er dere en eller to på gaven? Anonymkode: 93f07...307 1
kaleidoskop Skrevet 5. april 2016 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2016 Nei hun er så klart ikke gift. Hun er datteren til mannen som er gift med min søster. Men trodde det sa seg selv at en 14 åring ikke var gift inn i familien, hun fulgte med faren da han giftet seg inn. Poenget var mest at jeg ikke er i blodsslekt med henne, hun er kommet inn i familien gjennom et giftemål. (og jeg har egnetlig ikke så mye med denne jenta å gjøre) Det er kun jeg som skal gi en gave. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #4 Skrevet 5. april 2016 Vi ga 500 til datteren til kjæresten til svigerbror. De er ikke gift. Synes det var bra nok. Anonymkode: 107fb...4e6 1
Akuline Skrevet 5. april 2016 #5 Skrevet 5. april 2016 Altså din søsters stedatter. Da synes jeg 500 kr er greit. (og blunkesmilefjes antyder gjerne at man er litt ironisk, da, vet du..)
kaleidoskop Skrevet 5. april 2016 Forfatter #6 Skrevet 5. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Vi ga 500 til datteren til kjæresten til svigerbror. De er ikke gift. Synes det var bra nok. Anonymkode: 107fb...4e6 Ja, enig, mer en nok. Lurte på om jeg "måtte" gi så mye som 500 kr? Skjønner jo at jeg ikke må, men det har litt med hva verdien av penger gir i dag. Eller om "bare" 500 kr blir sett på som for lite...
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #7 Skrevet 5. april 2016 Kanskje du kan høre med din søster? Om de har barn sammen også, så kan det gjerne bli tatt ille opp om du gir mindre til "ste-niesen" din enn de "ordentlige" niesene/nevøene dine? Min onkel har en ste-sønn, og i min slekt har han alltid blitt behandlet likt med min onkels biologske barn. Altså de får like mye i gaver. Men der har riktignok stesønnen vært med i bildet siden han var tre-fire år gammel. Unntaket er min ene tante, som alltid har vært veldig med å skille på at han ikke er en ordentlig nevø for henne, noe som har ført til mye fiendskap mellom henne og min onkel/hans kone. Så jeg ville tatt med i betraktningen om det er viktig for din søster at stedatteren hennes blir behandlet likt som hennes egne barn. Om så er tilfellet ville jeg gått opp til 1000 kr, som er det jeg ville gitt til en biologisk niese. Ellers synes jeg 500 er greit. Anonymkode: 93f07...307 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #8 Skrevet 5. april 2016 Jeg hadde gitt 500kr. Anonymkode: cbb2e...1f2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #11 Skrevet 5. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 250kr. Anonymkode: 7349b...102 Her er det det man gir til ungene til naboen.. Det er alt for lite til en man blir invitert i selskap til, og som i tillegg er i nesten-slekt. Anonymkode: 93f07...307 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #12 Skrevet 5. april 2016 Jeg hadde gitt 500. Det er det jeg skal gi til min inngiftede kusine. Mamma gir nok 1000 Anonymkode: 6a09b...6b7
Millimani Skrevet 5. april 2016 #13 Skrevet 5. april 2016 1 time siden, kaleidoskop skrev: Jeg er invitert i konfirmasjon. Dette er til en inngift niese. Tenker penger er ok, og det er jo det de ønsker seg. Men hvor mye bør jeg gi? Hva er innafor og hva er for mye/lite? 57 minutter siden, kaleidoskop skrev: Nei hun er så klart ikke gift. Hun er datteren til mannen som er gift med min søster. Men trodde det sa seg selv at en 14 åring ikke var gift inn i familien, hun fulgte med faren da han giftet seg inn. Poenget var mest at jeg ikke er i blodsslekt med henne, hun er kommet inn i familien gjennom et giftemål. (og jeg har egnetlig ikke så mye med denne jenta å gjøre) Det er kun jeg som skal gi en gave. Spør din søster, og/eller din mamma hva de tenker. Hvor mye skal mammaen din gi? Har jenta vært i familien lenge, og har hennes far barn med din søster? I så fall ville jeg ikke gjort forskjell på henne og de "ordentlige" tantebarna dine. 500 kr er sikkert ok, men ville ikke gitt mindre enn det. Har du "ordentlige" tantebarn hos din søster så bør du behandle henne noenlunde likt som dem.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #14 Skrevet 5. april 2016 Vi skal gi 500 til en stenevø (kan man si det? :P) som vi ikke har kontakt med. Vi er invitert i selskapet, men skal ikke dra, da hadde vi gitt mer. Men vi er 2 da. Tenker 500 holder når du bare er én selv om du skal i selskapet, men jeg ville ikke gitt mindre heller. Anonymkode: da1c7...d02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå