Gå til innhold

Selge brukte truser på nett

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg ønsker å selge noen brukte truser på nett. Men kan noen som har gjort det før, fortelle meg hvordan betaling og levering foregår? Jeg har aldri sendt noe i posten før, og litt skummelt når det er truser jeg skal sende for første gang :P haha. Dette er et stort marked på nett, og jeg vet menn er interessert i å kjøpe da jeg er attraktiv på nett og viser kroppen min :)

Anonymkode: d1163...e77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pakk de hjemme. Det er ikke slik at du må slenge den brukte trusa på disken hos Posten. Kjøp emballasje og ta med hjem.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Macro skrev:

Pakk de hjemme. Det er ikke slik at du må slenge den brukte trusa på disken hos Posten. Kjøp emballasje og ta med hjem.

Ja, takk. Var det jeg trodde :) Men når jeg skal levere den til posten, hva gjør jeg? Hva skriver jeg på pakka evt? Hvordan skjer overføringen av penger?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Fant ut litt enkelte ting.. Har laget PayPal for kjøperne. Hvordan skal de få betale? Gir jeg ut kontonr mitt til dem? Eller hvordan gjør jeg det? Noen som vet?

Tenkte å bare legge en truse i en konvolutt, men hva gjør jeg når jeg kommer til posten? Legger jeg bare konvolutten på disken?
Takk for svar! :)

ts

AnonymBruker
Skrevet

De sender deg penger ved at du oppgir e-postadressen din til de. Det er derfor det er lurt å opprette en anonym e-postadresse før du oppretter en paypal-konto. Bare følg instruksjonene hos paypal. Men beregn minst et døgn på opprettelsen, fordi du må bekrefte kontoen.

Når du har pakket inn trusen (i en liten pose og deretter i en konlolutt) og skrevet navn og andresse til mottaker. Går du til postkontoret, legger pakken på disken og sier du skal ha porto på denne. Sjekk postens portotabell, ikke pakk unødvendig stort og tungt, det blir fort dyrt. Det bør maks koste 40 kr. Klarer du å holde pakken under 2 cm tykk, koster det 21 kroner.

De fleste ber om betaling før de sender trusa. Det bør du også gjøre.

Aldri gå med på å overlevere trusa personlig. Uansett "hvor nærme" han bor.

Anonymkode: de32f...646

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De sender deg penger ved at du oppgir e-postadressen din til de. Det er derfor det er lurt å opprette en anonym e-postadresse før du oppretter en paypal-konto. Bare følg instruksjonene hos paypal. Men beregn minst et døgn på opprettelsen, fordi du må bekrefte kontoen.

Når du har pakket inn trusen (i en liten pose og deretter i en konlolutt) og skrevet navn og andresse til mottaker. Går du til postkontoret, legger pakken på disken og sier du skal ha porto på denne. Sjekk postens portotabell, ikke pakk unødvendig stort og tungt, det blir fort dyrt. Det bør maks koste 40 kr. Klarer du å holde pakken under 2 cm tykk, koster det 21 kroner.

De fleste ber om betaling før de sender trusa. Det bør du også gjøre.

Aldri gå med på å overlevere trusa personlig. Uansett "hvor nærme" han bor.

Tusen takk!! Dette var nyttig :) Har laget anonym e-postadresse samt PayPal-konto. Når han skal betale, skal jeg gå inn på "overføringer" på PayPal siden? Deretter "be om penger",? Fordi der står at man skal skrive inn e-postadresse :) Eller er det mottaker som skal gjøre det kanskje?

ts

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk!! Dette var nyttig :) Har laget anonym e-postadresse samt PayPal-konto. Når han skal betale, skal jeg gå inn på "overføringer" på PayPal siden? Deretter "be om penger",? Fordi der står at man skal skrive inn e-postadresse :) Eller er det mottaker som skal gjøre det kanskje?

ts

Du trenger ikke foreta deg noe som helst. Så lenge han vet e-postadressen din går han selv inn i paypal og overfører penger. Så du må opplyse han om e-postadressen din på en eller annen måte. Men siden den er anonym er det ikke så farlig.

Så du sitter bare og venter til du ser pengene er inne, så sender du pakken.

Hvis du har en egen nettside, har paypal en enkel løsning for å plassere en "kjøp"-knapp på siden.

Det er også mulig for folk å betale deg selv om de ikke selv har en paypal-konto. Det er da du bruker "be om penger" funksjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...