Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skal ikke finne deg i å bli slått!

En annen ting er at han mener at alt han sier er riktig, blinker rødt. Slike kan være farlige å leve sammen hos. 

Du fortjener så innmari mye bedre. 

Skrevet

Ring et krisesenter. Gjør det nå.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, draug 75 skrev:

Du er vel ikke den eneste. Greier du å gå fra han, kommer du kanskje (som noen jeg kjenner) til å slite med at du kunne fått til forholdet "hvis bare." Noen ganger kommer det til overflaten noe som minner om en designfeil, som gjør at det ikke er noe som heter mishandling kan få ei kvinne til å forlate den som mishandler. du blir slått, prøver å dra, han lover å bli snill... Er det å få han til å bli snill prosjektet ditt?

Jeg har bare en konklusjon:

Du trenger hjelp. Det er bare å oppsøke krisesenter tvert.

hvordan kan jeg oppsøke hjelp der?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, sjokolade melk skrev:

hvordan kan jeg oppsøke hjelp der?

Her er en link http://www.krisesenter.com/

Kan jeg spørre om alderen deres?

Anonymkode: 41573...1a8

Skrevet

Har han jobb? Når han er på jobb en dag får en venn til å hjelpe deg pakke sakene dine og drar til et krisesenter eller en venn til du kan finne en hybel eller et sted du kan bo.  Honey, dette kommer ikke til å gå bra for deg. Jeg vokset opp i et hus med en far som var mentalt voldelig til min mor. Med barn ble det alt for vanskelig for henne å komme ut av situasjonen og da blir vi barna nødt å bo i det helvete av et hus. Han også sa han elsket moren min...men til slutt sa at han dreper henne...og oss, hvis hun dro. Vil du det for deg og evt barna dere skal ha?

Du må være sterk -  det eneste mulighet å ha kontroll over kvinnene er for disse voldelig mannfolk å bruke kjærlighet for å få dem til å bli.  

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Her er en link http://www.krisesenter.com/

Kan jeg spørre om alderen deres?

jeg er 20 år og han er 22 hvordan kan de hjelpe meg i denne situasjonen?

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hun elsker han, det er jo derfor hun ikke drar. Kjærligheten er sterk, sterk nok til å tåle mange slag og spark.

Anonymkode: 6a2a2...986

Nei, det er den ikke. Man slår ikke den man elsker. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hun elsker han, det er jo derfor hun ikke drar. Kjærligheten er sterk, sterk nok til å tåle mange slag og spark.

Anonymkode: 6a2a2...986

Går det an å elske en som slår? Forelsket kanskje men det forsvinner.

Du vet godt hva du må gjøre ts. Ditt valg. Vil du virkelig bli ødelagt for du klarer ikke gå i fra han? Serriøst? 

AnonymBruker
Skrevet

Søk opp nærmeste Krisesenter, ved å Google krisesenter i Norge eller Krisesentersekretariatet finner du raskt en oversikt over det senteret som ligger nærmest deg, samt kontaktinformasjon. Ring dem og prat med dem i første omgang, eller avtal å dra til senteret for en samtale. Det er veldig viktig at du får pratet med noen om din situasjon akkurat nå, og får hjelp til å se klart. Din kjæreste har ikke rett til å slå deg, og han har ikke rett til å tvinge deg til å bo sammen med han. Det er ikke kjærlighet. Du skriver at du har ingen steder å dra og trenger din egen leilighet, vet du at du kan bo gratis på krisesenter hvis du velger å gå fra kjæresten din? Der bor du i trygge omgivelser mens du får orden på livet og finner deg din egen leilighet igjen. Du skriver at du elsker han, men tror du at det er sunt for deg i lengden å bo sammen med en mann som ikke behandler deg pent? Føler du deg fri? Ser du for deg å få barn med han? Vet du at det er ulovlig å la barn vokse opp i et voldelig hjem? 

For din egen fremtid, sikkerhet og helse så håper jeg du tar til deg rådene i denne tråden, og kontakter hjelp mens du enda har mulighet. Du fortjener bedre enn en mann som slår deg!

Anonymkode: c3c72...985

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søk opp nærmeste Krisesenter, ved å Google krisesenter i Norge eller Krisesentersekretariatet finner du raskt en oversikt over det senteret som ligger nærmest deg, samt kontaktinformasjon. Ring dem og prat med dem i første omgang, eller avtal å dra til senteret for en samtale. Det er veldig viktig at du får pratet med noen om din situasjon akkurat nå, og får hjelp til å se klart. Din kjæreste har ikke rett til å slå deg, og han har ikke rett til å tvinge deg til å bo sammen med han. Det er ikke kjærlighet. Du skriver at du har ingen steder å dra og trenger din egen leilighet, vet du at du kan bo gratis på krisesenter hvis du velger å gå fra kjæresten din? Der bor du i trygge omgivelser mens du får orden på livet og finner deg din egen leilighet igjen. Du skriver at du elsker han, men tror du at det er sunt for deg i lengden å bo sammen med en mann som ikke behandler deg pent? Føler du deg fri? Ser du for deg å få barn med han? Vet du at det er ulovlig å la barn vokse opp i et voldelig hjem? 

For din egen fremtid, sikkerhet og helse så håper jeg du tar til deg rådene i denne tråden, og kontakter hjelp mens du enda har mulighet. Du fortjener bedre enn en mann som slår deg!

jeg skal dra men jeg har ikke mobil fordi den er knust kan jeg ikke bare gå ditt? jeg synes det er kleint :( 

Skrevet

jeg vil ikke anmelde han  

Skrevet

elsker du en voldelig mann?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg er sammen med en som sier han elsker meg utrolig mye, men når han blir sint han slår meg, og han mener alt han sier er sant bortsett det som jeg sier er egentlig galt! jeg har tenkt og gå fra han men etter en dag han kommer og han sier han elsker meg og jeg får ikke lyst å går fra han fordi jeg også elsker han. men jeg er ikke sikret på at han elsker meg fordi han slår meg når han blir sint. 

Anonymkode: bb46d...0f2

ikke Vær dørmatte. ha selvrespekt og dra.

Anonymkode: 3a037...aa9

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ble mobilen din knust?

Skrevet

Kom deg ut av dette forholdet. Det er sikkert vanskelig for deg å innse at det er ditt aller beste, men du vil få det bedre når du ikke blir slått. Ingen må få lov til å skade deg.

AnonymBruker
Skrevet

Ja du kan gå til nærmeste krisesenter, du trenger ikke ringe på forhånd. Dra dit så snart du har sjansen, pakk med deg det mest nødvendige og legg igjen en beskjed om at du er dratt til et annet sted. 

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

En som slår i et forhold, er ikke verdt å bli igjen hos.

Han er ikke mann om han slår deg, tvert imot faktisk - En mann takler vanskelige situasjoner uten vold, en guttunge takler det med vold. Jeg vet det kan være veldig vanskelig, spesielt hvis du er forelska, men du må gjøre det som er best for deg. Hvis han slår deg, betyr det at han ikke respekterer deg og din intimsone - Selv om dere er sammen, så skal han respektere den intimsonen din. 

Skrevet

En mann som slår kan likevel elske eller tro at han gjør det. Men kom deg bort. Be han kontakte Alternativ til vold. Du kan ikke hjelpe han. Ikke finn deg i å bli slått. For hvorfor kan du forsvare at du gjør det? Når du var for eksempel fem år, ville du da forespeilet den lille jentungen at hun skulle bli slått av en kjæreste og finne seg i det når hun ble voksen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...