AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #1 Skrevet 5. april 2016 Jeg har lest flere artikler om at daglig bruk av renseservietter er no go, og at man bør bruke rent vann. Men mange inkl. meg selv får tørr hud (spesielt på vinterstid) av å skylle huden med vann morgen og kveld. Er egentlig renseservietter et problem for huden i lengden? Så lenge man vasker over godt og ikke bruker skitne servietter så ser ikke jeg helt problemet? Hun Hilde Christina bruker mener jeg har lest unngår vann i hudpleierutinen sin, at hun bruker kun rens + toner. Unngår du vann og/eller bruker du renseservietter i din daglige hudpleierutine? Anonymkode: 0f88a...6ab
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #2 Skrevet 5. april 2016 Jeg bruker aldri servietter. Det er dårlig både for miljøet og økonomien. Jeg bruker vanlig vann. Om jeg får tørr hud, har jeg på en mild ansiktskrem som gir fukt. Anonymkode: 10cc9...aa2 1
Wenda Skrevet 5. april 2016 #3 Skrevet 5. april 2016 Av økonomiske og miljømessige årsaker så bruker jeg klut og vann. Det hender huden blir litt tørr av det på vinterstid, men da smører jeg med kokosolje så er det problemet løst
fresia Skrevet 5. april 2016 #4 Skrevet 5. april 2016 jeg bruker renseservietter av og til for å fjerne øyesminke eller på reise, men bruker som regel rens. har en rens som skal masseres inn og sitte på huden i noen minutter før den skylles av med vann. smører alltid huden med fuktighetskrem eller olje etter dette..
PatrickBateman_ Skrevet 5. april 2016 #5 Skrevet 5. april 2016 Får ikke bort sminken skikkelig med renseserviett, dyrt er det også i lengden. Bruker ansiktssåpe. Renseserviett til spesielle anledninger (på reise, latskap en gang i blant..)
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #6 Skrevet 5. april 2016 Jeg bruker renseservietter hver dag (jeg vet, crap for miljøet), men jeg bruker det bare som en "førsterens", for å fjerne sminken, før jeg går over med en vanlig rens som jeg skyller av med vann. Huden min har det helt fint med dette (synes dog ikke renseserviett gir bra nok rens alene, det bruker jeg bare i "krisesituasjoner"). Hvis du vil ha ordentlig rens uten vann, vil jeg absolutt anbefale deg sånn micellar water! Det bare tar du på pads, og stryker over huden, gir mye bedre rens enn ansiktsservietter i alle fall. Mange merker som har laget sine versjoner, alt etter hva du foretrekker i prisklasse osv. Jeg vil forresten også anbefale Oskia renaissance cleansing gel - gel høres kanskje ut som et mareritt hvis du har tørr hud, men den renser skikkelig bra og huden føles faktisk fuktet etterpå, det er mer som en balm. Man kan også velge selv om man vil skylle det av med vann eller bare bruke en fuktet klut. Anonymkode: 98101...39f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå