Gå til innhold

Alenemødre som angrer på samlivsbrudd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være både en befrielse og veldig tungt å være alenemor. Mitt spørsmål går først og fremst til de som brøt med barnefaren pga dødt følelsesliv, ikke pga soleklare kriser som utroskap,vold og psykisk nedbrytning.

Det er en stor skrekk å angre på bruddet når man vet at man kunne hatt det trygt og stabilt med bedre økonomi og praktisk hjelp i hverdagen hvis man hadde blitt. Men om man hadde blitt kunne depresjon ødelagt for mye annet også. 

Er det noen som likevel angrer? Hvorfor?

Noen som brøt forholdet med barnefar fordi følelsene var borte,fremdeles er single og er fornøyd med det?

Anonymkode: b6315...729

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, og kommer nok ikke til å gjøre det heller.

Skrevet

Jeg brøt og er så glad at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg omtrent. Flere grunner til at jeg ikke ville mer.

De eneste gangene jeg tenker det hadde vært godt å være to er når vi står i gangen og kler på oss og de egentlig skulle vært i barnehagen for ti minutter siden. Da er storesøster drittsur fordi hun ikke klarer å kneppe jakken med votter på, og lillesøster springer inn i stuen med sølete cherrox. Da må jeg virkelig telle til tredve...

Samarbeidet har vært vanskelig, barnefar har vært bitter ut av dimensjoner og brukt ungene for å ta hevn ... likevel har det ikke kunnet sammenligne seg med følelsen av å ha to små barn og en jævli stor umoden baby i hus. Jeg stod likevel for AAAAAALT, planlegging, initiativ, ordning av økonomi, felleskap, vennetreff, you name it. Han bare eksisterte hjemme, og var i tillegg uintelligent nok til å kritisere meg for banale ting... Jeg var så sint og skjønte at barna kan ikke vokse opp i dette... Det kom til et punkt hvor jeg ikke var så tømt av han og situasjonen at jeg ikke orket barna mine.

Har aldri angret. Det var tungt først, lite søvn, veldig uvant. På toppen av det hele motarbeidet han ALT, og tidvis rant ned leiligheten min for å sjekke hva jeg drev med 🙄 men vi har det så fint og godt nå, bytter ikke roen og tryggheten mot noe. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...