Shai Skrevet 5. april 2016 #1 Skrevet 5. april 2016 Jeg skal en uke til Gran Canaria i sommer, og når jeg har vært i varmere land før har jeg aldri tenkt over hva som kan være farlig å spise. Men nå ble jeg plutselig litt obs på det, og jeg aner jo ikke hva man burde holde seg unna. Er kylling trygt? Hva med rødt kjøtt? Vil f.eks. skinke være farlig? Og er det noe annet man bør være forsiktig med?
Kristanna Skrevet 5. april 2016 #2 Skrevet 5. april 2016 Så lenge ting er kokt/stekt ordentlig, så er det ingen fare. Jeg har vært i sydligere strøk hvert år i sikkert 20 år og har aldri blitt syk.
NumberSix Skrevet 5. april 2016 #3 Skrevet 5. april 2016 Har spist både kylling og rødt kjøtt på Gran Canaria (og andre typiske syden-steder), og aldri blitt syk eller noe som helst, men jeg skjærer i kjøttet for å se om det er godt stekt før jeg spiser det. Jeg har også stort sett vært på restauranter jeg har fått anbefalt fra venner og familie, eller som har fått høy rating på TripAdvisor. Føler det er litt tryggere da.
ajarRun Skrevet 5. april 2016 #4 Skrevet 5. april 2016 12 minutter siden, NumberSix skrev: Har spist både kylling og rødt kjøtt på Gran Canaria (og andre typiske syden-steder), og aldri blitt syk eller noe som helst, men jeg skjærer i kjøttet for å se om det er godt stekt før jeg spiser det. Jeg har også stort sett vært på restauranter jeg har fått anbefalt fra venner og familie, eller som har fått høy rating på TripAdvisor. Føler det er litt tryggere da. Med kjøtt mener du kylling? Du ber dem vel ikke ødelegge en god biff ved å tørrsteke den? Forøvrig ville jeg spist hva som helst på Gran Canaria, eller hvor som helst egentlig.
NumberSix Skrevet 5. april 2016 #5 Skrevet 5. april 2016 3 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Med kjøtt mener du kylling? Du ber dem vel ikke ødelegge en god biff ved å tørrsteke den? Forøvrig ville jeg spist hva som helst på Gran Canaria, eller hvor som helst egentlig. Det er kylling jeg er mest obs på ja, og det passer jeg godt på enten det er i utlandet eller hjemme i Norge. Når det gjelder biff så liker jeg den medium til godt stekt uansett, så det har aldri vært et problem.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #6 Skrevet 5. april 2016 Bodde 4 år på kanariøyene i mine yngre dager, ble faktisk ikke dårlig/matforgiftet en eneste gang. Trenger ikke være mer forsiktig der enn andre steder i Europa, selv om det selvsagt ikke er noen garanti, man kan jo bli matforgiftet i Norge også. Anonymkode: 0eab3...ecb
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #7 Skrevet 5. april 2016 Det du kan gjøre er å kjøpe råvarer og steke selv i leiligheten. Anonymkode: 83f0e...572
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå