Gå til innhold

Hvordan vet jeg hvor mye gitaren min er verdt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en Epiphone, hvordan vet jeg hvor mye den + forsterker er verdt? Bruker det ikke, så vil selge..

Anonymkode: 4e885...1f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se på lignende annonser og se hva andre har satt som pris?

Kan hjelpe deg bedre om du skriver modell, når den er kjøpt og hvor mye du betalte. Var den en pakkedeal med både gitar og forsterker?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, gitaren og forsterkeren er kjøpt separat. Forsterkeren er igrunn "bare noe dritt" ;) Men for amatører er det helt kurant.Ja, jeg skal se hva andre legger ut for.

AnonymBruker
Skrevet

Forresten var den ikke så dyr, kostet 3000 kr ny tror jeg. Kjøpt..hmm..når var det da.. 2007 kanskje

AnonymBruker
Skrevet

SG G-310/BK

Verdt noe??

Skrevet

Nei, ikke så mye vil jeg si. Typen billiggitar og ganske gammel nå. Du kan jo prøve å legge ut alt (gitar+forsterker+evt. tilbehør) til mellom 1000-1500 kr og se om du får respons.

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forresten var den ikke så dyr, kostet 3000 kr ny tror jeg. Kjøpt..hmm..når var det da.. 2007 kanskje

En nesten 10 år gammel relativt rimelig forsterker skal du nok være heldig om du får mer enn 500 kroner for.

Anonymkode: ab474...55d

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

En nesten 10 år gammel relativt rimelig forsterker skal du nok være heldig om du får mer enn 500 kroner for.

Anonymkode: ab474...55d

Jeg trenger ikke å få mer enn 500 kr, det er nok for meg. Jeg trodde den kanskje var verdiløs.

Den er forresten ikke brukt på 5 år.

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, Devilheart skrev:

Nei, ikke så mye vil jeg si. Typen billiggitar og ganske gammel nå. Du kan jo prøve å legge ut alt (gitar+forsterker+evt. tilbehør) til mellom 1000-1500 kr og se om du får respons.

Ja, kanskje det. 

Skrevet

Bare pass på å formulere annonsen på god måte da, du vil jo tross alt kvitte deg med det. ;)

For en del år siden solgte jeg min Fender Squire. Hadde også kjøpt sånn pakkedeal til 3500. Solgte kun gitaren og bagen, pluss noen strenger jeg hadde liggende. Tror jeg klarte å selge den til 1500 ved å skrive mye godt om den. Var ikke løgn heller da, var lite brukt gjennom par år og egnet seg godt til nybegynnere.

Du kan også skrive litt sånn, uten å pynte for mye.

AnonymBruker
Skrevet

Sant det! Har lagt ut endel annonser og sett at de som er velformulerte ofte kan lokke til seg flere kjøpere.. spørs litt hva man selger og da, jeg vet ikke om det er særlig marked for en gammel (men faktisk veldig god!) elgitar + forsterker. 

Kanskje fin bursdagsgave til en tenåringsgutt eller noe sånt. 

Jeg synes det er litt synd å selge den, da, men bruker den ikke. Bråker for mye ;) Og jeg har så lite tid..

Skulle solgt en kassegitar og, Morgan, men den kostet 1200kr i 2004/2005, så den er vel verdt tilnærmet null.

Skrevet

Åh, joda, alltid marked for el-gitarer, men alle ser på fortjenesten mellom ny og brukt. :P Har sett nye Ibanez i butikker til rundt 1000 lappen, men kvaliteten er selvsagt deretter. Epiphone er litt høyere i klasse. Tror du skal klare fint å få ca. 1500 for hele pakka.

Etter jeg solgte Fenderen klarte jeg ikke motstå en oppgradering og kjøpte en LTD KH-202 (Kirk Hammet edition). Ligget og støvet i 2 år nå. Har ikke tenkt å selge den med det første, men skulle gjerne rengjort den skikkelig, byttet strenger og polert finishen. Ligger litt nede i lista over alt annet som må gjøres først :P. Men er digg gitar å spille på, med Floyd Rose bro. Ikke helt for amatører.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...