AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #1 Skrevet 5. april 2016 Skiftet dekk på bilen i går ettermiddag. Alle "greiene" innover der var dekket av et tjukt lag med gugg, og alle metallbiter var veldig rustne. Er dette noe jeg bør følge opp på et vis? 14 år gammel Honda dette... Anonymkode: ee0bb...49f
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #3 Skrevet 5. april 2016 Ja, og hva vil det si? Rensing, sandblåsing og tectylering?det gjorde vi for to år siden og det hadde omtrent null effekt på alle de små stagene og greiene inni der. Anonymkode: ee0bb...49f
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #4 Skrevet 5. april 2016 Burde ta den på verksted asap, er ikke bra om understellet på bilen er rusten. Er mutterne på dekkene rustne bør du ikke kjøre bilen for de kan knekke i fart (opplevd det selv) og da faller jo hjulet av..... Og bilen kan ikke tactyleres før du har fått fjernet rusten, men om halve/hele understellet på bilen er rusta er det ikke så mye håp Anonymkode: 009bb...1fb 1
Jolene Skrevet 5. april 2016 #5 Skrevet 5. april 2016 Bytte understell dersom det er skikkelig rustent. Eventuelt bare bytte de delene som er fulle av rust. Å kjøre rundt med en bil hvor alt av deler som holder hjulet på plass er rustent, er mer enn lite smart...
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #6 Skrevet 5. april 2016 Alt ser rustent ut med en gang i det været her, spesielt hvis den har stått rolig noen dager. Bremseskiver og alt får et rustlag på seg, men det trenger ikke å bety at den er opprustet likevel. få noen som har greie på det til å se på det for deg. Anonymkode: 1ff44...a15 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #7 Skrevet 5. april 2016 Ok, det er EU kontroll i sommer, tror jeg, får ta den inn da. Anonymkode: ee0bb...49f
tdm900 Skrevet 5. april 2016 #8 Skrevet 5. april 2016 Alt som kommer i kontakt med saltet på veiene, samt fukt ellers ruster når det er av stål. Å skifte er ikke nødvendig om det ikke er kritisk rustet. Å skifte mutere/bolter om det rust på de, har ikke hørt værre sprøyt! Det er mange andre deler som knekker av rust på en bil før hjulene ramler av pga overflate rust på de i alle fall. Ingen grunn til bekymring TS, tut og kjør så lenge det fungere. Det som faktisk kan sette seg fast ser du ikke. Og det er stemplene til bremsene. Er det rust på skivene særlig bak, er det grunn til bekymring. Du har nok noe redusert bremsekraft bak da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå