Gå til innhold

Hva betaler dere for hushjelp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pga en skade som for tiden gjør det vanskelig for meg å holde det reint og ryddig hjemme har jeg tenkt mer og mer på å skaffe meg en hushjelp. Samboer er kjempeflink til å hjelpe til, men han jobber offshore så er ofte bortreist noen uker i slengen.

Jeg klarer fint å rydde og holde det unne "det værste" så personen skal eventuelt på ingen måte rydde og vaske en svinesti. Jeg sliter med å støvsuge/vaske gulvene skikkelig og tørke støv overalt og brette klær. Leiligheten er på ca 120 kvadrat, men bruker ikke alle rommene daglig (to gjesterom bla og flere boder) så arealet som skal vaskes er på kanskje 80-90 kvadrat. Jeg brukte selv 1 til 2 timer på dette før jeg skadet meg. 

Jeg får som sagt tatt det værste men jeg skulle så gjerne fått gjort det skikkelig reint en gang i uka eller annenhver uke spesielt når samboer er på sjøen. Har hund og katt og de legger jo igjen litt hår på rare plasser innimellom. Jeg har det alltid ryddig så en hushjelp skal på ingen som helst måte grave seg gjennom et møkkete kjøkken eller vaske en full dunk med skittentøy. Jeg ønsker noen som kan tørke litt støv og ta gulvene... Er det mulig å få brettet klær er dette ønskelig, men inget krav.

Er det noen her som har hushjelp som gjør ca dette som kan fortelle litt om hvordan det fungerer og hva dere betaler? Hvor fant dere hushjelpen? Facebook, firma osv osv. Alle tips og råd mottas med takk :)

Anonymkode: 6bbc2...ae4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen her som har hushjelp? :)

AnonymBruker
Skrevet

Når vi har hatt vaskehjelp så har vi betalt 150 kr timen. Tror det er ganske normalt.

Hvis man bruker firma tror jeg det er en del dyrere.

Anonymkode: 1affd...a2a

AnonymBruker
Skrevet

Betaler 125,- timen.

Anonymkode: 63dc7...895

AnonymBruker
Skrevet

Betaler 500 kr hver gang, hun er er annenhver uke og bruker ca. 3 timer. Leiligheten er 90 kvadrat. Fikk tak i henne gjennom ei venninne.

Anonymkode: 43da0...f16

AnonymBruker
Skrevet

Vi betaler 600 kr pr gang, rekkehus på 100 kvm. Hun bruker 1,5-2 timer.

Anonymkode: 19bf4...644

AnonymBruker
Skrevet

200kr/timen. 

Anonymkode: a3633...425

AnonymBruker
Skrevet

Takk til dere som har svart :) 

Her var det store forskjeller i pris! Hvordan gjør dere det med betaling? Er det normalt og betale kontant eller får dere f.eks giro? Jeg vil jo helst ikke betale noen svart.

Hvor finner dere disse? Tror ikke jeg kjenner noen som har hushjelp...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk til dere som har svart :) 

Her var det store forskjeller i pris! Hvordan gjør dere det med betaling? Er det normalt og betale kontant eller får dere f.eks giro? Jeg vil jo helst ikke betale noen svart.

Hvor finner dere disse? Tror ikke jeg kjenner noen som har hushjelp...

Vår (jeg som skrev over her som betaler 600 kr for 1,5-2 timers vask) er svart. En polsk jente som også vasker hos en venninne av meg.

Anonymkode: 19bf4...644

Gjest Elseby13
Skrevet

Alle de som har svart deg har nok "svart" vaskedame. 

Men husk at du kan holde det lovlig. Det er nemlig lov å få hjelp til ting rundt i huset uten å betale skatt. Man må bare holde det under 6000 kr i året. Det klarer jeg akkurat fordi min vaskedame kommer en gang i mnd og får 500 pr gang.

Skrevet

Vi betaler 400 kroner timen, og de er der tre timer hver gang. Det er hvitt... ville aldri turt/ønsket å ha "svart" vaskehjelp!

• Liker 2
Gjest ClickB4it
Skrevet

50kvm leilighet, hun kommer én gang i uken, jeg betaler 30 EUR per gang. Det er vanlig pris her, i tillegg hender det jeg gir litt ekstra ved høytider, bursdager, etc.

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på hushjelp og vaskehjelp da.

Har en vaskehjelp som kommer på torsdager og mandager. Betaler 650kr per gang og dette er ikke svart arbeid.

Anonymkode: 76a49...788

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde svart vaskehjelp en gang i tiden som fikk 100 kr./time. Men jeg ble lei etter hvert av at hun ikke forsto et eneste ord norsk. så vi måtte ringe en som kunne oversette hver gang vi skulle snakke sammen. Nå bruker vi en som både er utrolig flink og nøye, fakturerer timer og gir mg en giro en gang i mnd.  Og hun snakker norsk, så det lett å gi beskjeder osv. :-) Hun gjør vanlig rent, men jeg kan også be henne gjøre andre ting om jeg behøver det, som å vaske utemøbler, skrubbe vaskerommet mm. Timeprisen er 320,- inkl. mva. Dyrt, men verdt det!

Anonymkode: 607b1...a13

Skrevet

Vi har vaskehjelp via et lokalt firma. Betaler 300 timen, ink utstyr. Hun er her 2 timer hver 14.dag. 

Lagde en plan over hva hun skal gjøre, men det hender hun gjør litt mer. Vi rydder godt før hun kommer. 

Beste investeringen jeg har gjort. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar igjen alle sammen :)

Skrevet

Hvordan forventer dere at noen skal kunne leve av 150 kroner timen?! Eneste måten å få til noe slikt på er skatteundragelse, sosial dumping og trygdesvindel. Dere burde skamme dere! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, prt90 skrev:

Hvordan forventer dere at noen skal kunne leve av 150 kroner timen?! Eneste måten å få til noe slikt på er skatteundragelse, sosial dumping og trygdesvindel. Dere burde skamme dere! 

150 kroner i timen før skatt er da relativt normalt. Jeg tjener 170,- per time før skatt i min vaskejobb og det er en grei lønn.

Anonymkode: 0b247...fd7

Skrevet

Du glemmer 25% mva på tjenester, 10% arbeidsgiveravgift, 10% til feriepenger, avsetninger til  pensjon, sykepenger (arbeidsgiver betaler alt korttidsfravær), reise til og fra oppdrag, og administrasjon. 

For å kunne betale noen 170 kroner timen må kunden minst betale det dobbelte + mva.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Den Tuesday, April 05, 2016 at 19.11, AnonymBruker skrev:

Betaler 125,- timen.

Anonymkode: 63dc7...895

Da betaler du svart

Anonymkode: 14eff...05d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...