Gå til innhold

Til alle stemødre..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har gått en lang vei. Vi ble sammen, fant ut at jeg var gravid og måtte haste oss inn i ett samboerskap der to stebarn var involvert.

Vi har hatt mye problemer der samboer ikke har forstått meg, jeg har ikke hatt tålmodighet med barna som ikke var veldig godt oppdratt på hverken oppførsel eller huslige ting. Vi har rett og slett kranglet hver uken i fire år. Jeg var dritt lei av å være "slaven" i huset og dritt lei av å rydde, lage mat, vaske, kjøre hit og dit og samtidig ta meg av en baby som nå er fire år. Far brukte annenhver uke til å kose seg med barna i stedet for å hjelpe til hjemme. Hver gang vi kranglet, skulle han skjerpe seg. og det varte i to dager før vi var tilbake på normalen.

Jeg vet, etter å ha lest på KG, at mange har det litt på samme måte..

Men nå har jeg funnet løsningen. Hun heter Charlie, og er bare fantastisk. Hun tar ca. 2500kr mnd. for å komme noen timer hver mandag. Hun rydder, vasker, lager system i skapene mine og legger igjen små søte lapper om at vi skal ha en fin dag ol. Etter at vi "fikk" henne, så har vi ikke hatt en eneste krangel. Jeg elsker å bruke fritiden min på alle tre barna, jeg grynter ikke når de eldste skal kjøres, og jeg nyter middagslagingen.. Verdt hver eneste krone!

Så anbefalingen min til dere stemødre der ute, som syns hverdagen med barn som ikke er deres egne og med en mann som er bortskjemt kan være slitsom og utfordrende, skaff dere hushjelp, så går alt seg til!

Anonymkode: 4e8e2...266

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jadda, for alle stemødre har jo 2500 i mnd til overs som hun vil kaste ut av vinduet fordi gubbe ikke gidder å hjelpe til :P

Anonymkode: 3e815...69c

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jadda, for alle stemødre har jo 2500 i mnd til overs som hun vil kaste ut av vinduet fordi gubbe ikke gidder å hjelpe til :P

det er jo gubben som betaler!!!

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var dritt lei av å være "slaven" i huset og dritt lei av å rydde, lage mat, vaske, kjøre hit og dit og samtidig ta meg av en baby som nå er fire år.

hvorfor tror dere enten dere er stemødre eller mødre, single eller andre, at dette ikke må gjøres i hvert eneste hjem i hele verden?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, makkapakka skrev:

hvorfor tror dere enten dere er stemødre eller mødre, single eller andre, at dette ikke må gjøres i hvert eneste hjem i hele verden?

problemet hos oss, var at mannen ville bruke all sin tid på 50/50 barna når de først var hos oss. Derfor sto jeg med alt selv. Og det blir det krangling av.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, makkapakka skrev:

Dessuten så er alt dette noe heeeelt annet når du blir kastet inn i en familie med barn som ikke er egne, og sitter med alt selv.

AnonymBruker
Skrevet

Første bud er da; aldri finn en mann eller dame som har barn fra før! Husk det hvor lettere det er uten å blande seg inn i andres familier. Det finnes da mange ledige folk uten barn i verden. Gå etter dem!!

Anonymkode: d29b1...187

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Første bud er da; aldri finn en mann eller dame som har barn fra før! Husk det hvor lettere det er uten å blande seg inn i andres familier. Det finnes da mange ledige folk uten barn i verden. Gå etter dem!!

Anonymkode: d29b1...187

Nå var jo dette ett tips til de som allerede "sitter i fellen".  Men jo.. jeg kan godt skrive ett innlegg om at de med barn fra før bør leve alene og ulykkelige resten av livet og at en aldri bør velge disse mennene/damene.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje litt flåsete skrevet, men Ts har et poeng. Om ikke hushjelp til 2500kr (I wish), så avlastning ol innimellom for å gjøre noe sammen. Det er viktig uansett familiesammensetning og kanskje særlig i stemor/stefar og barn situasjonen. 

Men jeg har nå tro på kommunikasjon også da.. Slik at den ene parten ikke føler seg oversett og alene om alt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke en stemor, men lover at vi også sluttet å krangle etter vi fikk vaskehjelp. De kommer hver uke og det er HIMMELSK!  Kunne ønske at de tok rydding og kles organisasjon også gitt! 

Anonymkode: 2abd0...1d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heia deg! Jeg synes prblemstillingen din er ærlig, og mer vanlig enn folk flest vil innrømme (ihvertfall kjerringene her inne). Det er lov å innrømme at man trenger hjelp! Og bare det å innføre noen med positiv energi og godt humør i hjemmet hjelper. Deres høres jo ut som et fantastisk menneske! 

Anonymkode: 8f40d...942

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er jo gubben som betaler!!!

Det står det ingenting om i hovedinnlegget....

Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 1
Skrevet

Hushjelp hadde vært drømmen!

AnonymBruker
Skrevet

Vi har alltid hatt vaskehjelp. Vi har mange barn og stort hus og det har virkelig vært en velsignelse. Hun er her hver fredag hele dagen og i tillegg til å vaske huset skifter hun på sengene og gjør andre ting som trengs av f eks vinduspuss, vasking av stekeovn og kjøleskap, vasking og rydding i kjøkkenskap osv. Nå har hun vært hos oss i så mange år at hun er helt selvgående og vet hva som må tas før jeg ser det selv. Må virkelig si at det er verdt pengene. 

Anonymkode: 35bc3...b42

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, H.T.S skrev:

Keg syns det høres trist ut at dere må ty til å betale 2500kr i mnd for at samlivet skal funke. Det er mye penger over tid! 

For en fjern kommentar. Jeg sier heller; jeg er glad dere bruker 2500kr for at alle skal ha det bedre! Det er en dråpe i havet mot en harmonisk hverdag. Det er tross alt hverdagene det er flest av, og dere står for realitet!

• Liker 3
Skrevet

Jeg undrer mer på om dette er en form for slavedrift. Altså en "au pair" som blir utnyttet eller lignende-

Er det ikke det, så er jeg helt for.

Har hatt hushjelp selv i mange år og det hjalp på hele familielivet. Kan man, så er det supert.

2500 er ikke mye for alle. Noen bruker tilsvarende på sosiale eventer for å komme bort fra kaoset.

Whatever rocks your boat, sier nå jeg..

Skrevet

Hvorfor kan ikke bare kvinnfolk skjønne at det å sy puter under armene på mannen sin ikke fungerer? Om du vil at mannen skal bidra så tving ham. Ikke rydd opp etter ham, ikke gjør ting for ham og dette må du gjøre fra dag 1 samt være KLAR og TYDELIG på hva du forventer. Mange kvinner som ender opp i TS sin felle gjør alt for å glede mannen i begynnelsen, gjør ham bortskjemt også klager de etterpå at han ikke gidder å bidra. Selvfølgelig gidder han ikke det når dama gjør alt....

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, Mearrasámi skrev:

Hvorfor kan ikke bare kvinnfolk skjønne at det å sy puter under armene på mannen sin ikke fungerer? Om du vil at mannen skal bidra så tving ham. Ikke rydd opp etter ham, ikke gjør ting for ham og dette må du gjøre fra dag 1 samt være KLAR og TYDELIG på hva du forventer. Mange kvinner som ender opp i TS sin felle gjør alt for å glede mannen i begynnelsen, gjør ham bortskjemt også klager de etterpå at han ikke gidder å bidra. Selvfølgelig gidder han ikke det når dama gjør alt....

Jeg er jo helt enig, men her har de funnet en løsning i det minste. Det kan jo gjerne kalles brannslukking eller bandasje... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...