Gå til innhold

Beklager, tror ikke på dere som sier at dere ikke ville eller har giftet dere for penger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere for all del være ærlige? Nå til dags gifter kvinner  seg for kun for penger, ikke kom og si at du ikke vet det eller har gjort det. Dersom du er så jævla redd, skriv anonymt. Merker jo at mange gjør dette. Har ærlige, men falske venner som har innrømt det. Dette med penger er større enn noen gang, så jeg synes noen kan vær så snill og gi meg sannheten. Skriv litt om hvorfor, siden jeg er veldig opptatt av erfaring, kan man elske kun for pengene de har?

Dette skulle ikke være støttende, men bare  jeg åååå.. ser at folk ikke snakker sant. Har dere selv folk dere kjenner eller vet om som har gjort det? Kan dere si om det er lurt for kjærligheten, får man psyksiske plager av å velge noen kun for penger, og ikke at man virkelig byr seg. Kan man føle at man mangler noe som fyller tom rommet for kjærlighet...om man velger pengene. Vær så snill vær ærlige!

Anonymkode: edd32...b4f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker å gifte meg av økonomiske årsaker ja 😀 Vi har barn sammen, og uten testamente så sliter begge om den andre faller. Pluss at det blir enklere å overføre fradrag mellom oss på selvangivelsen . 

Anonymkode: 056ac...412

Skrevet

hvis jeg skulle finne på å gifte meg nå, er det kun pga pengene. 

Skrevet

Selve det å gifte seg er mye pga det økonomiske ja, for å sikre seg selv og barna hvis partneren skulle dø. Det er ikke alt som kan løses like greit med kontrakter og testamente. Men det var også fordi at når man gifter seg er man sterkere bundet sammen som familie. Det er ikke like raskt å enklet å gå fra hverandre når man er gift, for man har et års seperasjonstid. Jeg er separert nå, og ser at dette året med "tenke tid" faktisk er veldig fornuftig. Mange vil nok si at det har liten praktisk betydning. Og jeg er til dels enig. Men selv har jeg sett nytten av det. Å ha et år til å la følelser og gemytter roe seg ned før det helt endelige bruddet er faktisk fornuftig.

Men jeg vet ikke om det var dette du tenkte på? Du mener tydeligvis at man velger partner pga penger? Vel, jeg kunne aldri blitt sammen med noen som ikke hadde orden på økonomien sin. Men det betyr ikke at han måtte ha mye penger. Men han må ha jobb, litt ambisjoner, klare å styre økonomien sin. Jeg kunne heller aldri levd sammen med noen jeg ikke hadde sterke følelser for. Penger kan virkelig ikke veie opp for sånt. Så nei, jeg giftet meg ikke pga penger i den forstand sist gang, og jeg kommer ikke til å velge en partner pga penger senere. Klarer meg heldigvis helt greit økonomisk alene, så trenger ikke en mann for sånt. Vil ha en mann for å dele gleder og sorger, for nærhet og trygghet. For å tilbringe tid sammen. For omsorgen. For de gode følelsene det gir å elske noen som virkelig elsker deg tilbake.

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke kun for pengene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir sur og forbanna når noen påstår jeg er en løgner. Til helvete med det. 

Jeg har droppa menn som villig har sagt de kan og vil forsørge meg. Ikke faen om det skjer. Jeg er et selvstendig menneske og jeg ville følt meg som en hore om en mann skulle gitt meg så mye som en krone. 

Jeg lever forresten veldig spartansk og overforbruk gjør meg kvalm. 

Jeg tuller ikke. Jeg hater penger og kapitalisme. 

Anonymkode: 91bbb...434

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For det første så har jeg aldri hatt et ønske om å gifte meg. For det andre så ser jeg ikke på andres penger som mine, jeg ville ALDRI gjort meg totalt økonomisk avhengig av enn mann.

Dessuten mener jeg at mennesker med mye penger ofte har noe å skjule, stoler rett og ikke helt på mennesker med mye penger.

Anonymkode: 31f85...14d

Gjest Raindrops
Skrevet

På seg selv kjenner man andre, sies det, så dine fordommer sier mer om deg og din omgangskrets enn noe annet.

Nei, jeg kunne ikke giftet meg for penger, og jeg driter i om du tror meg eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere for all del være ærlige? Nå til dags gifter kvinner  seg for kun for penger, ikke kom og si at du ikke vet det eller har gjort det.

Anonymkode: edd32...b4f

Da vi giftet oss var mannen arbeidsledig uten noen økonomiske rettigheter, og jeg forsørget ham 100 %.
Så jeg beklager at jeg ikke kan fortelle deg det det virker som om du vil høre.

Anonymkode: 18c47...ca4

• Liker 4
Skrevet

Ok, greit... Du trenger ikke å tro på oss. Akkurat som jeg ikke tror på menn som påstår at utseendet til kjæresten ikke spiller noen rolle.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Mannen min var også arbeidsledig og blakk lenge da vi giftet oss. Så nei, gifter meg ikke pga penger. Ikke vil jeg ha en mann som forsørger meg heller. Viktig å stå på egne ben, brått så står man det helt alene, på bar bakke. Gir ingen menn den tilfredsstillelsen at jeg skal være avhengig av han.

Endret av wintergirl
Skrevet

Det var HAN som ville gifte seg for 25 år siden, jeg kunne like gjerne være samboer... At han 25 år senere skulle tjene x antall millioner i året kunne jeg ikke vite, og det hadde ikke spilt noen rolle heller! Så nei: jeg giftet meg ikke for pengene.

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Engel skrev:

Selve det å gifte seg er mye pga det økonomiske ja, for å sikre seg selv og barna hvis partneren skulle dø. Det er ikke alt som kan løses like greit med kontrakter og testamente. Men det var også fordi at når man gifter seg er man sterkere bundet sammen som familie. Det er ikke like raskt å enklet å gå fra hverandre når man er gift, for man har et års seperasjonstid. Jeg er separert nå, og ser at dette året med "tenke tid" faktisk er veldig fornuftig. Mange vil nok si at det har liten praktisk betydning. Og jeg er til dels enig. Men selv har jeg sett nytten av det. Å ha et år til å la følelser og gemytter roe seg ned før det helt endelige bruddet er faktisk fornuftig.

Men jeg vet ikke om det var dette du tenkte på? Du mener tydeligvis at man velger partner pga penger? Vel, jeg kunne aldri blitt sammen med noen som ikke hadde orden på økonomien sin. Men det betyr ikke at han måtte ha mye penger. Men han må ha jobb, litt ambisjoner, klare å styre økonomien sin. Jeg kunne heller aldri levd sammen med noen jeg ikke hadde sterke følelser for. Penger kan virkelig ikke veie opp for sånt. Så nei, jeg giftet meg ikke pga penger i den forstand sist gang, og jeg kommer ikke til å velge en partner pga penger senere. Klarer meg heldigvis helt greit økonomisk alene, så trenger ikke en mann for sånt. Vil ha en mann for å dele gleder og sorger, for nærhet og trygghet. For å tilbringe tid sammen. For omsorgen. For de gode følelsene det gir å elske noen som virkelig elsker deg tilbake.

Interessant å høre hva du legger i trygghet? Skal mannen beskytte deg mot fysiske farer? Er den psykologisk trygghet?

Anonymkode: 00da5...ce1

AnonymBruker
Skrevet

Det betyr da svært lite for meg hva du tror og ikke tror. At folk gir svar som ikke passer inn i ditt enkle verdensbilde er ditt problem.

Anonymkode: 75e05...d6f

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Interessant å høre hva du legger i trygghet? Skal mannen beskytte deg mot fysiske farer? Er den psykologisk trygghet?

Anonymkode: 00da5...ce1

Har lite behov for beskyttelse mot fysiske farer... Det jeg legger i trygghet er å vite at man har noen der som vil støtte og hjelpe deg ved behov, noen som er der for deg. Så det er jo mest psykisk trygghet jeg tenker på. Man går jo gjenom noen tøffe tider i løpet av et liv. Jeg mistet feks begge mine foreldre relativt tidlig, og til dels etter en tøff periode med sykdom. Det å ha noen å dele dette med, som er der for deg og støtter deg og forstår at du har det tøft, det er trygghet. Og dette har ikke noe med om man er gift eller ikke, men rundt det å ha en partner. Og sånt er så utrolig mye mer verdifullt enn penger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det kunne jeg aldri ha gjort (med mindre jeg ikke hadde mulighet til å forsørge meg selv)

Av flere grunner:

1. Man må leve sammen med den man gifter seg med

2. Penger man får i en slik situasjon er "skitne", i den betydning at man da står i gjeld, eller er mindreverdig.

3. Jeg kan forsørge meg selv, så aldri i livet om jeg skulle holdt ut 24/7 med noen jeg ikke liker kun for å kunne kjøpe "finere" ting av det jeg alerede har.

Anonymkode: 268f5...137

AnonymBruker
Skrevet

Se på rike fotballspillere. 99,9% av disse har damer som ser ut som modeller. Ville disse mennene vært sammen med dem om de ikke så sånn ut? Nei. Ville disse damene valgt disse mennene om de ikke var rike og talentfulle? Tviler.

Kan ikke disse folka bare få holde på? Så kan vi som har litt andre verdier (damer og menn) finne hverandre. Jeg har ingen venninner som har noe ønske om å finne seg en rik mann. Blir like oppgitt hver gang jeg  hører det. Tror dette er en like stor løgn som at menn bare blir forelsket i Victoria's Secret modeller.

Anonymkode: 40849...fd5

• Liker 1
Skrevet

Nei.

Akkurat nå er det ikke aktuelt å gifte meg.  Og jeg sikter meg inn på en jobb som medfører en høyere lønn enn det han jeg holder på med har.

Så heller tvert imot faktisk. Rent økonomisk er det dumt å gifte seg for meg om jeg får jobben jeg vil og han ikke bytter jobb. Testemente kan man ha uansett osv. 

Så hvis jeg gifter meg så blir det nok fordi jeg ønsker at begge skal vise vilje til binde seg til hverandre.

Skrevet

Skulle jeg vært i et forhold med noen hadde det vært mest av økonomiske grunner, da jeg skal kjøpe meg leilighet, og det er lettere å finne noe som passer min standard når vi er to. Jeg trenger ikke en som er rik, bare en som har penger nok til å ta sin del av kaka. Men jeg ville aldri giftet meg med en rik fyr bare fordi han var rik. Det hadde passet meg dårlig, ettersom jeg liker å betale for alt selv.

Skrevet

Må jo bare si at å gifte meg til penger, og la en mann forsørge meg, er noe jeg aldri kunne gjort. kanskje med mindre jeg (gud forby!) hadde blitt ufør. Joda, man kan skrive avtaler som gjør at man ikke står på bar bakke om det blir slutt i fremtiden, men jeg ønsker da virkelig å kunne stå på egne bein. Dessuten elsker jeg å jobbe, lære nye ting, være til samfunnsnytte, ha gode kollegaer. Mitt store mareritt her i livet ville vært å ikke kunne jobbe. Selvfølgelig kunne man til tider ønsket seg friheten til å kunne jobbe litt mindre, men det hadde vært bare en bonus, ikke noe jeg jobber mot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...