Gå til innhold

Rot


KalloRilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enkelt:

Aviser og reklame flytende på bordet. Glass, talerkner og brødsmuler som flyter. Klær som hegner over stolrygger og mat som står på benken. Sko man snubler over i gangen samt ytterklær som ikke henger på plass.

Jeg takler ikke rot og opplever sjeldent å se dette rotet i mitt hjem :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i definisjonen din: "alt som ikke ligger på sin faste plass". Og det har vi til tider mye av i heimen... Men så er det definisjonen av hva som er den faste plassen da. Datteren min er UTROLIG til å rote, og de fleste av hennes ting ligger etter min mening ikke på sin faste plass, eller gjør de akkurat det? Veldig sjelden at klærne hennes ligger i kommoden. Som regel velter alt seg ut av den som et monster som spyr ut ti plagg når du stapper inn ett. Litt vanskellig å unngå rot når man er mange i huset. Skap, jeg trenger et par skap til, så får de fleste ting sin faste plass, sånn midlertidig til frøkna får spredd dem utover huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg er helt enig i definisjonen din. Om det ligger 5 blader og et glass på stuebordet så er jo dette ting som ikke er på plass, men jeg kaller det ikke rot likevel. Det har med mengde å gjøre også. Og har man veldig mye av ting, selv om det ligger på rett plass, kan det også være rot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...