KalloRilla Skrevet 23. oktober 2004 #1 Skrevet 23. oktober 2004 Hva er din definisjon av ordet "rot" når du ser deg om i hjemmet ditt?
SimSim Skrevet 23. oktober 2004 #2 Skrevet 23. oktober 2004 Enkelt: Aviser og reklame flytende på bordet. Glass, talerkner og brødsmuler som flyter. Klær som hegner over stolrygger og mat som står på benken. Sko man snubler over i gangen samt ytterklær som ikke henger på plass. Jeg takler ikke rot og opplever sjeldent å se dette rotet i mitt hjem
KalloRilla Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2004 Min definisjon er "alt som ikke ligger på din faste plass". Andre meninger?
Elbereth Skrevet 25. oktober 2004 #4 Skrevet 25. oktober 2004 Enig i definisjonen din: "alt som ikke ligger på sin faste plass". Og det har vi til tider mye av i heimen... Men så er det definisjonen av hva som er den faste plassen da. Datteren min er UTROLIG til å rote, og de fleste av hennes ting ligger etter min mening ikke på sin faste plass, eller gjør de akkurat det? Veldig sjelden at klærne hennes ligger i kommoden. Som regel velter alt seg ut av den som et monster som spyr ut ti plagg når du stapper inn ett. Litt vanskellig å unngå rot når man er mange i huset. Skap, jeg trenger et par skap til, så får de fleste ting sin faste plass, sånn midlertidig til frøkna får spredd dem utover huset...
Arkana Skrevet 25. oktober 2004 #5 Skrevet 25. oktober 2004 Jeg vet ikke om jeg er helt enig i definisjonen din. Om det ligger 5 blader og et glass på stuebordet så er jo dette ting som ikke er på plass, men jeg kaller det ikke rot likevel. Det har med mengde å gjøre også. Og har man veldig mye av ting, selv om det ligger på rett plass, kan det også være rot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå