Gå til innhold

Hvilken kattemat bruker vi egentlig? (avstemning)

Kattemat du bruker  

105 stemmer

1. 1. Hvilket tørrfor fikk katten din i dag?

• Naturlig mat, f.eks kjøtt, fisk, kylling, melk
      3
    • Billig butikkmerke, f.eks Coop sin
      2
    • Økomoniklasse, f.eks. Whiskas, Friskies, Kitiket, Sheba, Perfect Fit osv.
      21
    • Premiumklasse, f.eks. Royal Canin, Hills, Pro Plan, Eukanuba, Iams, Brit, Happy Cat, osv.
      74
    • Super-premium klasse, f.eks. Bosch Sanabelle, 1st Choice, Nutram osv.
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har lest mange diskusjoner som konkluderer med at Royal Canin er så å si det eneste riktige for kattene. Men hva er det vi egentlig gir kattene våre? Det kan hende du varierer, men hva ga du katten din akkurat i dag?

Endret av Ny Bruker
Videoannonse
Annonse
Gjest Anubiel
Skrevet

Her forer vi med en type tørrfor du ikke har med i oversikten. Kornfritt for. Til og med Royal Canin er full av mais som ikke er av noe næringsverdi for kattene - det er vomfyll. Katter er fra naturens side rene kjøttetere, i motsetning til hunder, som er så og si altetende. Så derfor gir vi mat med svært lavt innhold av karbohydrater. Det er dyrere, men kattene spiser mindre før de er mett og det kommer betraktelig mindre ut i andre enden :fnise:

Vi veksler på å fore med Orijen, Acana, Kingsmoor, Virbac, Canagan og Taste of the Wild. 

Skrevet
3 minutter siden, Anubiel skrev:

Vi veksler på å fore med Orijen, Acana, Kingsmoor, Virbac, Canagan og Taste of the Wild. 

Spennende. Jeg har faktisk vurdert å bytte på og kombinere flere merker. Tar du en hel pakke om gangen eller kan du også kjøre to merker samtidig og bytte fra så å si dag til dag?

Gjest Anubiel
Skrevet

Stort sett bruker vi en pakke av gangen, men dersom vi skal bytte til en annen type neste gang, blander vi det nye med det gamle når den gamle posen går mot slutten. Slik blir det ikke for brå overgang til nytt for.

Skrevet

Hills og Orijen. Jeg sleit lenge med å få han til å like Orijen, men nå ser det ut som han vurderer at det er godt :)

Jeg gir en skål av hver så han kan velge.

Skrevet

Bruker Orijen eller Acana :) Katten vår røyter forferdelig hvis den får Royal Canin, så det sluttet vi med.

Skrevet

friskies for steriliserte katter :) pus elsker det, så må begrense hvor mye hun får i skålen om dagen, ellers spiser hun seg tjukk. får også våtfôr 1-2 ganger i uka, da går det i first price som hun også elsker.. ellers blir det litt matrester etter oss, kjøtt for det ikke er krydder på og ost :) gjerne de delene av kjøtte jeg selv ikke spiser!

Skrevet

Pusene våre får Iams og innimellom kokt seifilet. Begge deler går ned på høykant☺

AnonymBruker
Skrevet

Hills tror jeg. Kjøper spesialfor hos vetrinæren grunnet eldre pus som har hatt urinveisproblemer.

Anonymkode: 28f4d...f14

AnonymBruker
Skrevet

Royal Canin, Orjen og Acana avhengig av hvilken dyrebutikk jeg handler på.

Anonymkode: d151c...936

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å gi eukanuba, prøvde en pose med hils men det likte ikke magen til minste pus. 

Anonymkode: c7cc2...dfe

AnonymBruker
Skrevet

I begynnelsen fikk de orijen, så prøvde vi hills men den likte jeg ikke fordi de spiste store mengder og det virket ikke som de ble mett. Nå får de kingsmoor. 

Anonymkode: 9b9a0...b93

AnonymBruker
Skrevet

Ang første alternativ, melk er ikke naturlig mat for katter, da de blir dårlige av det, og man skal heller ikke gi dem for mye salt fisk. Krysset likevel av der, da jeg råforer katten med V&H og supplerer med å ha tørrfor stående. (Bruker RC) Gir også kjøttavskjær og noe middagsrester, så lenge maten ikke er for sterk, inneholder prosesserte bein, eller er uegnet av andre grunner. Katter er naturlige kjøttere, og spiser fra naturens side ferskt bytte, og ikke noe tørrfor greier å etterligne dette. 

Anonymkode: c6c87...fb6

Skrevet

Vi forer med Hills.

Skrevet

RC, eneste magen til den ene noe i overkant sensible stinkbomba her i huset tåler. Som de fleste vet så fungerer det særs dårlig å fore flere katter i samme hus ulikt :dry:

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, minienthe skrev:

RC, eneste magen til den ene noe i overkant sensible stinkbomba her i huset tåler. Som de fleste vet så fungerer det særs dårlig å fore flere katter i samme hus ulikt :dry:

Det finnes matskåler som leser av chip, sånn at bare den ene katten kan spise av akkurat den skålen :) men de er sykt dyre da.. 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes matskåler som leser av chip, sånn at bare den ene katten kan spise av akkurat den skålen :) men de er sykt dyre da.. 

Joda, minuset med de er at det er svært sjelden chipen forblir i nakken hvor den ble satt. På hun ene så er chipen nå ned mot "kneet" foran, på to av de andre sitter den nesten nede ved haleroten og så langt bak klarer de ofte ikke å lese av (Ihvertfall ikke lukene)

Bekymrer meg egentlig ikke så mye over å bruke RC, dyra er friske, aktive og fine med god pels. Minuset er vekten på hun ene men når vet ikke er bekymret så er ikke vi det heller.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Anubiel skrev:

Her forer vi med en type tørrfor du ikke har med i oversikten. Kornfritt for. Til og med Royal Canin er full av mais som ikke er av noe næringsverdi for kattene - det er vomfyll. Katter er fra naturens side rene kjøttetere, i motsetning til hunder, som er så og si altetende. Så derfor gir vi mat med svært lavt innhold av karbohydrater. Det er dyrere, men kattene spiser mindre før de er mett og det kommer betraktelig mindre ut i andre enden :fnise:

Dette!Har brukt Kingsmoor hittil,men av praktiske årsaker skal jeg nå prøve Olivers

Anonymkode: 41f86...0af

AnonymBruker
Skrevet

Taste of the wild. Pelsen virker mykere og mindre statisk enn da jeg brukte orjien

Anonymkode: e00c1...7c5

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ang første alternativ, melk er ikke naturlig mat for katter, da de blir dårlige av det, og man skal heller ikke gi dem for mye salt fisk. Krysset likevel av der, da jeg råforer katten med V&H og supplerer med å ha tørrfor stående. (Bruker RC) Gir også kjøttavskjær og noe middagsrester, så lenge maten ikke er for sterk, inneholder prosesserte bein, eller er uegnet av andre grunner. Katter er naturlige kjøttere, og spiser fra naturens side ferskt bytte, og ikke noe tørrfor greier å etterligne dette. 

Anonymkode: c6c87...fb6

Mente ikke naturlig mat for KATTER, men naturlig mat for mennesker som gis til kattene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...