Gå til innhold

Sosial-forfølgelse.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I utkanten av oslo, der folk har lite å gjøre så har jeg merket meg et fenomen som noen twitret om. Sosial forfølgelse.

- I dag har han tre bæreposer, ikke 4 i fra butikken. Lurer på om det er ekstra brød, eller sjokolade i den fjerde posen. :ler:
- Jeg snoker på facebooken til alle som har likt et bilde, for så å skrive til dem - samtidig som jeg har tre tulleprofiler som igjen kontakter en man nesten ikke kjenner en gang.
- Hvor er han nå? Og hvorfor er personen der?
- Ringing på kryss og tvers av venner og venninner for å finne ut om man egentlig skulle til Hemsedal den helgen (noe man løy om, for å få være i fred).
- Utspørring av ekser angående: hvordan var det sexlivet deres egentlig? Atte hæ? Må de svare dere på dette?
- Det å kontakte bestevenner for å be de på middag med kun èn intensjon: Å spør personen ut om hva han gjør, når han gjør det og hvorfor. Fortsett maset, fortsett. :hakeslepp:

Masse mer jeg kunne ha ramset opp. Og jo - jeg har tatt det opp med dem. Da unngår de spørsmålene og stiller jeg helt uforstående til det. Er dette et klassisk eksempel på å ikke ha et liv, eller?

:klaske:

Anonymkode: 6571f...0c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette et klassisk eksempel på å ikke ha et liv, eller?

Tja, men i tillegg så er det en spesiell mennesketype som jeg har merket meg som er slik som det du beskriver. De jeg har vært borti og blitt fortalt om som er slik, er svært lite hensynsfulle og er nedlatende mot og om andre, og det er mulig de har en syk glede av å snakke stygt om andre...

Anonymkode: 2ef4c...707

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som byens versjon av bygdetrollet det der. Begge er forøvrig like stygge og ondskapsfulle. 

Selv har jeg en nabo som spør om det mest utrolige og det mest personlige. Hver gang jeg møter på han på vei hjem fra butikken eller hvor jeg har vært, så inspiseres handlenettet. Logo og alt. Han er egentlig veldig ensom, men det unnskylder ikke hele oppførselen hans. 

Anonymkode: 29d8f...876

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei TS :)

Du sier at fenomenet heter Sosial forfølgelse. Er dette et nytt uttrykk/ ord, og hva mer ligger i dette enn de eksemplene som du ga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, men i tillegg så er det en spesiell mennesketype som jeg har merket meg som er slik som det du beskriver. De jeg har vært borti og blitt fortalt om som er slik, er svært lite hensynsfulle og er nedlatende mot og om andre, og det er mulig de har en syk glede av å snakke stygt om andre...

Mulig det- hvordan mennesketyper mener du de er i såfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Høres ut som byens versjon av bygdetrollet det der. Begge er forøvrig like stygge og ondskapsfulle. 

Selv har jeg en nabo som spør om det mest utrolige og det mest personlige. Hver gang jeg møter på han på vei hjem fra butikken eller hvor jeg har vært, så inspiseres handlenettet. Logo og alt. Han er egentlig veldig ensom, men det unnskylder ikke hele oppførselen hans. 

Anonymkode: 29d8f...876

Nei - men ja, dette med troll passer så godt, for de er noen troll altså. Jeg er ikke sånn i det hele tatt, så det passer meg så dårlig å få vite hva Bjarne kjøpte eller spise i forrige uke. Hvem bryr seg egentlig? 

Og tenk hva som skjer når skatteoppgjøret kommer? Blir det slosskamp da? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei TS :)

Du sier at fenomenet heter Sosial forfølgelse. Er dette et nytt uttrykk/ ord, og hva mer ligger i dette enn de eksemplene som du ga?

Det er jo det som er poenget, at det ligger ikke en dritt i en sånn situasjon. Om det er et nytt ord eller ikke, det vet jeg ikke men jeg syntes de ordene beskrev en sånn situasjon veldig godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette høres ut som Bærum.

Anonymkode: ae7e2...1e4

Bygda i Bærum. Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når det gjelder sosial forfølgelse. Hvorfor gjør noen mennesker dette? Hvordan får de tid til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Haha, jeg driter så utrolig langt i hva de skulle mene ;) Når de skjønner at sånt ikke funker på meg, gir de seg. Min selvtillit er ikke i noen tusen knas av deres utspørringer, dømming o.l. 

Flere har i tillegg bare vært genuint nysgjerrig uten å mene noe vondt.

Så min blanding av å ha stødig selvtillit i møte med slike mennesker pluss lite hårsår, pleier å funke på dem.

Anonymkode: 4958e...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Den Monday, April 04, 2016 at 0.08, AnonymBruker skrev:

I utkanten av oslo, der folk har lite å gjøre så har jeg merket meg et fenomen som noen twitret om. Sosial forfølgelse.

- I dag har han tre bæreposer, ikke 4 i fra butikken. Lurer på om det er ekstra brød, eller sjokolade i den fjerde posen. :ler:
- Jeg snoker på facebooken til alle som har likt et bilde, for så å skrive til dem - samtidig som jeg har tre tulleprofiler som igjen kontakter en man nesten ikke kjenner en gang.
- Hvor er han nå? Og hvorfor er personen der?
- Ringing på kryss og tvers av venner og venninner for å finne ut om man egentlig skulle til Hemsedal den helgen (noe man løy om, for å få være i fred).
- Utspørring av ekser angående: hvordan var det sexlivet deres egentlig? Atte hæ? Må de svare dere på dette?
- Det å kontakte bestevenner for å be de på middag med kun èn intensjon: Å spør personen ut om hva han gjør, når han gjør det og hvorfor. Fortsett maset, fortsett. :hakeslepp:

Masse mer jeg kunne ha ramset opp. Og jo - jeg har tatt det opp med dem. Da unngår de spørsmålene og stiller jeg helt uforstående til det. Er dette et klassisk eksempel på å ikke ha et liv, eller?

Og alt dette følger du med på? Er du da så mye bedre selv enn dem du har opprettet tråd for å kritisere? 

Anonymkode: 6c2b5...90f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skulle ønske jeg var så lite stressa at jeg hadde hatt energi til å finne på noe lignende. Ikke at jeg synes det er interressant elker noe, savner bare å ha lite bekymringer og ansvar.

Anonymkode: ae4c2...420

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...