AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #1 Del Skrevet 4. april 2016 Hva er det med disse menneskene som er så opptatt av å ha mange venner? Hva skal man med dem når 90% av dem bare kommer og går og sjeldent bryr seg? Er det ikke bedre med 5-6 nære og gode venner i stedet? Er det et forsøk i å virke populær? Ville være populær? Anonymkode: dcf3f...65c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clarity Skrevet 5. april 2016 #2 Del Skrevet 5. april 2016 Noen er bare ekstremt utadvendte og sosiale av seg. De kommer lett i kontakt med folk og får dermed etablert en stor omgangskrets. Selv om de har mange venner og bekjente, betyr det ikke at alle er like nære. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 5. april 2016 #3 Del Skrevet 5. april 2016 en far i klassen til min sønn han adda alle foreldrene i klassen på facebooken sin og videre alle som gikk i parallellklassene. Det er liksom godtatt fordi han er rik og sosial og alt det der. Hadde jeg gjort det samme hadde jeg fått stempel som masete. Forskjell på folk det er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #4 Del Skrevet 5. april 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med disse menneskene som er så opptatt av å ha mange venner? Hva skal man med dem når 90% av dem bare kommer og går og sjeldent bryr seg? Er det ikke bedre med 5-6 nære og gode venner i stedet? Er det et forsøk i å virke populær? Ville være populær? Anonymkode: dcf3f...65c Hvem bestemmer det, da? Og hvorfor skal det være likt for alle? Hvorfor sier du at 90% av dem kommer og går og ikke bryr seg? Hvorfor er mange venner ensbetydende med det? At de ikke bryr seg?? Jeg kjenner mange som har mange venner, jeg. Jeg er også en av de veldig mange vennene til noen av dem. Jeg bryr meg, og jeg kommer og går ikke. En av vennene mine som jeg liker best er en sånn som har ørtiførti venner. Vi har vært venner i 15 år nå, og bryr oss om hverandre. Noen av vennene hans er sånne han har det moro med. Han elsker å være sosial, og siden han har så mange venner, er det alltid noen som har tid til å finne på noe moro med ham. Så han har mange venner rett og slett fordi han liker å omgi seg med mange ulike mennesker. Både på en gang, og hver for seg. Han fyller huset hver gang han har bursdag, og han elsker å være omgitt av så mange mennseker han bryr seg om. Han liker også å ha noen venner som han kan gjøre ekstremsport-ting med, noen han kan ha mer dype filosofiske samtaler med, noen han kan lage mat med, noen han kan reise på fjellturer med, etc etc. Han har mange interesser, og venner nok til at han aldri trenger gjøre dem alene. Jeg personlig liker ikke å være så sosial, jeg trenger mye alenetid, og blir stresset av tanken på å skulle følge opp mer enn fire-fem venner i tillegg til slekta. Så jeg foretrekker få venner. Men det er da overhodet ikke noe mer riktig eller høyverdig enn å ha mange venner. Anonymkode: 5eba8...664 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #5 Del Skrevet 5. april 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med disse menneskene som er så opptatt av å ha mange venner? Hva skal man med dem når 90% av dem bare kommer og går og sjeldent bryr seg? Er det ikke bedre med 5-6 nære og gode venner i stedet? Er det et forsøk i å virke populær? Ville være populær? Anonymkode: dcf3f...65c Jeg skulle gjerne hatt muligheten til å bli nær venn med noen jeg, men det har ikke fungert så langt. Da er det bedre med mange mer perifere enn ingen. Anonymkode: b1b8d...77d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #6 Del Skrevet 5. april 2016 6 timer siden, Clarity skrev: Noen er bare ekstremt utadvendte og sosiale av seg. De kommer lett i kontakt med folk og får dermed etablert en stor omgangskrets. Selv om de har mange venner og bekjente, betyr det ikke at alle er like nære. Jeg tror deg. Anonymkode: dcf3f...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #7 Del Skrevet 5. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle gjerne hatt muligheten til å bli nær venn med noen jeg, men det har ikke fungert så langt. Da er det bedre med mange mer perifere enn ingen. Anonymkode: b1b8d...77d Hvorfor fungerer ikke nære vennskap hos deg? Trives du ikke med nære venner, eller trives ikke de med deg? Kanskje en god blanding. Det er jo ikke noe galt i det du ønsker heller. Anonymkode: dcf3f...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #8 Del Skrevet 5. april 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem bestemmer det, da? Og hvorfor skal det være likt for alle? Hvorfor sier du at 90% av dem kommer og går og ikke bryr seg? Hvorfor er mange venner ensbetydende med det? At de ikke bryr seg?? Jeg kjenner mange som har mange venner, jeg. Jeg er også en av de veldig mange vennene til noen av dem. Jeg bryr meg, og jeg kommer og går ikke. En av vennene mine som jeg liker best er en sånn som har ørtiførti venner. Vi har vært venner i 15 år nå, og bryr oss om hverandre. Noen av vennene hans er sånne han har det moro med. Han elsker å være sosial, og siden han har så mange venner, er det alltid noen som har tid til å finne på noe moro med ham. Så han har mange venner rett og slett fordi han liker å omgi seg med mange ulike mennesker. Både på en gang, og hver for seg. Han fyller huset hver gang han har bursdag, og han elsker å være omgitt av så mange mennseker han bryr seg om. Han liker også å ha noen venner som han kan gjøre ekstremsport-ting med, noen han kan ha mer dype filosofiske samtaler med, noen han kan lage mat med, noen han kan reise på fjellturer med, etc etc. Han har mange interesser, og venner nok til at han aldri trenger gjøre dem alene. Jeg personlig liker ikke å være så sosial, jeg trenger mye alenetid, og blir stresset av tanken på å skulle følge opp mer enn fire-fem venner i tillegg til slekta. Så jeg foretrekker få venner. Men det er da overhodet ikke noe mer riktig eller høyverdig enn å ha mange venner. Anonymkode: 5eba8...664 jeg brukte det tallet som et eksempel, og hvem som bestemmer dette - samfunnet kanskje? Gjør det alle andre gjør, så går det en vel liksom? Hvis det er det du mener. Det er forsket på det. Alt i fra i virkeligheten til facebook så klarer ikke et menneske å håndtere mer enn 2-3 gode venner, som da nettopp: gode venner. De andre blir bekjente. De færrste har kapasitet til det, men mulig vi definerer vennskap på forskjellig måte så klart. Hvis du er fornøyd med en venn eller venninne som ringer deg to ganger i året for å klage, eller for og ikke klage hvorav du er fornøyd med dette vennskapet så er vel ingenting bedre enn det. Jeg bare spurte om det kunne være tilfellet. Jeg påstå aldri at det var tilfellet. Anonymkode: dcf3f...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #9 Del Skrevet 6. april 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor fungerer ikke nære vennskap hos deg? Trives du ikke med nære venner, eller trives ikke de med deg? Kanskje en god blanding. Det er jo ikke noe galt i det du ønsker heller. Anonymkode: dcf3f...65c Fordi de jeg treffer allerede har nøre vennskap med andre og ikke har tid til flere. Det er iallfall min erfaring. Så blir det bare halvnært i stedet. Om du skjønte det. Også tror alle at jeg er nær med andre, men jeg ser jo at det stort sett alltid er jeg som kontakter og at det ikke er noen som setter meg høyt. Anonymkode: b1b8d...77d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #10 Del Skrevet 6. april 2016 Jeg er nok en av de som "kjenner alle" og har mange venner. Men jeg bruker ikke så mye tid sammen med dem - familie og en sosial jobb er det jeg prioriterer, orker ikke lenger "nære venninner" som man skal besøke i ett eller ha besøk av...lange nære emosjonelle samtaler bla bla... dersom jeg trenger dette har jeg mannen eller søstrene mine. Men har mange venner for evt dameturer, quizlag,spontane treningsturer, fest eller andre ting. Føler jeg ikke har samme behov for nære vennskap a la vgs lengre. Jeg er nok en som uttad virker å ha tusen venner og bekjente, men ting er nok ikke alltid slik de virker :-) Anonymkode: 97089...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå