Gå til innhold

Gaver blant venninner

Elnaa

Anbefalte innlegg

Vi er en venninnegjeng på 6 stk som har kjent hverandre i tre år. Hver gang noen av oss har bursdag, så finner vi andre på noe også spleiser vi på en gave, ofte det vedkommende har sagt hun ønsker seg og ca 100 kr på hver. Men i løpet av disse tre årene har jeg aldri fått gave. Hadde bursdag for noen uker siden, og venninne mine sa hva jeg skulle få, jeg måtte bare finne ut hvilken farge jeg ville ha først. De spurte meg igjen senere hvilken farge jeg ville ha, og de sa at de da skulle bestille fra nettet. 

Denne gaven var noe jeg hadde tenkt å kjøpe meg selv, og siden jeg ikke så noe mer til den, så bestilte jeg den selv (fra samme nettside). Men tenker at er det ikke litt rart at de sier at de bestiller den også får jeg den aldri og ikke noe mer snakk om det? Jeg har fått det jeg selv bestilte, så vet at det ikke er fordi den ikke har kommet frem enda. 

Føler meg litt glemt, spesielt med tanke på at jeg fylte rundt tall. Tenker ikke bare på gaven liksom, men synes hele greia er rar og at det hadde vært hyggelig å fått noe, hva som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, Elnaa skrev:

Vi er en venninnegjeng på 6 stk som har kjent hverandre i tre år. Hver gang noen av oss har bursdag, så finner vi andre på noe også spleiser vi på en gave, ofte det vedkommende har sagt hun ønsker seg og ca 100 kr på hver. Men i løpet av disse tre årene har jeg aldri fått gave. Hadde bursdag for noen uker siden, og venninne mine sa hva jeg skulle få, jeg måtte bare finne ut hvilken farge jeg ville ha først. De spurte meg igjen senere hvilken farge jeg ville ha, og de sa at de da skulle bestille fra nettet. 

Denne gaven var noe jeg hadde tenkt å kjøpe meg selv, og siden jeg ikke så noe mer til den, så bestilte jeg den selv (fra samme nettside). Men tenker at er det ikke litt rart at de sier at de bestiller den også får jeg den aldri og ikke noe mer snakk om det? Jeg har fått det jeg selv bestilte, så vet at det ikke er fordi den ikke har kommet frem enda. 

Føler meg litt glemt, spesielt med tanke på at jeg fylte rundt tall. Tenker ikke bare på gaven liksom, men synes hele greia er rar og at det hadde vært hyggelig å fått noe, hva som helst.

Jeg synes at det er svært dårlig gjort av de 5 venninnene at de gjør forskjell på dere ved å gi gave til alle andre enn deg. (Du fortalte at du aldri har fått gave på disse 3 årene).

Hvordan er de 5 venninnene ellers mot deg? Er de inkluderende, slik at du blir bedt med på de samme sammenkomstene og aktivitetene som de andre blir bedt med på?

Er det også annet du har reagert på med de 5 venninnene?

Anonymkode: b4b54...6a3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at det er svært dårlig gjort av de 5 venninnene at de gjør forskjell på dere ved å gi gave til alle andre enn deg. (Du fortalte at du aldri har fått gave på disse 3 årene).

Hvordan er de 5 venninnene ellers mot deg? Er de inkluderende, slik at du blir bedt med på de samme sammenkomstene og aktivitetene som de andre blir bedt med på?

Er det også annet du har reagert på med de 5 venninnene?

Ja, de andre gangene har det vært "har ikke penger" eller "vi har ikke kjøpt noen gave da, du får det senere". 

Ellers er vi kjempe gode venner og kommer godt over ens. Blir alltid bedt og vet at de liker meg godt. Hun ene er litt "gjerrig" med penger, fikk forresten en gave fra henne en gang, det var julegave til meg som hun hadde fått gratis ved kjøp av en annen vare. Og ellers til jul så gir hun ting fra billigsalg som hun har kjøpt inn masse av eller fått selv. Fra de andre har jeg aldri fått julegaver. Og hun ene, hun som skulle bestille, kan være litt distré og rotete, så tenker at hun har glemt det. At alle bare har glemt det, så vi får se hva de sier når de ser at jeg har kjøpt det selv, hehe. 

Bare synes det er så dumt, for jeg bruker tid og penger (som jeg egentlig ikke har) på deres gaver, og får aldri noe igjen. Og denne gangen snakket de om gaven lenge før bursdagen også, så hadde gledet meg til å få den. Har den uansett selv, så er ikke så farlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GulSol

Jeg kjøper bare bursdagsgave til venninner om det arrangeres selskap. Om det ikke blir selskap går det fort i glemmeboken.. Hva med å slutte å bli med på gavene til "venninnene" dine? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, augustmami skrev:

Jeg kjøper bare bursdagsgave til venninner om det arrangeres selskap. Om det ikke blir selskap går det fort i glemmeboken.. Hva med å slutte å bli med på gavene til "venninnene" dine? 

Vi har jo selskap også, så derfor naturlig å gi gave :/ men ingen kom med gave til meg, så skal slutte med det haha.. Eller bare gi dem en tilsvarende gave 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bytt dem ut med bedre venninner

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...