Gå til innhold

Utsette date på grunn av følelser for annen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det skar seg med dating med jenta jeg var forelsket i for kort tid siden. Vi hadde møttes før, men kom aldri til noe date, fordi hun sa nei rett før vi skulle møtes. Etter det har jeg hatt en veninne som har spredd ordet om at jeg er up for grabs, og det er en del jenter som har tatt kontakt og lurt på om vi skal ta en kaffe eller finne på noe.

Foreløpig har jeg sagt nei til alle, fordi jeg ikke er helt kvitt den jævla forelskelsesdritten, men nå er det ei jente som jeg har holdt på med tidligere som har spurt meg ut. Hun er utrolig årleit, flott og pen, og det var avstand som gjorde at vi ikke tok det videre forrige gang.

Problemet er at jeg har en tendens til å bli kynisk rett etter noe har gått i vasken, og er redd for å såre eller feile med denne jenta. Å være rett fram og si at jeg fremdeles har noen følelser jeg må bli ferdig med, tenker jeg er en dårlig idè.. Finnes det en årleit måte jeg kan få utstatt ting med denne jenta på? Hvis ikke, bør jeg si ja, og håpe på det beste?

Anonymkode: 29670...894

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må se selv hva det er du ønsker, for til syvende og sist er det deg selv som skal ta dette valget. Alle kan bli triste og lei seg over ting, men da er det godt å vite at det ikke varer evig. Om du aldri prøver noe nytt, så feiler du aldri, men da kan du heller ikke vinne noe. Håper ting ordner seg for deg. :-) 

Anonymkode: 0d771...129

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må se selv hva det er du ønsker, for til syvende og sist er det deg selv som skal ta dette valget. Alle kan bli triste og lei seg over ting, men da er det godt å vite at det ikke varer evig. Om du aldri prøver noe nytt, så feiler du aldri, men da kan du heller ikke vinne noe. Håper ting ordner seg for deg. :-) 

Anonymkode: 0d771...129

Det er sant det du skriver. Vet jo at det er best å komme seg videre, og fornuften er der den skal være i forhold til denne forrige jenta. Tenkte hun var bra rett etter jeg lot meg forelske, men nå i ettertid ser jeg spillet, uærligheten og det enorme behovet for oppmerksomhet hun trenger. Det er en jente jeg ikke kan anbefale til noen, så det er heller ikke vanskelig å gi slipp på henne.

Det jeg derimot er redd for er at jeg kommer til å gå inn i en kynisk periode og med det såre denne nye jenta. Hun fortjener ikke det. Fortalte at jeg er i en litt tøff periode akkurat nå, men at jeg setter pris på om jeg kan kontakte henne når perioden er over. Så får vi se om hun fremdeles er tilgjengelig.

• Liker 2
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant det du skriver. Vet jo at det er best å komme seg videre, og fornuften er der den skal være i forhold til denne forrige jenta. Tenkte hun var bra rett etter jeg lot meg forelske, men nå i ettertid ser jeg spillet, uærligheten og det enorme behovet for oppmerksomhet hun trenger. Det er en jente jeg ikke kan anbefale til noen, så det er heller ikke vanskelig å gi slipp på henne.

Det jeg derimot er redd for er at jeg kommer til å gå inn i en kynisk periode og med det såre denne nye jenta. Hun fortjener ikke det. Fortalte at jeg er i en litt tøff periode akkurat nå, men at jeg setter pris på om jeg kan kontakte henne når perioden er over. Så får vi se om hun fremdeles er tilgjengelig.

Flott gjort! 

image.jpg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner det så absolutt godt. Du er veldig omtenksom av deg, mtp at du skriver at du er i en dårlig periode, og heller vil kontakte henne når du er ferdig med den perioden. Hvis du forteller det til denne jenta, så kommer hun nok til å forstå. Selv om du har problemer, så må du ikke bare la deg selv ta avstand fra personer du vil lære kjenne. Jeg må også si at du er flink til å reflektere. Og det med å såre andre.. Det er vanskelig å unngå. Elsk først deg selv, så andre. Respekter først dine egne følelser, så andres. Det betyr dog ikke at man ikke skal vise hensyn, men du skjønner sikkert hva jeg prøver å formidle(?)

Beklager at jeg skrev så ufullstendig og rart, prøver å se på dokumentar samtidig! Hehe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...