Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det beste stedet å søke sosialhjelp er NAV-kontoret.

Gå dit i stedet for å skrive innlegg på KG.

Anonymkode: b2d21...c39

Det er jeg jo forsåvidt enig i, men han ringte NAV både på tirsdag og i går, og får bare til svar at saksbehandler skal ringe tilbake innen 48 timer..... Gå fysisk på kontoret kan han ikke gjøre før praksissen hans er over i neste uke.

Så i mellomtiden, mens vi venter på svar fra NAV, forsøker jeg da selv, og høre om andres erfaringer og tips til hva vi evt. kan be om.

TS

Anonymkode: b2693...72b

Skrevet

De på kontaktsenteret hos NAV (eller saksbehandler på lokalkontor) kan uansett ikke gi noe skikkelig svar uten å ha mottatt en søknad med alle vedlegg.
For å få vurdert om dere har krav på noe sosialhjelp må dere levere dokumentasjon på all inntekt og faste utgifter samt levere kontoutdrag. Det er fastsatt en minstesats som det er meningen man skal kunne leve på, dersom dere kommer ut mindre enn det vil dere kunne få noe støtte.
Husk at som gifte har dere gjensidig forsørgelsesplikt, så din inntekt legges til grunn i hans sak. Gjeld dekkes heller ikke av sosialstønad, så om dere har lån eller annen type gjeld tas ikke dette med som utgifter. Kun husleie, strøm og eventuelle utgifter til barnepass.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men det er jo ikke så lett, med min jobb og 2 barn, samt all familie her...

Og vi bor i Oslo, så sjansene er neppe større så mange andre steder heller.

TS

Anonymkode: b2693...72b

Bor selv på det sentrale østland og kjenner flere som har fått jobb i området rundt Bodø. Mange steder der har mangel på arbeidskraft.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...