Gå til innhold

Tynn nok, eller aldri for tynn???

Dina

Anbefalte innlegg

Kanskje ikke så rart.

Se rundt på denne siden på KG...

Jeg ser reklame for:

Sans -kun 8% fett. 116 kalorier.

Wellex- absorberer fett...

Fornebuklinikken- mageplastikk, brystforstørring, etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Meg* skrev:

Vanskelig å gi svar på.

Men hvis du leser første innlegg, så ser du at mange av oss føler at det ikke skorter på selvtilliten ellers.

Handler kun om det dumme speilet og følelsen av å strebe etter noen få kilo i minus, eller en perfekt kropp...

Jeg har selv hatt spiseforstyrrelser - er 173 cm og veide en periode 57 kg - prøvde å pine meg ned enda mer - men vekten rikket seg heldigvis ikke.

I motsetning til deg, så tror jeg nemlig ikke det handler om det dumme speilet - det ligger på et annet plan - i vårt eget hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slvfølgelig ligger det i vårt eget hode. Men det er vanskelig å tro at selvtilliten er på bånn, når en ikke føler det ellers enn akkurat de 3 kiloene, eller den lille valken på magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Meg* skrev:

Kanskje ikke så rart.

Se rundt på denne siden på KG...

Jeg ser reklame for:

Sans -kun 8% fett. 116 kalorier.

Wellex- absorberer fett...

Fornebuklinikken- mageplastikk, brystforstørring, etc...

Nettopp - jeg er sjeleglad for at jeg er en voksen kvinne idag og ikke 16-17 år. Dessuten har jeg en mann som sier til meg hver dag at jeg er sexy og har en flott kropp - og at mannfolk flest ikke liker syltynne jenter uten kvinnelige former. Hvorfor kan ikke media fokusere litt mer på at det faktisk er mye vakrere å se en frisk, flott jente med kvinnelige former enn en radmager kropp som man helst kun ser i enkelte reklamer og på cat-walken ? Fortell unge jenter og gutter at endel av disse modellene spiser bomull for å føle metthet uten å legge på seg - at de må pine seg daglig for å holde på sitt radmagre utseende ? At svært mange av dem misbruker medikamenter og rusmidler for å unngå sultfølelse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på omtrent samme måte som deg *Dina*, og jeg tror også en del andre jenter "sliter" med det samme. Selv er jeg 164 cm, og veier 50 kg. Og er derfor slank, men ser på meg selv som noenlude lubben når jeg står foran speielt. Men, lider ikke av

spiseforstyrrelser av den grunn, forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Problemet man har med kroppen er et problem man lettere kan ta tak i og gjøre noe med ved å legge om kosthold, trene osv. Andre problemer er vanskeligere, krever mer, krever kanskje profesjonell hjelp. Derfor konsentrerer mange, inkludert meg selv, seg om kroppen sin.

Dessuten, det å fokusere på kroppen, trene, spise sunt det er noe som er lettere å mestre. I alle fall føler jeg det. All treningen har gitt meg en selvtillitsboost. Selvtilliten min er utrolig mange hakk bedre enn den var før. Her er det endelig noe jeg mestrer, jeg ser resultatene og jeg klarer å presse meg selv til å nå de små målene jeg setter meg.

Dette er vanskeligere på andre områder hvor jeg føler at uansett hvor hard jeg jobber så får jeg ikke de resultatene jeg selv ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid
......eller den lille valken på magen...
Litt info trengs her! Vi gutta syns faktisk den er ganske søt og deilig..... Synd for oss at dere ikke syns det.......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt info trengs her! Vi gutta syns faktisk den er ganske søt og deilig..... Synd for oss at dere ikke syns det.......

Det er det som nettopp er så synd. Hjelper ikke at du sier det, det ligger liike j.... inne i hodet mitt at den er i veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Du er velkommen til å spørre oss gutta på Herresalongen om ting og tang...... Da får du ærlige svar fra ærlige menn.....(og noen kvinner da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..
Har det på omtrent samme måte som deg *Dina*, og jeg tror også en del andre jenter "sliter" med det samme. Selv er jeg 164 cm, og veier 50 kg. Og er derfor slank, men ser på meg selv som noenlude lubben når jeg står foran speielt. Men, lider ikke av

spiseforstyrrelser av den grunn, forøvrig.

Hvordan ser du på jenter som er omtrent like høy og la oss si veier 20 - 30 - 40 kilo mer?

Og har maaaaage. (noe forøvrig alle har... :ler: )

Kan du tro at jeg lever godt med min kropp som er en del tykkere enn deg? Jeg gjør det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Hvordan ser du på jenter som er omtrent like høy og la oss si veier 20 - 30 - 40 kilo mer?

Og har maaaaage. (noe forøvrig alle har... :ler: )

Kan du tro at jeg lever godt med min kropp som er en del tykkere enn deg? Jeg gjør det. :)

Det er vel ingen naturlig sammenheng der? Problemet er hvordan man ser på SIN EGEN kropp, ikke hvordan man ser på andres? JEG har ingen problemer med å akseptere andres kropper, i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen naturlig sammenheng der? Problemet er hvordan man ser på SIN EGEN kropp, ikke hvordan man ser på andres? JEG har ingen problemer med å akseptere andres kropper, i hvertfall.

Enig, Ethereal.

Jeg er tynn, sier andre i alle fall, men jeg føler meg ikke tynn. JEg skulle gjerne vært tynnere. Når jeg ser på jenter, som ser sunne og friske ut med former, synes jeg de ser utrolig bra ut. Likevel vil jeg selv se TYNN ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tror att det gäller att försöka flytta fokus till att vara smal till att vara "snygg" och må bra.

Alltså inte bara tunn, tunnare, tunnast utan att må bra, att träna, att bygga muskler för att forma sin kropp. Med träning trimmas kroppen så den blir slimmare, kanske inte smalare men mer vältränad och starkare.

Med bara smal kropp och låg vikt riskerar du både problem med näring och ork, både fysisk ork och mentalt.

Med rätt träning och kost där till (kosten är faktiskt bland det viktigaste) kan du bygga muskler och ork. Nu pratar jag inte om att bli muskelbyggare utan att fokusera på att stärka muskler i rygg och nacke för att förebygga förslitningsskador, att träna upp rumpan, att bygga på lite på armarna så de blir fastare etc.

:Nikke:

Jeg tror også som andre har sagt her at kroppsfiksering gjerne kommer av at man føler at det ihvertfall er noe man kan kontrollere i en kaotisk tilværelse...

Og så tror jeg at overdreven kroppsfiksering ofte kan være et symptom på andre underliggende problemer, f.eks dårlig selvtillit og manglende trygghet. Selv om man ikke ser det selv - det er noe av problemet.

For øvrig tviler jeg på at det overhodet er noen kvinner i den vestlige verden som med hånden på hjertet kan si at de har et 100 prosent avslappet forhold til kroppen sin...? Med alt fokuset på tynnhet, reklamer for allslags slankekurer etc som vi blir bombardert med til enhver tid... :roll:

Selv driver jeg å slanker meg for tiden, nettopp for å føle meg bedre - og ja, jeg innrømmer det, for å leve litt mer opp til mitt eget og andres ideal av hva som er en flott kropp. Men, jeg vil nok fremdeles veie 10 kilo mer enn det som mange synes er idealet ift min høyde! Det er ikke så farlig, så lenge jeg er fornøyd og trives med meg selv! :-)

Så lidenskapelig opptatt som jeg er av å kose meg med god mat, så er det helt urealistisk å klare å være så tynn som jeg var i oppveksten, da jeg ble ertet for å være for tynn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal vi være så tynne?

Da jeg nettopp hadde født nummer to, var jeg rund både her og der, bred over hoftene, masse rompe og pupper, og mannen min syntes jeg var finere enn noengang. I utgangspunktet veide jeg tretten kilo mindre før jeg ble gravid, og har alltid vært syltynn. I dag veier jeg rundt sekstifem kilo på mine 168 cm, og det er egentlig greit, hadde jeg bare giddi å trent litt og blitt litt strammere....

Jeg har en venninne som er 176 og veier 54. Hun er så smal at det ser rart ut. Hun ser ut som hun kan knekke når som helst.. hun er ikke knoklete, og beinbygningen hennes er veldig veldig spinkel.... men det ser rart ut (pluss at hun ser eldre ut enn hun er, fordi hun blir så hul i kinnene og mager rundt kjeven.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For noen år siden veide jeg 74 kg og er 167 høy. Jeg ønsket å gå ned i vekt og ved hjelp av trening og sunn mat gikk jeg ned til ca. 60 kg i løpet av 4 mnd. Like etter ble det slutt med kjæresten og enda 4-5 kilo forsvant uten vilje.

Det vil si jeg veide ca 55 kilo på det tidspunktet. Foreldrene, min søster og venniner var bekymret, de mente at jeg så så tynn ut at jeg så syk ut. Jeg trodde de bare var missunelige og hodt meg der en god stund.

Nå veier jeg ca 63 kg, er fonøyd med vekta og kroppen min, og når jeg ser på bildene fra tre år tilbake, så ser jeg ar jeg så "syk ut". Jeg har kraftig benbygging, så det var ontrent ikke noe fett på kroppen igjen. Bena stakk ut overalt, og det er ikke pent.

Jeg har brukt mange år på å komme hit jeg er i dag, det vil si, at jeg kan se meg i speilet og si, ja jeg er fornøyd med meg selv. Min sambo har hjulpet med masse med selvbilde. Han elsker meg akkurat slik jeg er, og dersom jeg går ned noen kilo i stressede perioder, sørger han at jeg får dem tilbake.

Ønsker dere alle lykke til, håper dere kommer til det punktet jeg har kommet til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt mange år på å komme hit jeg er i dag, det vil si, at jeg kan se meg i speilet og si, ja jeg er fornøyd med meg selv. Min sambo har hjulpet med masse med selvbilde. Han elsker meg akkurat slik jeg er, og dersom jeg går ned noen kilo i stressede perioder, sørger han at jeg får dem tilbake.

Ønsker dere alle lykke til, håper dere kommer til det punktet jeg har kommet til!

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler meg egentlig rar når jeg leser desse innleggene, ( er ikke sikkert jeg har fått med meg alle)

Jeg er det en kaller tynn, det er jo det jeg hører av andre, men jeg mener det også selv. Jeg er 172 og er 60 kg. Jeg er veldig fornøyd med meg selv, for å si det rett ut. Jeg er ikke glad i å trene og spiser det jeg vil. Men jeg spiser egentlig ikke så masse , har aldri gjort det. Ellers så blir treningen turene jeg går om kveldene eller fjellturene i helgene..Jeg hater treningsstudio :evil:

Vill ikke påstå at jeg er høy på pæra eller noe sånt fordi jeg synest jeg er slank nok og fornøyd med kroppen min, jeg vil ikke gå mere ned i vekt heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll
Når jeg ser på jenter, som ser sunne og friske ut med former, synes jeg de ser utrolig bra ut. Likevel vil jeg selv se TYNN ut.

AKKURAT sånn tenker jeg også....kan gjerne kommentere at andre ser for tynne ut, men mener at "reglene" for min kropp er anerledes.... :-?

Jeg er 175cm og veier 55kg. Vet at jeg er tynn, og trives faktisk med kroppen min (Ja etter at jeg tok silikonoperasjon har jeg faktisk vært FORNØYD med kroppen min!!) Andre sier at jeg er FOR tynn, men når jeg ser meg i speilet synes jeg ikke det....er rett og slett fornøyd med det jeg ser!! Har dere hørt noe så villt!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...