Gå til innhold

Å bli singel - et helt nytt liv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne på 26 som ble singel etter 7 år sammen med eksen. Jeg selv tok steget, og flyttet til hjembyen min og hjem til foreldrene for en liten periode for spare litt og jobbe til jeg finner mitt eget.

Livet føles nå som et stort kaos. Er det slik dere andre følte det da dere ble singel etter å selv ha valgt det?

Jeg kjenner meg ikke helt igjen nå. Jeg vet det var et riktig valg å gjøre det slutt. Men jeg føler nå for tiden at jeg må dra ut hver helg da jeg ønsker å være sosial (har vært ute 5 helge på rad). Jeg var sjeldent ute da jeg var i ett forhold.

Jeg har hatt sex med 2 gutter etter det ble slutt ned eksen for 2,5 mnd siden. Han ene trodde jeg var interessert men etter en uke sluttet han å sende melding. Er jeg ekkel som har hatt sex med 2 stk etter det ble slutt? Jeg føler det slik.

Jeg håper ting føles bedre når jeg får meg leilighet. Jobb og utdannelse har jeg heldigvis.

Ønsker gjerne deres erfaringer som ny-singel, for akkurat nå føles det litt tungt.

Anonymkode: e7d18...5cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne på 26 som ble singel etter 7 år sammen med eksen. Jeg selv tok steget, og flyttet til hjembyen min og hjem til foreldrene for en liten periode for spare litt og jobbe til jeg finner mitt eget.

Livet føles nå som et stort kaos. Er det slik dere andre følte det da dere ble singel etter å selv ha valgt det?

Jeg kjenner meg ikke helt igjen nå. Jeg vet det var et riktig valg å gjøre det slutt. Men jeg føler nå for tiden at jeg må dra ut hver helg da jeg ønsker å være sosial (har vært ute 5 helge på rad). Jeg var sjeldent ute da jeg var i ett forhold.

Jeg har hatt sex med 2 gutter etter det ble slutt ned eksen for 2,5 mnd siden. Han ene trodde jeg var interessert men etter en uke sluttet han å sende melding. Er jeg ekkel som har hatt sex med 2 stk etter det ble slutt? Jeg føler det slik.

Jeg håper ting føles bedre når jeg får meg leilighet. Jobb og utdannelse har jeg heldigvis.

Ønsker gjerne deres erfaringer som ny-singel, for akkurat nå føles det litt tungt.

Jeg er i AKKURAT samme situasjon som deg. Jeg er 21 og vi var sammen i 5 år. Har vært mye mer ute de siste to månedene, og flørtet masse. Det er tungt i starten, men det var mitt valg og jeg føler det er for det beste. Jeg mistet meg selv underveis i forholdet, og sånn skal det ikke være! Så selv om jeg plutselig nå er alene og står på egne bein for første gang i løpet av mitt voksne liv, så finner jeg gradvis meg selv ved å være med venner, være aktiv og også ute i helgene. Jeg har valgt å fokusere på det positive ved singellivet istedenfor å dvele på det jeg mister/gir fra meg.

Jeg syns ikke det er ekkelt. Gjør akkurat det du vil. Du har vært bundet til en person lenge. Så lenge du kan stå for det du gjør og ikke angrer dagen etterpå, så syns jeg du skal kjøre på:) Jeg har kysset en del gutter og hatt sex med en på to måneder, selv om eksen var min første på alt. Noen reagerer kanskje på at det går så kort tid, men bruddet var noe jeg har tenkt på i godt over et år, så derfor var jeg mer klar for andre enn kanskje det virker utenfra. :)

Husk at du lever DITT liv for DEG, og burde egentlig ikke bry deg hva andre tenker. Gjør det du har lyst til! Så blir overgangen litt enklere også:) 

Anonymkode: 2e9d8...73c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det føltes som bakken var revet bort under beina mine mange måneder etter bruddet selv om det var jeg som valgte å gå. Det har tatt lang tid å prøve å komme seg videre, men veldig deilig når man føler at plutselig har man det ganske så fint som singel. 

Anonymkode: 66926...3fb

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i AKKURAT samme situasjon som deg. Jeg er 21 og vi var sammen i 5 år. Har vært mye mer ute de siste to månedene, og flørtet masse. Det er tungt i starten, men det var mitt valg og jeg føler det er for det beste. Jeg mistet meg selv underveis i forholdet, og sånn skal det ikke være! Så selv om jeg plutselig nå er alene og står på egne bein for første gang i løpet av mitt voksne liv, så finner jeg gradvis meg selv ved å være med venner, være aktiv og også ute i helgene. Jeg har valgt å fokusere på det positive ved singellivet istedenfor å dvele på det jeg mister/gir fra meg.

Jeg syns ikke det er ekkelt. Gjør akkurat det du vil. Du har vært bundet til en person lenge. Så lenge du kan stå for det du gjør og ikke angrer dagen etterpå, så syns jeg du skal kjøre på:) Jeg har kysset en del gutter og hatt sex med en på to måneder, selv om eksen var min første på alt. Noen reagerer kanskje på at det går så kort tid, men bruddet var noe jeg har tenkt på i godt over et år, så derfor var jeg mer klar for andre enn kanskje det virker utenfra. :)

Husk at du lever DITT liv for DEG, og burde egentlig ikke bry deg hva andre tenker. Gjør det du har lyst til! Så blir overgangen litt enklere også:) 

Tusen takk for svar :)

Jeg føler også at jeg mistet meg selv da jeg var i det langvarige forholdet så tror nok at både jeg og deg har det bedre nå.

Takk for at du ikke synes jeg er ekkel. Jeg tror det er lett å føle seg slik når man er vant med å ha kjæreste, og man plutslig har mulighet og lovt å flørte med andre. 

Jeg skal prøve å finne meg selv igjen og trene, være med familie og venner.

Takk for at du delte din erfaring :)

Ts.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det føltes som bakken var revet bort under beina mine mange måneder etter bruddet selv om det var jeg som valgte å gå. Det har tatt lang tid å prøve å komme seg videre, men veldig deilig når man føler at plutselig har man det ganske så fint som singel. 

Anonymkode: 66926...3fb

Takk for svar. Ja det tar nok litt tid. Jeg håper det blir å føles bedre å være singel etterhvert. 

Ts.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner akkurat hvordan du har det. Etter mitt brudd, flytta jeg også til foreldrene mine, og dro ut på byen og lå med to menn på to uker og alt var helt kaos, men sakte, men sikkert fikk jeg meg eget sted å bo, og begynte å finne mening i livet alene. Etter ca. et halvt år følte jeg at jeg hadde alt på stell og nå er alt mye bedre enn det noen gang har vært. Man trenger bare litt tid for å finne mening når alt blir forandret. 

Anonymkode: d2006...252

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du ikke deg selv når du er i forhold? Dropper du trening og venner når du er i et forhold?:klo:

Jeg tror kanskje du overvurderer betydningen av å bli singel. Livet ditt blir ikke snudd på hodet bare fordi du (for en periode) ikke har noen å dele sofakroken med... Du høres ut som en kjæreste-jente så det går sikkert ikke lang tid før du har funnet en ny:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde også en slik periode rett etter jeg ble singel. Dro på byen hver helg, hadde plutselig ons (noe jeg ikke hadde hatt før). Det går nok over, kan jo være greit å slå seg litt løs også etter å ha vært i et forhold så lenge. Jeg husker iallefall at å være alene f.eks en lørdagskveld plutselig var veldig ensomt, fordi jeg vanligvis ville vært sammen med kjæresten da, og da valgte jeg heller å dra ut enn å sitte alene. 

Anonymkode: 892f4...6e6

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner akkurat hvordan du har det. Etter mitt brudd, flytta jeg også til foreldrene mine, og dro ut på byen og lå med to menn på to uker og alt var helt kaos, men sakte, men sikkert fikk jeg meg eget sted å bo, og begynte å finne mening i livet alene. Etter ca. et halvt år følte jeg at jeg hadde alt på stell og nå er alt mye bedre enn det noen gang har vært. Man trenger bare litt tid for å finne mening når alt blir forandret. 

Anonymkode: d2006...252

Takk for svar :) litt lettet over å høre at jeg ikke er alene om å ha eller har hatt det sånn. Godt å høre ting blir bedre med tiden. 

Ts.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde også en slik periode rett etter jeg ble singel. Dro på byen hver helg, hadde plutselig ons (noe jeg ikke hadde hatt før). Det går nok over, kan jo være greit å slå seg litt løs også etter å ha vært i et forhold så lenge. Jeg husker iallefall at å være alene f.eks en lørdagskveld plutselig var veldig ensomt, fordi jeg vanligvis ville vært sammen med kjæresten da, og da valgte jeg heller å dra ut enn å sitte alene. 

Anonymkode: 892f4...6e6

Takk for svar. Håper det blir bedre når jeg får mitt eget. :)

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Knirke skrev:

Er du ikke deg selv når du er i forhold? Dropper du trening og venner når du er i et forhold?:klo:

Jeg tror kanskje du overvurderer betydningen av å bli singel. Livet ditt blir ikke snudd på hodet bare fordi du (for en periode) ikke har noen å dele sofakroken med... Du høres ut som en kjæreste-jente så det går sikkert ikke lang tid før du har funnet en ny:)

Jeg mente å finne meg selv nå da je gikke kjenner meg selv igjen nå. Jeg føler det er kaos  og jeg liker ikke at jeg som sjeldent var ute på byen drar ut hver helg.

Jeg var sammen med eksen i nesten 8 år så er kanskje ikke så rart at det føles sånn nå.

Satser på at jeg trives bedre som singel etterhvert når jeg får mitt eget :) trene og være med venner drev jeg også med da jeg hadde kjæreste. Men har blitt litt mindre i det siste siden jeg har følt det slik jeg har følt.

Ts.

AnonymBruker
Skrevet

Alle mister seg selv fra tid til annen. Noen ganger for en kort periode mens andre litt mer kraftig. Men tid og selvranskelse hjelper. Du vil finne balanse i livet igjen. I mellomtiden følger du bare din egen magefølelse og gjør det som føles riktig der og da.

Anonymkode: 60a88...764

Skrevet

Hadde det ganske likt selv! Gikk ut av ett forhold etter 7 år, hvor jeg var mye hjemme alene og aldri ute.

Plutselig var jeg ute hver helg jeg hadde fri, var sosial hele tiden osv. Klarte ikke sitte hjemme. Gikk en god stund før jeg ble litt roligere. Men fortsatt er jeg ute kansje 2 ganger I mnd, og fortsatt sosial hvor vi går turer sammen eller har en koselig kveld med god mat, vin og prat! Nå nyter jeg singel livet på en helt annen måte enn for 2 år siden. 

Tror det er noe mange er gjennom, viss en har hvert i forhold veldig lenge fra tidlig tenåra og ikke har prøvd så mye annet :)

AnonymBruker
Skrevet

Hah! Jeg har det sånn nå jeg, etter et 5 månedes langt forhold.. Nå vil jeg ut og danse, få oppmerksomhet fra gutter osv :)

Anonymkode: 49e53...8eb

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg gikk gjennom et vanskelig brudd etter et 7 år langt forhold. Dette er snart ti år siden. Det var jeg som gjorde det slutt, siden fyren dessverre ikke var særlig snill mot meg. 

Jeg flyttet også hjem til foreldrene mine for en periode. De var en enorm støtte. Jeg følte meg alene og at alt hadde raknet. Følte enorm usikkerhet for fremtiden. Redd for å bli alene resten av livet. Selv om fyren var en drittsekk så var det vondt. Jeg slet også med panikkangst og søvn. 

Jeg gikk også mye ut i helgene med venninner. Tror det var godt og bare sunt. Syns ikke du skal føle deg fæl fordi du har ligget med to fyrer. Det er jo helt normalt det. 

Mitt råd er å ta en dag av gangen og ikke tenke så langt framover. Konsentrere deg om å bygge opp ett nytt liv. Nyt å være singel. 

Jeg har vært gift i noen år nå og er mamma til to. Det går fint an å begynne på nytt og skape seg et nytt liv. 

Lykke til fremover! :hug:

Anonymkode: ae33c...ff6

AnonymBruker
Skrevet
Den 4.4.2016 at 0.18, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar :)

Jeg føler også at jeg mistet meg selv da jeg var i det langvarige forholdet så tror nok at både jeg og deg har det bedre nå.

Takk for at du ikke synes jeg er ekkel. Jeg tror det er lett å føle seg slik når man er vant med å ha kjæreste, og man plutslig har mulighet og lovt å flørte med andre. 

Takk for at du delte din erfaring :)

Ts.

Ja! Jeg tenkte også sånn i starten. Da jeg kysset den første gutten etter bruddet, fikk jeg vondt i magen, følte meg utro og ville fortelle eksen om det i tro om at han fortjente å vite "hva jeg hadde gjort mot han":fnise: Nå går det mye bedre og jeg syns det er deilig å kunne gjøre som jeg vil, enten det er å flørte ute på byen eller å holde blikkontakt et sekund ekstra med han kjekke bak kassa på Kiwi:)

• Liker 2
Skrevet

Da jeg for noe som virker som en evighet siden (det er snart tre år) ble avsatt som kjæreste etter over 8 år, valgte jeg å se på det som nye muligheter. Det var krevende å se på det slik, men det betalte seg.

Det første året virket lengst, antakelig fordi det var en del jeg hadde å oppleve og erfare - ting som la latent men ikke fikk vokse fram i forholdet.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar :)

Akkurat nå føles alt som et kaos og jeg er redd for at jeg aldri finner kjærligheten igjen.

Men fint å høre fra dere at det blir bedre etterhvert.

Ts.

Skrevet

Aldri tenk på deg selv som ekkel fordi du har sex! Du er en sterk voksen kvinne som kan gjøre hva du vil med hvem du vil!

• Liker 1
Skrevet (endret)
Den 4.4.2016 at 22.24, AnonymBruker skrev:

Du gjør akkurat som du vil, det er verken slemt eller dumt gjort. Det er helt opp til deg hvordan du føler det. Er det slutt så er det slutt. Ingen poeng å se tilbake.

Selv ville jeg ikke har gjort det, men det er min personlige mening. Hadde ikke hatt samvittighet til det. 

Men jeg tror ikke man alltid vil få noen bedre selvfølelse av å gjøre slikt, men er det over så er det jo over, så da gjør man akkurat det man har lyst til. 

Det vil alltid ta litt tid før man tilpasser seg singeltilværelsen men som oftest går det skyldfølelsen vekk med tiden.

Det er sant det alle sier, tiden leger alle sår.

Endret av Baron La Croix
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...