Gå til innhold

Junkfood og kaloritelling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spiser dere junkfood så lenge dere holder dere innenfor riktig antall kalorier? Med f.eks. en burger på McDonalds eller Max burger blir man jo passe mett, og de store kjedene legger jo ut nøyaktig næringsinnhold på nett. Samme spm for godteri og alkohol også!

Anonymkode: 2084b...a0a

Videoannonse
Annonse
Gjest Jørild
Skrevet

Innimellom. Jeg har ingenting jeg ikke spiser, jeg bare begrenser hvor ofte. 

Skrevet

Teller ikke kalorier når jeg drikker (hvordan skulle jeg kalkulert spyet riktig?), og jeg legger på 20% på kaloriene de opplyser på nett på fastfood. Folk som jobber med fastfood er ikke akkurat de skarpeste knivene i skuffen så du kan ikke stole på at det er riktig mengde fett/dressing/ost. 

Godteri ser jeg ikke helt poenget med, jeg er liksom ikke 12 lengre, men kanskje noen yngre kan svare på det.

• Liker 2
Skrevet

Nei, spiser sjeldent junkfood fordi jeg liker sunn mat bedre :)

Om jeg spiser godteri eller drikker tar jeg det som "unntaksdager" fordi det blir for slitsomt å holde styr på

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Teller ikke kalorier når jeg drikker (hvordan skulle jeg kalkulert spyet riktig?), og jeg legger på 20% på kaloriene de opplyser på nett på fastfood. Folk som jobber med fastfood er ikke akkurat de skarpeste knivene i skuffen så du kan ikke stole på at det er riktig mengde fett/dressing/ost. 

Godteri ser jeg ikke helt poenget med, jeg er liksom ikke 12 lengre, men kanskje noen yngre kan svare på det.

Kan man liksom ikke spise godteri om man er over 12?

• Liker 8
Skrevet

Tenker at så lenge man ikke spiser junk ofte så er det ikke så nøye at kaloriene blir helt riktig de gangene!

• Liker 4
Skrevet

Som flere andre sier, jeg teller ikke kalorier når jeg spiser junk, jeg bare lar være å spise junk så veldig ofte :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode råd! Er nok sant det dere sier. Den burgern blir liksom ikke like mye kos når du må forsikre deg om at protein-, karbohydrat- og fettinnholdet på Lifesum stemmer overens med det som står på McDonalds hjemmesider..

Skrevet
8 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Synes ikke du høres så reflektert og skarp ut selv heller. Fryktelig mange som jobber i fastfood-restauranter er studenter. Du finner folk som skal bli leger og ingeniører bak kassa der.

At du tar forbehold om at maten ikke nødvendigvis er laget med nøyaktig like mange gram dressing som opplyst på hjemmesiden er helt greit, men det har ingenting med om de ansatte er "skarpe" å gjøre.

Til TS: Jeg teller kalorier hvis jeg spiser sånt, ja. Men det hører til sjeldenhetene. Den maten er ikke god, så jeg ser ingen grunn til å kaste vekk et måltid på det. Men jeg blir jo med hvis venner vil, og da føres det opp i regnskapet.

Skrevet

Nei, jeg unngår å spise junk food da jeg vil at det jeg spiser skal være til nytte for kroppen. Det blir for mange bortkasta kalorier. Skulle jeg ha spist der, hadde jeg nok ikke telt kaloriene. Nå skal det sies at jeg elsker en Big Mac da, men legger jo på meg bare av å se på en :fnise:

Skrevet

Noen ganger teller jeg og noen ganger driter jeg i det. Men spiser ikke junk ofte så da betyr det lite. 

Godteri teller jeg. Alkohol drikker jeg ikke lengre så vet ikke helt. 

Skrevet

Unngår junkfood for det meste. Men det skjer jo. Teller vel egentlig ikke, men passer jo på at det ikke skjer så ofte og mye. Samme med godterier.

Skrevet

Det blir fort enten - eller, uten at jeg legger opp til det. Hadde jeg spist junkfood jevnlig, måtte jeg ha telt kalorier konstant, for å holde vekta - men det blir da heller til at jeg dropper å tenke på kaloriene og bare "koser meg" isteden. Etter at jeg begynte å telle kalorier (igjen) denne gangen, ble jeg mer oppmerksom på hva maten inneholder og hva som gir meg mest når det gjelder smak, næring, penger og kalorier, og hvordan jeg føler meg etterpå. Vanlig mat vinner overlegent hver gang. Så da blir junkfood lite interessant for meg. Jeg teller ikke kalorier lenger, og jeg trenger det ikke så lenge jeg stort sett spiser vanlig mat, og bare til måltidene. Hele problemstillingen blir dermed meningsløs.

Skrevet

Jeg teller det de gangene jeg spiser det, for hvis jeg spiser en Big Mac meny, kan jeg ikke spise så mye mer den dagen uten å bikke kaloriene jeg trenger. 

Jeg teller også godteri når jeg spiser det. 

Hvis jeg er ute på by´n og drikker alkohol er det så som så med kaloritellingen, men det skjer så sjelden at det er ikke noe problem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser det så sjeldent at det spiller ingen rolle med antallet kalorier.

Anonymkode: 386bf...d21

Skrevet

Tar det som gainzzz. 

AnonymBruker
Skrevet
Den 4.4.2016 at 21.31, AnonymBruker skrev:

Spiser dere junkfood så lenge dere holder dere innenfor riktig antall kalorier? Med f.eks. en burger på McDonalds eller Max burger blir man jo passe mett, og de store kjedene legger jo ut nøyaktig næringsinnhold på nett. Samme spm for godteri og alkohol også!

Kalori telling i seg selv hjelper deg veldig lite om du ønsker å gå ned i vekt ..det er ikke mengden kalorier som spesielt som gjør junkfood til et dårlig ernærings alternativ.

Det fungerer ikke på den måten. 

Anonymkode: 27647...cb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...