Gå til innhold

Hjelp.Katt med løpetid.Holder på å blir gæren.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sånn aller først. Jeg har prøvd å sterilisere henne,men hun hadde en allergisk reakjson på narkosen og sluttet å puste så de måtte stoppe opp oprasjonen og sette i gang livreddning.

Så til spørsmålet.Alle der ute som har opplevd hunkatter i løpetid vet hvor slitsomt det kan være,og når har frøkna her virkelig nådd nye høyder. Hun skriker så høyt og sårt at det river gjennom marg og bein,og jeg begynner å bli ganske desperat.Jeg har nå prøvd å sperre hun ute fra sovereommet,men hun løper bare frem og tilbake utafor døra og jamrer. Hun er vandt til å få bevge seg fritt,men nå lurer jeg seriøst på om jeg skal sperre hun inne på badet om natta til det roet seg litt. Det tærer jo på at hun holder på sånn dagen lang,men det verste er når det går sånn ut over mitt nattesøvn Så spørsmålet er om det er slemt av meg? 

Anonymkode: 47c35...79e

Videoannonse
Annonse
Gjest StripeyPanda
Skrevet

Sjekk litt rundt og finn en klinikk som har gass-anestesi :)
Jeg hadde nok selv lukket henne inne på badet om natten ja. Så lenge du ikke slipper henne ut, blir kattunger av det og det trenger vi jo ikke flere av!

Skrevet

Jeg forstår frustrasjonen, virkelig! Katter med løpetid er ikke noe å trakte etter med annet man er oppdretter.  Jeg anser det ikke som slemt å sperre henne inne på badet i noen dager.
Har du vurdert å prøve et annet narksosemiddel og få steriliseringen gjort?
Vurdert p-piller? Ja, jeg vet de får jursvulster av det til slutt, men et liv med konstante løpetider er ikke bra for hverken pus eller deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Been there! Off, det er grusomt! Tror ikke det finnes kjemisk kastrering (chip) til katter, men er usikker! Anbefaler deg uansett å kontakte veterinær ogjen, da det finnes andre legemidler en kan bruke ved narkose som hu kanskje ikke reagerer på!

Anonymkode: b92e6...12d

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, StripeyPanda skrev:

Sjekk litt rundt og finn en klinikk som har gass-anestesi :)
Jeg hadde nok selv lukket henne inne på badet om natten ja. Så lenge du ikke slipper henne ut, blir kattunger av det og det trenger vi jo ikke flere av!

Det finnes en annen mulighet som jeg og dyrlegen pratet om,og jeg skal får bestillt time. Men jeg har bare trengt litt tid til å komme over det stucket jeg fikk når jeg holdt på å miste hun. Da blir det badet. Hun er ikke ute ennå, så det er ikke noe problem.

Da blir det badet i natt :)

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Sapientia skrev:

Jeg forstår frustrasjonen, virkelig! Katter med løpetid er ikke noe å trakte etter med annet man er oppdretter.  Jeg anser det ikke som slemt å sperre henne inne på badet i noen dager.
Har du vurdert å prøve et annet narksosemiddel og få steriliseringen gjort?
Vurdert p-piller? Ja, jeg vet de får jursvulster av det til slutt, men et liv med konstante løpetider er ikke bra for hverken pus eller deg.

Nei det er ingen ting å trakte etter. Vi skal prøve en annen narkose,men jeg har bare trengt litt tid på komme over stucket og rett og slett veie for og i mot. P-piller er nemlig utelukket

Da blir det badet :)

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Been there! Off, det er grusomt! Tror ikke det finnes kjemisk kastrering (chip) til katter, men er usikker! Anbefaler deg uansett å kontakte veterinær ogjen, da det finnes andre legemidler en kan bruke ved narkose som hu kanskje ikke reagerer på!

Anonymkode: b92e6...12d

Det er helt jævlig. Og jeg tar meg selv i å bli hissig og har lyst å filleriste frøkna(men nei jeg gjør det ikke ;) )

Vi skal prøve en annen narkose.

Skrevet

Hunnkatter som ikke blir parret, får stadig nye løpetider. Det blir vanskelig i lengda å drive og holde henne innesperret på badet hver gang hun får løpetid. Kanskje hun kan få p-piller som en midlertidig løsning før du og veterinæren finner ut hva dere skal gjøre videre?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Perelandra skrev:

Hunnkatter som ikke blir parret, får stadig nye løpetider. Det blir vanskelig i lengda å drive og holde henne innesperret på badet hver gang hun får løpetid. Kanskje hun kan få p-piller som en midlertidig løsning før du og veterinæren finner ut hva dere skal gjøre videre?

Det vet jeg og jeg har prata med vetrinæreren om å prøve en annen narkose,så det er ikke snakk om lange stunden før vi prøver om nytt. 

AnonymBruker
Skrevet

Katta mi fikk p-pille når hun hadde løpetid for da gikk den fortere over. Hun ble sterilisert da hun var litt over året så hun rakk ikke å ha så mange.

Anonymkode: d6674...efb

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn aller først. Jeg har prøvd å sterilisere henne,men hun hadde en allergisk reakjson på narkosen og sluttet å puste så de måtte stoppe opp oprasjonen og sette i gang livreddning.

Så til spørsmålet.Alle der ute som har opplevd hunkatter i løpetid vet hvor slitsomt det kan være,og når har frøkna her virkelig nådd nye høyder. Hun skriker så høyt og sårt at det river gjennom marg og bein,og jeg begynner å bli ganske desperat.Jeg har nå prøvd å sperre hun ute fra sovereommet,men hun løper bare frem og tilbake utafor døra og jamrer. Hun er vandt til å få bevge seg fritt,men nå lurer jeg seriøst på om jeg skal sperre hun inne på badet om natta til det roet seg litt. Det tærer jo på at hun holder på sånn dagen lang,men det verste er når det går sånn ut over mitt nattesøvn Så spørsmålet er om det er slemt av meg? 

La henne begynne på p-piller evt sprøyter som stopper løpetiden.

Anonymkode: 4d0b3...1f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La henne begynne på p-piller evt sprøyter som stopper løpetiden.

Anonymkode: 4d0b3...1f8

P-piller er utelukket foreløpig Hos katter er p-piller lik kreftså vi skal prøve en annen narkose så får vi håpe hun tåler den. Og gjør hun ikke det så får jeg ta stilling til hva jeg gjør da

AnonymBruker
Skrevet

Hun får ikke nødvendigvis kreft av å bruke p-piller en kort periode. Det er et problem hos katter som går årevis på p-piller.

Anonymkode: 85e3c...5ae

• Liker 5
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

P-piller er utelukket foreløpig Hos katter er p-piller lik kreftså vi skal prøve en annen narkose så får vi håpe hun tåler den. Og gjør hun ikke det så får jeg ta stilling til hva jeg gjør da

Det er jo bare snakk om å gi henne p-piller en kort periode. Hun får neppe kreft av det. Som AB over meg skriver, er det bruk av piller over flere år som gir kreft.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Perelandra skrev:

Det er jo bare snakk om å gi henne p-piller en kort periode. Hun får neppe kreft av det. Som AB over meg skriver, er det bruk av piller over flere år som gir kreft.

Som sagt så skal vi prøve en ny narkose og jeg er i dialog med vetrinæren. Men nå opprettet jeg denne tråden for å høre om det var veldig slemt av meg å ha hun inne på badet noen netter og det har jeg nå fått svar på

Men 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt så skal vi prøve en ny narkose og jeg er i dialog med vetrinæren. Men nå opprettet jeg denne tråden for å høre om det var veldig slemt av meg å ha hun inne på badet noen netter og det har jeg nå fått svar på

Men 

Da er sikkert alt i orden. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Perelandra skrev:

Da er sikkert alt i orden. Lykke til!

Takk!

AnonymBruker
Skrevet

Katta mi fikk 3-4 p-piller for 10 år siden og har ennå ikke kreft av noe slag så noen få p-piller en kort periode er ikke farlig.

Anonymkode: d6674...efb

• Liker 1
Skrevet

Lykke til med  pusen. Håper den andre narkosen virker som den skal uten noen skumle bieffekter. Det er jo absolutt det beste. En løpetid eller to tåler dere nok begge to, selv om det er slitsomt.

Gjest Anubiel
Skrevet

Det finnes chip som gir kjemisk kastrering også for katter. Mener den heter Suprelorin. Veterinæren din burde kunne gi deg noen alternativer dersom operasjon er utelukket...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...