Lanista1984 Skrevet 4. april 2016 #1 Skrevet 4. april 2016 Vi har diskutert det veldig mye. Jeg har kastet dartpiler om en som var uenig. En som kaster seg foran noe for å redde noen? En som knyter seg sammen og gir opp? En som velger å dø for at mange andre skal leve? Hva er verdien? Kan den settes i penger? Ingen vet, hva verdien er. Alle har forskjellige meninger. Et liv betyr som enormt mye for andre. Ingen er verdiløs. Jeg har dratt til noen for at de skal våkne. Jeg mener jeg har brukt det jeg har av kraft. Alt. En gang fungerte det. En annen gang ikke. Jeg mener bare, lev da for faen. Hva er det verste som kan skje? Vi driver og tuller rundt før vi drar. Dette er det siste av meg. Jeg lover. Bare tenk litt igjennom det, i deres hverdag? Hva er verdien av et menneskeliv? Og bruk den målestokken når du er lei:)
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #2 Skrevet 4. april 2016 Du dro i krigen forrige torsdag. Kom hjem fra mamma i går, og skulle reise i krigen i dag. Du skrev en "siste" tråd i går. Er det bare jeg som ser at noe ikke stemmer her? Anonymkode: 0554f...c8e 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #3 Skrevet 4. april 2016 Et menneskeliv kan ikke og skal ikke måles i penger eller materielle ting. Men det kan måles i andre verdier. Er to menneskeliv verdt mer enn ett? Er hundre verdt mer enn 70? Er frihet mer verdt enn et menneskeliv? Anonymkode: 759dd...d17
Gjest The Architect Skrevet 4. april 2016 #4 Skrevet 4. april 2016 Verdien av et menneske avgjøres utifra hvor i samfunnet det er tilhører. Er du rik og mektig er du mer verd enn om du er fattig og uviktig.
Lanista1984 Skrevet 4. april 2016 Forfatter #5 Skrevet 4. april 2016 (endret) 4 timer siden, The Architect skrev: Verdien av et menneske avgjøres utifra hvor i samfunnet det er tilhører. Er du rik og mektig er du mer verd enn om du er fattig og uviktig. Jeg kom innom for å lese en PM og så dette våset. Skjønner du du så lite? At det er penger? Ikke hva folk gjør for hverandre? At noen risikerer livet sitt for andre. At noen drar det enda lengre. At noen lever og dør for at andre kan være trygge med pengene sine. Noen drar alltid lengre for at andre skal leve. Uansett om det er fred eller ikke. Noen gjør noe ekstra. Det dreier seg ikke om penger. Du burde skamme deg for å komme med en så enkel løsning. Skaff deg noen baller og gjør noe med livet ditt. Takk for seg. Endret 4. april 2016 av Lanista1984
Gjest The Architect Skrevet 4. april 2016 #6 Skrevet 4. april 2016 (endret) 46 minutter siden, Lanista1984 skrev: Jeg kom innom for å lese en PM og så dette våset. Skjønner du du så lite? At det er penger? Ikke hva folk gjør for hverandre? At noen risikerer livet sitt for andre. At noen drar det enda lengre. At noen lever og dør for at andre kan være trygge med pengene sine. Noen drar alltid lengre for at andre skal leve. Uansett om det er fred eller ikke. Noen gjør noe ekstra. Det dreier seg ikke om penger. Du burde skamme deg for å komme med en så enkel løsning. Skaff deg noen baller og gjør noe med livet ditt. Takk for seg. Så du er 3 år og tåler ikke at folk ikke har samme oppfatning som deg ? Men om du alvorlig talt tror at alle mennesker er like mye verd så er du ganske naiv Endret 4. april 2016 av The Architect 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #7 Skrevet 4. april 2016 Samtlige tråder før avreise: - Rett før toget går. - En siste tråd. - Jeg vil takke alle i KG - Jeg kan da ikke skrive en tråd til? Skal liksom ha reist til afghanistan nå: - Da er jeg i trygg havn - Hva er verdien av et menneskeliv? Anonymkode: 3d128...604 2
Lanista1984 Skrevet 4. april 2016 Forfatter #8 Skrevet 4. april 2016 15 minutter siden, The Architect skrev: Så du er 3 år og tåler ikke at folk ikke har samme oppfatning som deg ? Men om du alvorlig talt tror at alle mennesker er like mye verd så er du ganske naiv Jeg sa aldri at alle var verdt like mye. Jeg noen drar lengre for noen enn andre gjør. Følg med, da. Du er sikkert fin og sånn. Men prøv deg jeg sa om baller. Stekk deg litt lenger, Ikke være så tørr.
Lanista1984 Skrevet 4. april 2016 Forfatter #9 Skrevet 4. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samtlige tråder før avreise: - Rett før toget går. - En siste tråd. - Jeg vil takke alle i KG - Jeg kan da ikke skrive en tråd til? Skal liksom ha reist til afghanistan nå: - Da er jeg i trygg havn - Hva er verdien av et menneskeliv? Anonymkode: 3d128...604 Ja, vet det. Ble litt på overtid og ting skjedde også bla, bla. Nok nå. Vi reiser liksom som en gruppe. Ferdig fra meg.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #10 Skrevet 4. april 2016 Kan du linke til den mammatråden din? Likte den så godt 🙂 Anonymkode: 88dc3...f70
Lanista1984 Skrevet 4. april 2016 Forfatter #11 Skrevet 4. april 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du linke til den mammatråden din? Likte den så godt 🙂 Anonymkode: 88dc3...f70 At jeg dro fra mamma? Du kan spare deg. Lanitsta har dratt nå.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #12 Skrevet 4. april 2016 10 minutter siden, Lanista1984 skrev: At jeg dro fra mamma? Du kan spare deg. Lanitsta har dratt nå. Det var faktisk bare et spørsmål, men du er jo helt sjuk i hue................ Anonymkode: 88dc3...f70
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #14 Skrevet 4. april 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var faktisk bare et spørsmål, men du er jo helt sjuk i hue................ Anonymkode: 88dc3...f70 Han har dratt men han er her. Anonymkode: 3d128...604
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #15 Skrevet 6. april 2016 Den 04.04.2016 at 23.58, AnonymBruker skrev: Han har dratt men han er her. Anonymkode: 3d128...604 Lyset er på, men ingen hjemme. Anonymkode: b448d...41b
Gjest Sunhands Skrevet 6. april 2016 #16 Skrevet 6. april 2016 Det er regnet på hva et menneskeliv er verdt. Dette brukes blant annet i vurderinger av medisinsk hjelp. Overgår prisen på behandling prisen av antall leveår man vil få, så hender det f.eks at man ikke gir behandling. Verdien av et menneskeliv i Norge er mye høyere enn et menneskeliv i f.eks USA.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #17 Skrevet 6. april 2016 På tide å pakke sammen nå, Lanista. Ingen har tålmodighet med denne svulstige krigsprosaen din, verken her eller på VGD. Du har holdt det gående i årevis med dette narsissistiske sprøytet ditt, og har blitt tatt med buksene nede så mange ganger at det er en lidelse å se de pinlige forsøkene dine igjen og igjen. For de som tror at han ønsker en dyp, filosofisk debatt om menneskelivet så kan jeg komme med en spoileralert. Hovedinnlegget er som vanlig et springbrett for å poste mer rør og halvkvedede viser om hans kamp mot sine indre demoner og ettervirkningene av hans heltemodige innsats i krigen. Uuups, beklager ordet "heltemodig". Litt falsk beskjedenhet og downplay av egen innsats er naturligvis på sin plass når en ekte helt som Lanista "motvillig" prater om seg selv. Anonymkode: 71702...b02 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #18 Skrevet 6. april 2016 Verdi er en menneskeskapt greie, ingen har verdi før mennesket setter den. Personlig avgjør jeg hvert individs verdi basert på total sum av dårlige mot gode egenskaper. Et menneske som dreper og voldtar er for eks verdiløs. Så er der mange nyanser og gråsoner, men i noen tilfeller er det lettere å avgjøre enn andre Anonymkode: 24de7...fa5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #19 Skrevet 6. april 2016 Et liv kan ikke måles med materielle ting. For meg er både menneskeliv og dyreliv verdifullt. Jeg mener at livet starter når det blir unnfanget. Derfor har jeg sterke innvendinger mot abort. Jeg er også vegetarianer. Anonymkode: 97084...730
Gjest Sunhands Skrevet 6. april 2016 #20 Skrevet 6. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Et liv kan ikke måles med materielle ting. For meg er både menneskeliv og dyreliv verdifullt. Jeg mener at livet starter når det blir unnfanget. Derfor har jeg sterke innvendinger mot abort. Jeg er også vegetarianer. Anonymkode: 97084...730 Som vegetarianer selv blir jeg alltid litt redd for at folk skal tro at vi tenker sånn alle sammen. Bare for å ha sagt det, jeg ser ikke på et ikke-levedyktig foster som av samme verdi som et barn på 12 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå