Gå til innhold

Pengegave i konfirmasjon

:-) anna

Anbefalte innlegg

Jeg er fadder på ei jente som skal konfirmeres denne våren. Hun ønsker seg penger i gave. 
Hvor mye synes dere det er "normalt" å gi. 

Fakta som kan være relevant:
Jeg er fadder, men er venninne av mor, ikke familie. Jeg skal i konfirmasjonen. Jenta bor på en annen kant av landet enn meg, og jeg kjenner henne dessverre ikke så godt. Jeg kommer til å bruke ca 2.000 kroner på flybilletter for å delta i konfirmasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, :-) anna skrev:

Jeg er fadder på ei jente som skal konfirmeres denne våren. Hun ønsker seg penger i gave. 
Hvor mye synes dere det er "normalt" å gi. 

Fakta som kan være relevant:
Jeg er fadder, men er venninne av mor, ikke familie. Jeg skal i konfirmasjonen. Jenta bor på en annen kant av landet enn meg, og jeg kjenner henne dessverre ikke så godt. Jeg kommer til å bruke ca 2.000 kroner på flybilletter for å delta i konfirmasjonen. 

1000-2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville gitt mellom 500 og 1000, Ihvertfall ikke mer enn 1000, og ihvertfall ikke mindre enn 500. Dere er ikke i slekt, og har ikke et nært forhold, og du bruker allerede latterlig mye penger på å reise dit. Jeg brukte 1000 kr på mine egne nevøer, som jeg ser ofte og er i slekt med, og som bor i samme by som meg. 

Anonymkode: 99a1c...cd9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

uansett MÅ du ikke gi pengegave.   Tror konfirmantene skal være fornøyd med det de får. 

Anonymkode: 51e5b...65b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med AB over!

Hva med et smykke/armbånd el.? Da blir ikke selve summen så viktig, og hun får en fin oppmerksomhet :)

Jeg var i samme situasjon som deg for et par år siden, og valgte å gi en bok som handlet om å ta valg og å "stå opp for seg selv", husker ikke hva den hette nå, men det var hvertfall skrevet for ungdom :) Hun ønsket seg også charms -eller hva det heter og armbånd, så jeg kjøpte i tillegg et lite kors til å festr på armbåndet. Tenkte det skulle være litt symbolsk siden jeg er fadder.

Anonymkode: 4a4ab...28d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er ikke gaven at du kommer da? 

Anonymkode: 1872d...aee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...