Gå til innhold

Hodepine i flere uker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har det seg sånn at jeg har, mer eller mindre, hatt hodepine i to-tre uker. det vil si at jeg har hatt vondt i hodet hver eneste dag, noen ganger har det vært så vondt at jeg blir svimmel og må sitte i ro.

Er grusomt lei av å ha vondt i hodet. det går utover skolearbeidet og humøret. var på sjekk av hodet for fire måneder siden og da fant de ingenting.

Noen som vet hva jeg kan gjøre? kan ikke leve på ibux (noe jeg forresten har tatt heller lite av fordi jeg vil at kroppen skal ordne opp selv).

Videoannonse
Annonse
Gjest Litjmæ
Skrevet

Hvis du ikke allerede har gjort det - gå til optikern og sjekk om du trenger briller + gå til tannlegen og sjekk om du gnisser tennene om natta - briller/linser + biteskinne kan hjelpe - det hjalp meg. Ellers kan det jo være stressrelatert såklart, mye å gjøre/bekymre deg for for tida?

Skrevet

Jeg var på sjekk hos optikeren i sommer, og hadde visst perfekt syn. så det kan det ikke være. gnisser tenner gjør jeg heller ikke. humøret har ikke vært helt greit de siste ukene, men selv når jeg har en god dag så dundrer det i hodet.

Gjest the imp
Skrevet

Det kan være problemer med synet som Litjmæ nevnte, eller kanskje spenningshodepine? Hvor sitter hodepinen? Er du mye stresset og anspent om dagen?

Skrevet

Det sitter foran i hodet og/eller ved tinningene.

Gjest Anonymous
Skrevet

Sover du passe mye? Jeg får helst hodepine dersom jeg sover for lite, men kan også få det av å sove for mye. På slik hodepine er det bare hodepinetabletter med koffein som hjelper hos meg, bruker Fanalgin.

Skrevet

Egentligen borde du gå till en läkare för att kontroller om det är något allvarligt. Brukar du ha huvudvärk?

Huvudvärk kan bero på mycket_

* för lite vätska

* dålig syn

* för lite sömn

* för mycket stress

* för dålig mat (mycket fett och lite frukt+grönt)

* för mycket alkohol

* Spända muskler

* och sällsynta men allvarligare saker som blödningar, blodproppar eller cancer/kreft...

Mitt eget recept för att undvika huvudvärk är:

- sova ordentligt men absolut inte för länge (längre än 9:30 är garanterad huvudvärk)

- dricka ordentligt

- träna

- koppla av och inte stressa

- äta mycket frukt och grönsaker

Jag hade tidigare stressmigrän. Den utlöstes av för mycket stress på dagtid och på jobbet, och kom under helgen - gärna när jag sovit för lite.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan komme fra nakken.

Hvis du sitter mye foran pc'n eller sover feil.

Puta kan bety mye for hodet ditt faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...