Gå til innhold

Frisør nesten doblet pris på farging de siste 5 årene - problem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt en fast frisørsalong de siste 5-6 årene hvor jeg har både klippet og farget håret mitt. Prisene både på klipp og farge har økt hele tiden. Nå klipper jeg 2 ganger i året, men farge trenger jeg så å si hver måned. Nei, kan ikke gjøre det selv hjemme for fargene man kjøper på butikken ødela håret mitt og jeg brukte flere år på å reparere skadene.

Når dette er sagt er jeg i grunn fornøyd med service og alt, men jeg synes det er litt dramatisk at prisen på farging har nesten doblet seg i løpet av 5 år. Fra ca 680 NOK til 1000 NOK nå. Er dette normalt? Jeg føler veldig for å bytte salong for hver gang jeg farger håret så er prisen litt høyere og litt høyere og da jeg så tallet 1000 siste gang tenkte jeg at det var for mye. Frisøren har gjort helt det samme fra starten, ingen endringer, bruker ikke luksusprodukter, men noe jeg kan kjøpe på nettet selv. Bortsett fra selve fargen da som blandes der i salongen. 

Hva er deres erfaring - er det urimelig å nesten doble prisen på 5 år eller er det normalt? Noen som kan anbefale en god frisørsalong i Oslo-Bærum hvor man ikke går konkurs av å farge håret? Takk.

Anonymkode: b4617...3c2

Videoannonse
Annonse
Gjest Dwight
Skrevet

Det er prisøkninger på alt man foretar seg for tiden pga kronekursen og valuta. Du slipper ikke unna det dessverre.

Skrevet

Kronekursen er veldig lav nå, så ikke rart det meste øker kraftig i pris. Syns ikke 1000 kr for farge er så ille, jeg pleier å betale mer enn det. Blir fort 2-2500 kr for klipp og farge, helt rått, men dessverre ganske vanlig pris. Har så lyst til å farge håret i flere ulike nyanser for å få mer spill i håret, men blir jo ruinert av mindre. Elsker hårfargen til Jennifer Aniston, men hun har farget det i 7 ulike nyanser eller noe, det blir altfor dyrt for meg ihvertfall med mindre jeg vinner i Lotto eller noe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Studio Alf er bra!

Anonymkode: 91585...790

AnonymBruker
Skrevet

Likevel synes jeg at å neste doble prisen på 5 år uten å egentlig endre på tilbudet er ganske drøyt. Jeg fant en annen salong med fornuftige priser. Den drives av utlendinger - norske salonger er minst dobbelt så dyre har jeg sett. Skjønner ikke hvorfor når det er samme utdanning, samme produkter, samme tilbud. 

TS

Gjest Tigress
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Likevel synes jeg at å neste doble prisen på 5 år uten å egentlig endre på tilbudet er ganske drøyt. Jeg fant en annen salong med fornuftige priser. Den drives av utlendinger - norske salonger er minst dobbelt så dyre har jeg sett. Skjønner ikke hvorfor når det er samme utdanning, samme produkter, samme tilbud. 

TS

Vel, sidan 2013 har også dollaren auka i verdi med mest 50%, og då blir det jo dyrt, då. Slik er det berre. Men det går jo an å la vere å farge håret, ein blir jo ikkje sjuk av å ha ein eigen farge. Eg synest for øvrig ikkje 1000,- var så dyrt for å farge, eg betalar om lag 600,- for å klippe, og det har også gått litt oppover dei siste åra. 

AnonymBruker
Skrevet

TS

Uten å være rasistisk så er det kjent at flere utenlandske frisørerer ikke jobber rent

Anonymkode: 2efb8...d30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her går jeg. Salongen er kjent for å være rimelig, MEN veldig bra.

http://www.klippelise.no/

Anonymkode: acdf9...fb5

AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi utlendinger har en tendens til å jobbe svart. Hvis ikke de tar kort er det nesten garantert at de gjør det.

Anonymkode: 361fa...caa

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er selve prinsippet med "nesten doblet i pris" du reagerer mest på, og ikke prisen i seg selv, kan jeg informere deg om at prisen er langt fra doblet. Prisen har faktisk bare gått opp med 47% :P

Anonymkode: cd5b4...a60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært på 1 år kunne jeg skjønt at du reagerte, men ærlig talt, over 5 år sier det seg jo selv at de også må sette opp prisene i takt med at alt annet øker.

f.eks porto takstene lker hvert år, inår økte de med rundt 5,- på alt. 

Husk å tenkte på at frisørene faktisk lever av detge og når kronekursen synker og prisene på produktene de beuker øker er de nødt til å sette opp prisene for å dekke dette samt lønningen, leie osv. 

Du har vel lønnsøknig en gang i året du også? Garantert at noen utgifter har økt i løpet av årene på din jobb også.

Anonymkode: c15eb...559

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye har du gått opp i lønn på samme tid da?

På 5 år har jeg hatt en økning på 24% i månedslønn, hvis frisøren har hatt noenlunde det samme så er jo det en del av prisveksten (men du har jo også fått mer penger å betale med), i tillegg har gjerne husleiekostnadene blitt indeksregulert, det må jo også frisøren ta hensyn til når de setter prisene, i tillegg har kanskje varekostnaden gått opp, så det er ikke en superdrøy økning alt i alt. Kostnadene til frisøren har økt, både lønn, husleie, strøm og varer osv, og de må jo nesten få lov til å tjene penger.. 

Anonymkode: c369e...421

• Liker 2
Gjest Sisti
Skrevet

Altså, ts, prisen har ikke doblet seg, den har steget med under 50%. Det er under halvparten av en dobling. ;) En dobling skulle tilsi en pris på nesten 1400 kr (100% økning). 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje frisøren har tatt mer utdannelse/kurs i løpet av de fem årene?

Anonymkode: f94b0...b7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...