AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #1 Del Skrevet 4. april 2016 Jeg har lyst til å sende enn pakke til en venn i utlandet, men har aldri gjort det før og har rett og slett litt angst for å gjøre det...vet liksom ikke hva jeg skal si på postkontoret. I tillegg er jeg nødt til å kjøpe selve esken først, og det gruer jeg meg nesten enda mer til...føler det blir så teit å bare komme der og si "hei jeg skal ha en eske". (I tillegg mener en av vennene mine at man må fylle pakken på postkontoret....noe jeg absolutt ikke har lyst til) hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 46a19...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 5. april 2016 #2 Del Skrevet 5. april 2016 Hvorfor gruer du deg til å kjøpe en eske? Du kan sikkert fylle eska før du går på posten, ellers er det mulig de spør deg hva som er i eska. Posten selger esker, og det er da bare å ta med deg det du skal ha i, - og legge det i eska, på postkontoret. Det er ikke teit å bare gå dit å si at du skal ha en eske, jeg er stadig der og ber om å kjøpe f.eks. boblekonvolutter, uten at jeg har med noe å putte i konvolutten der og da. Du skal bare gjøre akkurat det du har lyst til. Ingen ting av det du nevner er teit. Husk at du kan chatte med Posten også, jeg har fått svar på mye ved å chatte med posten på Facebook og på http://www.posten.no/kundeservice bare klikk på det røde symbolet der det står "Chat med oss" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #3 Del Skrevet 5. april 2016 Som en som selv får angst av "merkelige" ting i det sosiale, forstår jeg faktisk bekymringen din.. det skal ikkke være lett Når det er sagt, så jobber jeg i post i butikk. Det er veldig forskjell på hva folk gjør. Du MÅ ikke kjøpe eske på posten, om du har noe liggende hjemme du kan bruke. Du MÅ heller ikke pakke inn pakken din på postkontoret- du kan først gå og kjøpe esken, også komme igjen med den senere for å sende (da kan det være lurt å ha kvitteringen, så det ikke ser ut som du bare har hentet deg en eske uten å betale). De fleste pakker i butikken hos oss, men har da gjerne alt samlet i en bærepose eller pakket inn i gråpapir, sånn at ikke hele verden ser hva de sender. Når det er klappet og klar, sier du hvor du skal sende pakken. Du får to skjemaer du skal fylle ut, dette er til tollen. Der skriver du ditt navn og adresse og mottakers navn og adresse, pluss verdi og innhold i pakken. Du trenger altså ikke fortelle de på posten hva du sender, og de spør heller ikke. Så lenge du får skrevet det ned på skjemaet, er alt ok. Så betaler du, og pakken sendes av gårde. Etter min erfaring er de som jobber i posten veldig hyggelige og behjelpelige, og tro meg- det er maaange som kommer som aldri har sendt en pakke før :-) Lykke til! Anonymkode: 998e2...b29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå