Gå til innhold

Kun et ærlig spørsmål

alisia4

Anbefalte innlegg

Vi kan ikke vite noe som helst egentlig, så jeg for min del er veldig vag i min tro/ikke tro.

Jeg tror ikke på en Gud sånn som han fremstilles i Bibelen. Finnes det en "gud" så er han/den/det noe langt mer komplekst enn vi kan forestille oss. Vi må også distansere oss fra å menneskeliggjøre en mulig gud tror jeg. Vi må heller ikke se betegnelsen "Gud" som et navn. Det betyr rett og slett "den vi tilber". Skal han ha et navn som en person, er det nærliggende å tro at Jahve (eller Jehova - same difference) er dette "navnet". Det betyr ganske enkelt "jeg er".

Hallelujah - kommer av dette navnet.

Big-bang tror jeg på, men jeg er av den formodning at det må ha vært noe før dette store smellet, for hva var det egentlig som smalt, og hvorfor?

At det kan ha oppstått aminosyrer i ursuppa har vitenskapen klart å bevise, men derfra til å bevise at disse aminosyrene har klart å "klumpe seg sammen" til proteiner har de litt mer problemer med.

Dermed blir alt, uansett retning, veldig uforståelig for meg. Evoulsjon har det selvfølgelig vært - det finnes det utallige beviser på, og er ikke diskuterbart en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...