Gå til innhold

Hvilke produkter når man bruker isotretinoin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med uren hud i mange år, og har testet ut mange merker uten hell. Begynte for ett år siden på Obagi, som virkelig har ødelagt huden min. Jeg får nye kviser hver dag, byller, jeg har arr jeg ikke hadde fra før. Hadde aldri forventet noe sånt fra et så dyrt og eksklusivt merke. :( Så nå skal jeg til legen og få henvisning til hudlege, hudpleieren sa at de kommer nok til å sette meg på isotretinoin. Men hvilke hudprodukter bør jeg bruke? Jeg har ikke lyst å fortsette med Obagi, men jeg har ingen andre alternativer for jeg får jo kviser av alt annet (inkludert Obagi når jeg tenker meg om).. Jeg har helst lyst til å satse på noe som er mer naturlig for huden og ikke så sterkt, produktene til Obagi er jo helt sinnssykt sterke.. 

Anonymkode: 33e47...78e

AnonymBruker
Skrevet

Hei!  Det er vel ganske forskjellig hva hudleger anbefaler av kremer osv, men jeg gikk til Dr Bondevik på Nordstrand fulgte alle råd han anbefalte og ble veldig fornøyd. Jeg ble ferdig med kuren for ett år siden og disse produktene brukte jeg under kuren: Skintech vit. E og renseskummet fra samme serie. Kremen er utrolig fin, trekker rask inn i huden og gir masse fuktighet. Huden blir jo vanvittig tørr under kuren og jeg måtte smøre meg 2-3 ganger daglig med kremen, altså morgen, ettermiddag og kveld. Renseskummet brukte jeg på morning og kveld. Begge produktene er dyre (ca 650kr for kremen og ca 600kr for rensen), men drøye i bruk. Tror jeg kjøpte to kremer og en reseskum i løpet av kuren. Leppene blir jo vanvittig tørre og det eneste som funket for meg var Carmex eller Elizabeth Arden eight hour cream. Ellers så hadde jeg en god fuktmaske som jeg brukte i tillegg når huden var ekstremt tørr.

Lykke til!

Anonymkode: 54b47...471

Skrevet

Avsluttet iso for ikke så lenge siden. Jeg fikk milde produkter (rens + fukt) fra apoteket tilpasset hud som går gjennom behandling med isotretinoin. Du må ha milde produkter, siden huden din blir så skjør... Produktnavnet fra apoteket heter La roche posay, du får sikkert hjelp til å finne disse produktene når du skal hente resepten :)

Ellers må du ha en god lepomade, fordi leppene dine kommer nok til å bli veldig tørre! 

• 2 uker senere...
Skrevet

La Roche Posay for ansiktet, ISIS Pharma Secalia Ultra for resten av kroppen og Purelan for leppene. Gjorde underverker for meg :)

Skrevet

Du må være forberedt på at huden blir rimelig tørr, så du trenger mye fukt. I tillegg må du holde deg unna produkter med aktive ingredienser (a-vitaminer, diverse syrer), og du bør også bruke solfaktor da huden blir tynnere og mer ømfintlig. Tror dermed du må holde deg unna Obagi. Som flere har nevnt, synes jeg la roche posay var bra, spesielt Effaclar H som er laget spesielt for hud som er tørr pga behandling. Jeg sverget også til rensevann som ikke skal skylles av (brukte fra Decleor, men det kan hende du reagerer på det), tror LRP har noen renser som ikke skal skylles av. I tillegg brukte jeg fuktmaske ca annenhver natt. På kroppen brukte jeg veldig fuktgivende kremer, og pleide i tillegg å smøre meg inn med mandelolje mens huden fortsatt var våt. Og ja, masse leppepomade, samt håndkrem! Sheasmør funket best for min del. Hvis du får tørre øyne og slimhinner kan du også prøve øyedråper og en slags nesespray med olje de har på apoteket. Hvis du vil ha flere tips så kan du se i den laaaange tråden om ISO hvis du ikke allerede har sjekket. Og lykke til! Ødelag huden min totalt selv av feil hudpleie, og iso gjorde underverker :)

AnonymBruker
Skrevet

Brukte Eucerin sin serie som er laget for de som går på aknekur. Anbefales virkelig! Fikk ingen problemer med tørrhet etter jeg begynte på det under behandling med Iso. 

Anonymkode: a7885...021

Skrevet

Lactacyd hudvask i ansiktet og jeg har prøvd det meste innen ansiktsrenser. Alt fra obagi til billigere produkter. First aid beauty cleanser på Vita er mild og fin.  Pluss dagkrem fra den serien. Toleraine serien fra la roche posay fra apotek.

AnonymBruker
Skrevet

Hei ts!

har gått på ISO før, og det er ikke noe stress. Kjøp en lypsyl så holder det. 

Anonymkode: bbfad...3e1

Skrevet

Vil anbefale deg å tenke igjennom før du begynner på ISO. Jeg ble bare mye verre og har nå masse masse kviser jeg kommer til å få arr etter. Legen tok meg av kuren. 

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, secret1509 skrev:

Vil anbefale deg å tenke igjennom før du begynner på ISO. Jeg ble bare mye verre og har nå masse masse kviser jeg kommer til å få arr etter. Legen tok meg av kuren. 

Jeg er skråsikker på at kvisene blir først verre under behandlingen med iso, før det blir bedre. Jeg gikk på iso i 6mnd, og huden min begynte vel først å bli bedre i mnd fem av kuren. Var mildt sagt et helvete å gå med så mye kviser under kuren, men absolutt verdt det når jeg ser resultatet nå i etterkant :) .

Det er vel også allment kjent at huden blir verre føst og det er jo også noe legen informerer om før start på kuren, så jeg skjønner ikke hvorfor du da ble tatt av kuren midt i kuren... 

Anonymkode: 54b47...471

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...