AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #1 Del Skrevet 4. april 2016 De siste sju åra har jeg flytta mye rundt og vært ett år på fem ulike steder (Norge og utlandet) og to år på ett sted. Er på utveksling nå og innrømmer at jeg gleder meg til å komme hjem. Har flyttet så mye da jeg har vært drevet av reiselyst og lysten til å oppdage nye steder, kulturer, språk og mennesker. Lært veldig mye og møtt veldig mange spennende mennesker og har mange eventyrrike erfaringer. Jeg er veldig utadvendt og kommer raskt i kontakt med andre. Problemet er bare det at: - min utenlandske kjæreste som jeg vil forbli sammen med, bor I et annet utland enn meg og ikke I Norge - min vennegjeng fra hjembyen føler jeg at jeg har vokst fra da vi deler få av de samme verdiene/interessene (som lavt forbruk, miljø, feminisme, integrering, litteratur) -vennene fra fhs er spredd for alle vinder og jeg ser dem sjelden. Mistet kontakten med de fleste, dessverre. - mine nærmeste venner er utenlandske, har jeg møtt i utlandet og de bor I andre land, så ser dem sjelden og kun på skype - syns det er vanskelig å få ordentlig gode venner her jeg bor nå, det forblir ofte litt overfladisk. Har så lyst på nære venner og innser at det ikke har vært klokt av meg å flytte så ofte. Skulle av og til ønske at jeg hadde tatt hele utdannelsen på ett sted. Dette er nok en av grunnene til at jeg føler jeg har mange bekjentskaper overalt men nærmest null nære venner utenom familien og kjæresten som som sagt bor i et annet land.. Trodde aldri jeg skulle glede meg til å dra hjem fra utveksling. Elsker jo egentlig å bo i utlandet. Men jeg kjenner bedre på ensomheten her enn hjemme I Norge. Virker nok som at det er riktig det de sier - it doesn't matter where you are, it's who you're with that's important... Skal fullføre studier I Norge nå I en by hvor jeg bodde I fjor. Lyst til å utvikle nære relasjoner med de jeg allerede kjenner. Tips til hvordan man kan etablere slike vennskap? Jeg er lei av å bare introduseres i andres liv hele tida og bare være en midlertidig venn. Anonymkode: 1cfe7...4b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 4. april 2016 #2 Del Skrevet 4. april 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: De siste sju åra har jeg flytta mye rundt og vært ett år på fem ulike steder (Norge og utlandet) og to år på ett sted. Er på utveksling nå og innrømmer at jeg gleder meg til å komme hjem. Har flyttet så mye da jeg har vært drevet av reiselyst og lysten til å oppdage nye steder, kulturer, språk og mennesker. Lært veldig mye og møtt veldig mange spennende mennesker og har mange eventyrrike erfaringer. Jeg er veldig utadvendt og kommer raskt i kontakt med andre. Problemet er bare det at: - min utenlandske kjæreste som jeg vil forbli sammen med, bor I et annet utland enn meg og ikke I Norge - min vennegjeng fra hjembyen føler jeg at jeg har vokst fra da vi deler få av de samme verdiene/interessene (som lavt forbruk, miljø, feminisme, integrering, litteratur) -vennene fra fhs er spredd for alle vinder og jeg ser dem sjelden. Mistet kontakten med de fleste, dessverre. - mine nærmeste venner er utenlandske, har jeg møtt i utlandet og de bor I andre land, så ser dem sjelden og kun på skype - syns det er vanskelig å få ordentlig gode venner her jeg bor nå, det forblir ofte litt overfladisk. Har så lyst på nære venner og innser at det ikke har vært klokt av meg å flytte så ofte. Skulle av og til ønske at jeg hadde tatt hele utdannelsen på ett sted. Dette er nok en av grunnene til at jeg føler jeg har mange bekjentskaper overalt men nærmest null nære venner utenom familien og kjæresten som som sagt bor i et annet land.. Trodde aldri jeg skulle glede meg til å dra hjem fra utveksling. Elsker jo egentlig å bo i utlandet. Men jeg kjenner bedre på ensomheten her enn hjemme I Norge. Virker nok som at det er riktig det de sier - it doesn't matter where you are, it's who you're with that's important... Skal fullføre studier I Norge nå I en by hvor jeg bodde I fjor. Lyst til å utvikle nære relasjoner med de jeg allerede kjenner. Tips til hvordan man kan etablere slike vennskap? Jeg er lei av å bare introduseres i andres liv hele tida og bare være en midlertidig venn. Anonymkode: 1cfe7...4b2 Fikk lyst til å fortelle deg om en god venn, som kanskje hadde den samme reiselyst og utferdstrang som deg. Drømmen var jordomseiling, og han realiserte drømmen. En natt fikk jeg melding fra ham: "Sitter her på dekk i drømmen min, med hav og stjernehimmel over meg - og en flaske vin. Innser at jeg lengter hjem! " For å utvikle nære relasjoner er det fire ting som gjelder: å vise interesse, være på ja-siden når det gjelder tilgjengelig, være romslig og gradvis å gi av deg selv. Det tar tid å utvikle nære vennskap, for tillit bygges underveis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå