Gå til innhold

Hvor lenge tok det å selge brudekjole til 4-5 000 kr?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som solgte på Finn, hvor lenge hadde dere annonsen liggende før kjolen i prisklasse 4-5 000 kr ble solgt?

Anonymkode: 45fdf...263

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel helt an på kjolen og størelse på kjolen det. Om det er en kjole mange ønsker å gifte seg i, hva kjolen koster ny, hvilke designer kjolen er fra og om det er en størelse som passer mange type small/medium og 170 ++. Om man feks er kort og overvektig er det nok mye vanskeligere å få solgt kjolen.. Men mitt inntrykk er at folk sliter med å få solgt brudekjolene sine utifra alle anonsene på finn.no. Ser mange av de har ligget utrolig lenge. Virker som mange forventer å få "for mye" for kjolen sin.. Brukte brudekjoler daler i verdi. Med mindre det er fra en ettertraktet designer med sterkt rabattert pris tror jeg de er vanskelige å få solgt. Uten at jeg har prøvd å selge brudekjole selv. Men ser alle venninnene sliter med å få solgt kjolene sine. Og jeg har selv leitet etter brudekjole på nett, så ser at mange av de samme anonsene blir lagt ut igjen og igjen da de tydligvis ikke blir solgt.. Det finnes så utrolig mange stiler brudekjoler, både når det kommer til snitt og materiale. Å her er jo smaken veldig individuell hva folk er ute etter..

Anonymkode: 9e560...5be

• Liker 2
Skrevet

Min søster fikk ikke solgt sin, så 7 år seinere henger den fortsatt i skapet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk solgt min i løpet av to uker☺️ Det jeg tror er litt avgjørende er faktisk hvor ganmel kjolen er når den legges ut, for mote forandrer seg, og hva som er poppis endrer seg faktisk overraskende fort. Jeg kjøpte min i januar, fra vårkolleksjon 2015, giftet meg i august og solgte den i september, så den var fortsatt årets modell. Vet ikke om det hadde noe å si altså, men jeg fikk halv pris for den og var fornøyd med at det gikk så kjapt og greit☺️ Har hørt mange som sliter med det - blant annet en venninne av meg har sin ute for salg nå, den ble kjøpt i 2010, hun giftet seg i 2011. Kanskje ikke så rart at ingen vil ha den nå? 

Anonymkode: 36127...7cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sykt vanskelig å selge brukte brudekjoler. Bare se hvor gamle mange av annonsene på Finn er....

Anonymkode: 42c4d...ac8

• Liker 3
Skrevet

Det kommer an på nypris, størrelse og designer. Er det en kjent designer og modell går det mye raskere. Det er og viktig med gode bilder. Ansikter med sort firkant over ødelegger den visuelle helheten.

Det er og viktig med: høyde på brud med hæler, størrelse (gjerne og hva bruden vanligvis bruker), om den er lagt inn, hvilken farge den er og at den er renset. 

Skriv gjerne størrelse i overskriften. Viktigere en "utrolig fin kjole" siden finn har veldig dårlig filtrering. 

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Tror det generelt er vanskelig å selge brukte brudekjoler, etter alle annonsene på finn.no å dømme (og hvor lenge mange av dem har ligget der). 

Mine tips (som kjøper):

- ikke forvent å få for mye for kjolen, noe mer enn halv pris er urealistisk. 

- ha gode bilder! Mange har bilder av kjolen hengene på kleshenger eller liggende på gulvet/en seg. Det er helt håpløst. Som kjøper blar man da videre med én gang. Bilder fra produsenten er også utelukket. Kjøper vil se hvordan kjolen ser ut i virkeligheten, ikke på en modell med fotoshoppet kropp i et studio med alle de flatterende vinkler og lys. Bildene må være av en "virkelig" person med kjolen på, både forfra, fra siden og bakfra, både helfigur og nærbilder. Og sørg for at et godt bilde i helfigur forfra blir bildet man ser i oversikten før man klikker seg inn på den enkelte (har sett flere der bildet i oversikten er av kjolen inne i en kjolepose, eller av merkelappen i ryggen, helt håpløst).

- ha en kort beskrivelse av kjolen i overskriften. "Unik brudekjole selges" sier ikke så veldig mye. Skriv hvilken størrelse kjolen er, hvilket merke, og hvilken type kjole (lang, kort, med/uten slep, empireliv, havfruefasong, type stoff, etc).

AnonymBruker
Skrevet

TS med oppdatering.

Solgte min kjole etter 5 uker på Finn. Fikk prisen jeg satt. Trengte ikke gå ned i pris.

Anonymkode: 45fdf...263

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...