AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #1 Skrevet 4. april 2016 Hva gir deg god selvtillit? Er det fra komplimenter du får fra andre? Eller er det du selv som mener du er flink til noe? Anonymkode: 45dbf...5c0
Gjest *kokos* Skrevet 4. april 2016 #2 Skrevet 4. april 2016 Selvtillit er noe stabilt som skapes over lang tid, og som rommer mye. Jeg har god selvtillit i mange roller, som på jobb, skole, som mor og kjæreste, fordi dette er roller/arbeidsoppgaver som jeg mestrer godt. Jeg har alltid ei "dette klarer jeg"-innstilling til oppgavene jeg tar på meg innenfor disse delene av livet mitt, og det styrker meg til neste gang en mer krevende oppgave dukker opp. Andres komplimenter har litt å si, men da går det mest på at jeg føler at innsatsen min blir anerkjent av de rundt meg. På andre områder har jeg dårlig selvtillit. Jeg kan f.eks. naile en kjempevanskelig case på jobb, for så å komme hjem og gråte på badet om kvelden fordi jeg ser så tjukk ut uansett hva jeg har på meg, om jeg skal ut på noe. Her spiller komplimenter/kommentarer en svært viktig rolle!
Gjest Mattis Skrevet 4. april 2016 #3 Skrevet 4. april 2016 http://www.ung.no/psykisk/2161_Selvtillit_og_selvf%C3%B8lelse.html Føler at jeg har det bra med meg selv isolert sett så har nok god selvfølelse. Selvtilliten kan variere på dagsform og med temaet det er snakk om.
exictence Skrevet 4. april 2016 #4 Skrevet 4. april 2016 Begge deler gir selvtillit. Komplimenter fra andre, og at jeg selv føler jeg mestrer noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå